Tien jaar geleden op de E3 van 2009 werd Agent aangekondigd, een spel exclusief voor de Playstation 3 en gemaakt door Rockstar North. Tot op de dag van vandaag hebben we nooit meer iets (officieel) vernomen van het spel, en een tijdje geleden dook het nieuws op dat ze het handelsmerk 'Agent' zelfs hebben laten vallen. Polygon heeft nu een zeer interessant artikel gepubliceerd waarin zij enkele details vrijgeven over het spel. Zij hebben namelijk oud-ontwikkelaars gesproken die enkele jaren geleden gewerkt hebben aan Agent.
Ongeveer vijftien jaar geleden kreeg Rockstar San Diego de opdracht een spel te maken met als thema spionage. Het spel zou een Playstation 2 en Xbox spel worden waarvan de ontwikkelaars dachten dat het de volgende hit van Rockstar Games zou worden. Het spel was in deze periode een open-wereld spel, dat gelijkenissen had met de Britse drama The Professionals en James Bond films. De speler had verschillende gadgets tot zijn of haar beschikking waaronder een koffer die kon dienen als kart.
Nadat Rockstar San Diego een demo had laten zien aan de gebroeders Houser, waren zij erg onder de indruk en gaven Rockstar San Diego groen licht om Agent te gaan ontwikkelen. Er werden twee locaties uitgewerkt: Washington D.C. en Cairo waarin het spel zich zou afspelen. Volgens de ontwikkelaars was het spel erg filmisch en was het iets dat geen ander Rockstar-spel had neergezet. Door omstandigheden is het spel uiteindelijk in de handen gelegd van Rockstar North en ging Rockstar San Diego aan het werk met de eerste Red Dead Redemption.
In het artikel spreken de ontwikkelaars ook over de werkervaring bij Rockstar. Zo was er erg veel stress aanwezig en hebben ze lange dagen moeten maken. Er was vaak geen tijd voor een beetje rust.
Credits: Polygon
Tien jaar geleden op de E3 van 2009 werd Agent aangekondigd, een spel exclusief voor de Playstation 3 en gemaakt door Rockstar North. Tot op de dag van vandaag hebben we nooit meer iets (officieel) vernomen van het spel, en een tijdje geleden dook het nieuws op dat ze het handelsmerk 'Agent' zelfs hebben laten vallen. Polygon heeft nu een zeer interessant artikel gepubliceerd waarin zij enkele details vrijgeven over het spel. Zij hebben namelijk oud-ontwikkelaars gesproken die enkele jaren geleden gewerkt hebben aan Agent.
Ongeveer vijftien jaar geleden kreeg Rockstar San Diego de opdracht een spel te maken met als thema spionage. Het spel zou een Playstation 2 en Xbox spel worden waarvan de ontwikkelaars dachten dat het de volgende hit van Rockstar Games zou worden. Het spel was in deze periode een open-wereld spel, dat gelijkenissen had met de Britse drama The Professionals en James Bond films. De speler had verschillende gadgets tot zijn of haar beschikking waaronder een koffer die kon dienen als kart.
Nadat Rockstar San Diego een demo had laten zien aan de gebroeders Houser, waren zij erg onder de indruk en gaven Rockstar San Diego groen licht om Agent te gaan ontwikkelen. Er werden twee locaties uitgewerkt: Washington D.C. en Cairo waarin het spel zich zou afspelen. Volgens de ontwikkelaars was het spel erg filmisch en was het iets dat geen ander Rockstar-spel had neergezet. Door omstandigheden is het spel uiteindelijk in de handen gelegd van Rockstar North en ging Rockstar San Diego aan het werk met de eerste Red Dead Redemption.
In het artikel spreken de ontwikkelaars ook over de werkervaring bij Rockstar. Zo was er erg veel stress aanwezig en hebben ze lange dagen moeten maken. Er was vaak geen tijd voor een beetje rust.
Lees hier het volledige artikel op Polygon
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites