Jump to content
PrioX

Gerucht: Sony in gesprek om Take-Two Interactive over te nemen


Take2logo.thumb.jpg.7ecfa7173e5b72a45f204a58fee37197.jpg

 

Op het moment van spreken gaat er een gerucht rond dat Sony mogelijk Take-Two Interactive wilt kopen. Het moederbedrijf van Rockstar Games is o.a. ook de eigenaar van 2K Games en bezit IP's als Grand Theft Auto en Red Dead. Sinds het gerucht is opgedoken zijn de aandelen van Sony met 4,7% gestegen. Beleggers zijn blijkbaar erg geïnteresseerd in de mogelijke deal tussen Take-Two Interactive en Sony. 

 

Citaat

Take-Two Interactive Software TTWO, +5.26% stock climbed 4.7% on rumors that Sony Corp. SNE, +0.93% “is in advanced board level discussions to acquire Take-Two Interactive in a mostly cash deal,” that would value the company at $130 share, according to Joel Kulina, head of technology and media trading at Wedbush Securities.

Bron: Marketwatch.com

 

Update (13 maart, 21:15): 

Gamesindustry.biz heeft Take-Two Interactive gevraagd om een reactie. Zij melden niet in te gaan op dit soort speculaties. Ook Sony is benaderd voor een reactie maar heeft niet gereageerd. De website heeft ook contact gezocht met Joel Kulina die de bovenstaande quote heeft gemaakt. Hij is verbaasd dat zijn uitspraak zoveel aandacht krijgt. Hij benadrukt dat het puur onbevestigde marktspeculatie is, voortgekomen uit een notitie. ''Ik ben in geen enkel opzicht de bron van dit verhaal'' voegt hij toe. Het gerucht hoeft hierdoor niet meteen onwaar te zijn zegt Gamesindustry.biz:

 

Citaat

Dit wil niet zeggen dat Sony definitief geen Take-Two Interactive koopt voor $ 130 per aandeel, maar het is misschien aan te geven dat de verhalen die momenteel de ronde doen niet het gevolg zijn van het feit dat iemand dit feitelijk beweert waar te zijn. In plaats daarvan zijn het eenvoudigweg accounts van mensen die voorbijgaan aan wat ze hebben gehoord, zonder enige manier om de geloofwaardigheid van de oorspronkelijke claims te bepalen, dat dergelijke gesprekken op hun plaats zijn, op welk niveau ze zouden plaatsvinden, hoeveel het aanbod zou zijn per delen, of hoe dergelijke informatie zou hebben gelekt.

 

Update (14 maart, 21:55):

Sony heeft inmiddels gereageerd op het gerucht via Venturebeat. Sony zegt dat er geen plannen zijn om Take-Two Interactive over te nemen, en zij weten ook niet waarom dit gerucht de ronde doet.

 

We houden jullie op de hoogte over mogelijke ontwikkelingen! 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Sony gaat over het algemeen erg netjes om met haar in house studios, denk bijvoorbeeld aan Naughty Dog en Guerilla. 

 

Wat het voor de uitgever Take2 betekent zou ik niet weten, het is zo'n sterke naam dat ik persoonlijk niet verwacht dat de merknaam gauw zal verdwijnen.

 

Het ligt voor de hand dat alle series die momenteel door Take2 uitgegeven worden louter nog op Sony-platforms uitgegeven worden.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dan heb ik eigenlijk nog liever dat Microsoft het over koopt. Die hebben ook wel wat dingen verneukt (Minecraft) maar hebben ook wel aardig wat goede dingen gedaan (bv. GitHub en nu recent Halo). Met Sony wordt het volgens mij een boeltje met (timed) exclusives e.d.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mag dat wel dan? Hoe zit het met de stemmen van aandeelhouders? T2 ziet R* als een melkkoe dus onwaarschijnlijk laten ze dat toe.

En bovendien heb ik echt absoluut niet dat Sony R*/T2 gaat overnemen anders krijgen we console exclusive onzin zoals met Uncharted series en alles wat exclusive voor Playstation is zoals Big Boss zei.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

1 uur geleden, Platypus zei:

[KNiP]ze hebben ook geen idee waar het gerucht vandaan komt.

De Russische trollen zullen het wel bedacht hebben. Ik denk niet dat veel XBOX'ers dan een PS5 zullen kopen voor GTA 6 dus er zullen dan ook veel inkomsten gemist gaan worden wanneer GTA een PS exclusive wordt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 14-3-2019 om 18:54, Platypus zei:

Volgens een woordvoerder van Sony zijn er geen plannen om Take-Two over te nemen en ze hebben ook geen idee waar het gerucht vandaan komt.

 

Bron: venturebeat.com

Klopt, het is ook niet de eerste keer dat zo een soortgelijke gerucht op het nieuws was gekomen. Zo was er een tijd terug ook een gerucht dat EA in gesprek is met R* om het over te nemen. Met alle hilarische posts nadien waaronder elke nieuwe auto dlc te koop wordt, of een stad dlc ook te koop en nog meer onzin dat EA tegenwoordig uithaalt.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...