Jump to content
PrioX

De drie meest gehate GTA-antagonisten


De GTA-serie kent unieke, grappige en interessante personages. Hoofdpersonages als CJ, Tommy Vercetti en Niko Bellic zijn vaak het populairst. Maar we mogen ook zeker de antagonisten niet vergeten. Zij zorgen vaak voor een knallend einde en weten met hun aanwezigheid het verhaal extra spannend te maken. Neem de wraaklust van Niko jegens Dimitri na zijn verraad, of Frank Tenpenny die CJ als een marionetten heeft misbruikt. In dit artikel deel ik, volgens mij en in willekeurige volgorde, de drie meest gehate GTA-antagonisten. Ben je het eens met mijn lijstje, of denk je er totaal anders over? Deel jouw meest gehate GTA-antagonisten in de reacties! :) 

 

 

medium.0db50034df5f96fe400d6fee85767bb7.png.49ae9d13c4c627e7771baa905ae9c579.pngFrank Tenpenny

Frank Tenpenny samen met zijn partner Eddie Pulaski liggen meteen in je nek zodra je het verhaal van GTA San Andreas start. Hij maakt onderdeel uit van de zogeheten C.R.A.S.H. unit, een afdeling van de politie die de criminaliteit op straat probeert op te ruimen. Echter, de unit is corrupt en misbruiken hun kennis over de straatbendes om winst te boeken in handeltjes. Tenpenny vindt het ook maar al te leuk om duidelijk te maken dat hij de macht heeft. En dit wekt bij mij grote irritatie op: een hooggeplaatste agent die in feite onaantastbaar is en je tegelijkertijd vieze klusjes laat opknappen. 

 

Frank komt uiteindelijk aan een noodlottig einde wanneer de brandweerauto waarin hij van CJ en Sweet vlucht in Grove Street crasht.

 

Citaat

 I can shit on you from such a height, you'll think God himself took a crap on you ~ Frank Tenpenny

medium.maxresdefault.jpg.6563ef792440d2648a7f6fbb97bf15a7.jpg

Dimitri Rascalov

Als je aan een rat denkt zal Dimitri Rascalov waarschijnlijk door je hoofd schieten. Dimitri is in het begin van de verhaallijn van GTA IV een handlanger van Mikhail Faustin, de leider van een Russische bende in Hove Beach. Wanneer Niko Dimitri helpt Mikail om te leggen nadat hij de controle verliest, beloofd Dimitri dat Niko gespaard zal worden, hij zou zelfs beloond worden. Echter loopt Niko in een hinderlaag: Dimitri heeft Ray Bulgarin met zich meegenomen, een oude bekende van Niko die hem zogezegd geld verschuldigd is. De ontmoeting loopt uit de hand, het appartement en taxidepot van Roman worden afgebrand en Niko en Roman moeten een tijdje onderduiken. Later zorgt Dimitri ervoor dat Roman wordt gekidnapt, in de tussentijd verraad hij velen partners en vrienden, en hij stuurt een huurmoordenaar op Niko af tijdens de bruiloft van Roman. Door de persoonlijke bedreigingen weet Dimitri al snel onder mijn huid te kruipen. 

 

Niko weet uiteindelijk wraak te nemen op Dimitri. Je komt oog in oog met hem te staan op de Platypus, het schip waarmee je aankomt in Liberty City, of op Happiness Island waar Niko Dimitri van het leven beroofd. 

 

Citaat

You know, if there is one thing that I have learned, it is that we must obey the rules of the game. We can pick the game, Niko Bellic. But we cannot change the rules. ~ Dimitri Rascalov

Lance Vancemedium.1469720913_Lance_Vance_VC.jpg.6cd20dfceefdf89a54323435bc59b9bc.jpg

Lance Vance? Jazeker! Wanneer je Lance ontmoet blijkt het dat zijn broer is vermoord tijdens de mislukte deal op het begint van het verhaal van GTA Vice City. Lance en Tommy besluiten samen te werken om ervoor te zorgen dat de personen achter de hinderlaag zullen boeten. Tommy heeft deze belofte ook aan Sonny Forelli gemaakt. Hij heeft de deal namelijk opgezet vanuit Liberty City en is door de hinderlaag veel geld en drugs kwijtgeraakt. Tommy en Lance bouwen een groot imperium op in Vice City en leggen samen Ricardo Diaz om, de opdrachtgever van de hinderlaag. Lance is een humoristisch persoon die overkomt als een goede kompaan, maar klaagt vaak over zijn status in de groep. Zijn verraad komt toch onverwachts...

 

Wanneer Sonny Forelli in Vice City arriveert op zijn geld van Tommy op te halen blijkt dat Lance en Sonny een deal hebben gesloten. Ze werken samen en Lance verklapt dat Tommy vals geld probeert mee te geven. Na een groot vuurgevecht in zijn villa weet Tommy zowel Sonny als Lance om te leggen. 

 

Citaat

I'm sorry Tommy. This is Vice City. This is business. ~ Lance Vance

 

Zie ook:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik had wel altijd een haat aan protagonisten :D  Bijvoorbeeld als ze als een zak reageerden op punten waarin ik dacht "man, wtf doe je!". Zoals CJ, die ik een beetje een watje vind of claude die gewoon eens z'n mond moest opentrekken tegen Catalina XD

 

Het meest fan ben ik van Franklin Clinton denk ik. Gewoon omdat als een van de weinige gta-personages gewoon een toffe dude is :D 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...