Jump to content

Google Stadia


Guardian1980

Recommended Posts

Afgelopen week heeft Google Stadia gepresenteerd; next-gen streaming waarvoor je enkel nog maar een scherm en snel internet nodig hebt. Er is al veel over geschreven en beeld geplaatst, maar deze bespreking van Gamekings vond ik wel goed.

 

 

Ik denk dat dit wel potentie heeft, maar ben ook benieuwd naar jullie gedachte.

Link to comment
Delen op andere websites

Games die ik op deze manier wel zou willen spelen zijn Civilization V en Cities: Skylines. Bij echt grote maps kunnen die aardig traag worden en bijvoorbeeld op de Switch heeft Civ het dan echt zwaar heb ik begrepen. Latency maakt daar niet zoveel uit, dus dat zou ideaal zijn. Shooters speel ik zelf niet, maar lijkt mij onrealistisch om in de nabije toekomst te verwachten op een streamingservice. Ook voor racegames via streaming pas ik. Maar voor games waar >50ms inputlag acceptabel is, lijkt het mij een uitstekend concept. :Y 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...

Stadia is inmiddels uit, en Tweakers heeft een review geplaatst:

 

 

Ik denk dat er nog wel wat hobbels zijn die genomen moeten worden voordat dit een geduchte concurrent wordt voor de Playstation, Xbox of PC-gaming. Maar als die hobbels genomen zijn, is het het overwegen zeker waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Input lag zuigt, dat kan ik je verzekeren. Ik heb eens zo'n Steam Link gekocht; een kastje dat je aan je TV hangt en waarmee je games kan streamen van je gaming PC over je thuisnetwerk. PC en Steam Link zijn beiden verbonden via gigabyte ethernet en toch merk ik dat het niet fijn speelt door een heel merkbare input lag. Dat is dan alleen nog maar over het thuisnetwerk. Ik kan me niet voorstellen hoe dit ooit goed gaat werken als de PC in kwestie nu een paar honderd kilometer verderop staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...