Jump to content
PrioX

Red Dead Online haalt minder geld binnen


SuperData Research is recent met een onderzoek begonnen waarin zij de inkomsten van online games hebben onderzocht. Het blijkt dat spelers steeds minder uitgeven. Ook Red Dead Online is bekeken. En wat blijkt: Red Dead Online brengt veel minder inkomsten binnen voor Rockstar Games en Take-Two Interactive dan verwacht. Als we naar GTA Online kijken is dit ongeveer 500% minder (al is GTA Online wel wat populairder en ouder). Het spel heeft 14% minder opgeleverd in januari in vergelijking met december. Dit komt doordat het aantal actieve spelers is afgenomen. Met zogeheten 'Gold Bars' verkoopt Rockstar in-game geld waarmee spelers items kunnen kopen zoals kleding, wapens, paarden en meer. Volgens de statistieken valt de verkoop van Gold Bars dus tegen. 

 

 

medium.ingamestoreonline.png.b749c915d72

Gold Bars zijn te koop voor echt geld

 

Het is dus zeer belangrijk voor Rockstar Games om Red Dead Online de nodige content te geven om spelers een motief te geven om het spel op te starten. Gisteren is de eerste grote update voor Red Dead Online uitgekomen die nieuwe game modi, challenges, wapens, kleding en meer heeft toegevoegd. Echter, ongeveer 60% van de content is achtergehouden en zal de komende weken pas uitgebracht worden. Spelers hebben dus nog altijd niet veel te doen op het spel.

 

medium.comingsoonupdate.jpg.eba2e767b496

Veel content staat nog gelabeld als 'coming soon'

 

Wat denk jij? Moet Rockstar snel iets gaan veranderen aan de aanpak van Red Dead Online, of ben jij tevreden? Laat het ons weten! 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Goh, wat erg. :zz: Als je al € 60+ vraagt voor een spel dan hoor je gewoon geen in-game inkopen meer in je spel te steken. Ik heb het ook altijd al een achterlijke redenering gevonden. Geld uitgeven zodat je het spel dat je gekocht hebt niet hoeft te spelen.

 

Laat ik jullie er ook aan herinneren dat GTA V geen singleplayer DLC meer heeft gekregen door het profijt van GTA Online.

Bewerkt: door Big Boss

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik krijg echt de kriebels van ingame aankopen. Is het nou dat het spel gratis is, en je extra levels kan kopen, wat je veel ziet bij mobiele games, dan begrijp ik dat nog wel; je kan eerst kijken of het bevalt en daarna koop je de rest. Maar gaat het hier om spellen als GTA en RDR, waarvoor je veel geld hebt betaald om het spel te kunnen spelen, dan vind ik het absurd dat je extra mag betalen om het spel "completer" te krijgen. Mensen met geld hebben een voorsprong op mensen zonder geld, dat zou toch niet zo mogen zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

4 uur geleden, Guardian1980 zei:

Ik krijg echt de kriebels van ingame aankopen. Is het nou dat het spel gratis is, en je extra levels kan kopen, wat je veel ziet bij mobiele games, dan begrijp ik dat nog wel; je kan eerst kijken of het bevalt en daarna koop je de rest. Maar gaat het hier om spellen als GTA en RDR, waarvoor je veel geld hebt betaald om het spel te kunnen spelen, dan vind ik het absurd dat je extra mag betalen om het spel "completer" te krijgen. Mensen met geld hebben een voorsprong op mensen zonder geld, dat zou toch niet zo mogen zijn.

Helemaal mee eens! 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En dat had ik verwacht. In een western spel is er geen reet te doen dan alleen paarden, door de landschappen reizen op je paard of koets (kan je wel koets rijden in RDR?) en verder elkaar afknallen en of heists doen, mits deze wel realistisch is natuurlijk. En in GTA, dat is een compleet andere koek. De hebzucht is te ver gegaan waardoor ze het noorden kwijt zijn geraakt en dachten ze echt dat RDO even populair zou worden als GTA of zelfs populairder. 500% minder is een behoorlijk fors verschil. R* of Take2 moet niet met onrealistische verwachtingen komen. En waarschijnlijk spelen die ongeduldige aandeelhouders ook een rol en willen ze een 'short term profit' in plaats van 'long term profit'. Vroeger waren spellen echt heel leuk en vrij simpel en geen microtransacties onzin.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En terecht.  Ik zie veel meer in een subscription model of periodieke betaalde DLC die echt wat toevoegt.

 

Ik hoop dat R* ook naar een odel gaat die meer aansluit bij de meer volwassenen of serieuzere gamer. 

Het cash cards model is echt een gokmachine model waardoor een klein aantal verslaafde veel geld betaald om voor andere het spel online te houden.

 

Van mij mag meer periodieke kwaliteit wel volgen. Dan wil ik daar echt wel voor betalen. Zoals Cities Skylines het doet vind ik al veel beter. Dan koop ik ook zo nu en dan een DLC.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb zelf nog nooit een in-game betaalmiddel gekocht, eigenlijk helemaal geen microtransacties. Het is tegen mijn principes, zeker als ik al veel geld heb neergelegd voor het spel en ik zie dat de ontwikkelaar (en/of uitgever) alleen maar uit is naar meer meer meer. Dat laatste is dus het geval bij Rockstar/Take-Two. Alles in de spellen is duur, de community klaagt, maar ze veranderen niks. Andere ontwikkelaars/uitgevers waren allang op hun vingers getikt voor dit soort praktijken (kijk bijvoorbeeld naar Activision, Ubisoft of EA) . Maar Rockstar lijkt heilig en komt er grotendeels mee weg.

 

Dat er tot nu toe minder is verdiend verbaasd me ook helemaal niks. Er is zo weinig te doen in Red Dead Online dat het me verbaasd dat er uiteindelijk toch mensen zijn die er geld aan uitgeven. Maar ja, je hebt overal mensen voor. Ik zie de verkoop van Gold Bars pas vooruit schieten wanneer ze straks content als boerderijen gaan toevoegen, of bepantserde koetsen. Eigenlijk kun je nu alleen maar wat kleding, paarden en wapens kopen met Gold Bars. In de meeste gevallen zijn dat niet bepaalt de fancy hebbedingetjes. 

 

Ook ik zie liever betaalde content updates waarbij je weet wat je krijgt voor je geld. Op die manier moet Rockstar ook wat meer aandacht aan deze updates besteden. Laat ze eens in het half jaar een grote update uitbrengen met veel nieuwe wapens, kleding, paarden, missies, e.t.c. en ik ben bereid om er €10-15 aan uit te geven. Dan kunnen ze alsnog om de zoveel weken wat nieuwe game modi toevoegen en wat speciale acties organiseren. Red Dead Online is niet af en het lijkt alsof ze er maar een half jaartje aan gewerkt hebben. Er zit nu een 'beta' label op waardoor ze de tijd kunnen nemen. Het doet me zeer om te zien dat het spel vergeleken wordt met Fallout 76. :N

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...