Jump to content
Thundercover

Jaarverslag T2: Rockstar North mogelijk naar Amsterdam


Take-Two heeft traditiegetrouw vandaag haar jaarverslag van het voorgaande jaar gepresenteerd. Normaliter staat hier niets nieuwswaardigs in dat we al niet via eerdere cijfers en verslagen te horen hebben gekregen. Maar als je het verslag dit keer iets meer aandacht geeft, vind je dat ook Take-Two rekening heeft gehouden met de aanstaande Brexit. Niet geheel opmerkelijk: met maar liefst vijf (!) van de negen vestigingen van Rockstar in het Verenigd Koninkrijk heeft het verlaten van de EU mogelijk een grote impact op de game-ontwikkelaar.

 

In het verslag staat uitgelegd dat vanwege de mogelijke Brexit geld opzij is gezet om een verhuizing naar de EU te bekostigen. Daarnaast worden steden genoemd waar de betreffende vestigingen naartoe zouden kunnen verhuizen. Rockstar North, dat verantwoordelijk is voor merendeel van de Grand Theft Auto-games, zou bezig zijn met een verhuizing naar Amsterdam. De game-industrie in Nederland is groeiende met een recordomzet van 1 miljard vorig jaar. Daarmee zou Rockstar North zou met zijn miljardenomzet in één klap de grootste Nederlandse game-ontwikkelaar worden!

 

rockstarnorth.png 

 

Rockstar is niet onbekend met het openen van nieuwe locaties. Zo werd drie jaar geleden nog een nieuwe vestiging in India geopend, waar begin dit jaar veel vacatures voor verschenen. Binnenkort hoeven we dus wellicht niet zo ver te zoeken voor een baan bij Rockstar, want dan kunnen we gewoon in Amsterdam solliciteren!

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

23 minutes ago, Thundercover said:

Nee hoor. :)

In dat geval klinkt het goed. Mijn opmerking was omdat ik met ctrl+f niet zo een hit kreeg op 'amsterdam' of 'netherlands' in de context van het verplaatsen van rockstar north.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

31 minuten geleden, Bierbuikje zei:

In dat geval klinkt het goed. Mijn opmerking was omdat ik met ctrl+f niet zo een hit kreeg op 'amsterdam' of 'netherlands' in de context van het verplaatsen van rockstar north.

Als ik dat op deze pagina doe krijg ik nochtans wel enkele hits.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ziek! ...

 

5 uur geleden, Bierbuikje zei:

Is dit een 1 april grap die door de zomer/wintertijd een uur te vroeg online is gekomen? :P

... Als het echt zou zijn... 't Blijft natuurlijk 1 april. 

Mrja wel een uur eerder geüpload... hmm

 

55 minuten geleden, Bierbuikje zei:

In dat geval klinkt het goed. Mijn opmerking was omdat ik met ctrl+f niet zo een hit kreeg op 'amsterdam' of 'netherlands' in de context van het verplaatsen van rockstar north.

Dit ook ff geprobeerd met "Brexit" er staat volgens mij wel dat ze willen verhuizen, omdat de zaken naar Europa wat lastiger gaan als ze in Engeland blijven. Mijn Engels is niet het best, dus kan het verkeerd gelezen hebben.

Lees het voor jezelf:

 
Citaat

On June 23, 2016, the U.K. held a referendum in which voters approved an exit from the E.U., commonly referred to as “Brexit.” On March 29, 2017, the U.K. notified the European Council, in accordance with Article 50 of the Treaty on European Union, of the U.K.’s intention to withdraw from the European Union. As a result, the British government has begun negotiating the terms of the U.K.’s future relationship with the E.U. The effects of Brexit will depend on any agreements the U.K. makes to retain access to the E.U. markets either during a transitional period or more permanently. The measures could potentially disrupt the markets we serve and may cause us to lose customers, distributors and employees. If the U.K. loses access to the single E.U. market and the global trade deals negotiated by the E.U., it could have a detrimental impact on our U.K. growth. Such a decline could also make our doing business in Europe more difficult, which could negatively affect sales to consumers of our products. Without access to the single E.U. market, it may be more challenging and costly to distribute our products in Europe. In addition, Brexit could lead to legal uncertainty and potentially divergent national laws and regulations as the U.K. determines which E.U. laws to replace and replicate. If there are changes to U.K. immigration policy as a result of Brexit, this could affect our employees and their ability to move freely between the E.U. member states for work related matters.

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Waarom Nederland? R*/T2 zou kapot worden gemaakt door mensen zoals Rutte tenzij ze gaan lobbyen. Er komt heel wat bij kijken als ze naar Amsterdam willen verhuizen want ten eerste moeten ze genoeg stemmen hebben gekregen van de investeerders want die willen wel de juiste valuta's. Er is dan ook waarschijnlijk kans op taalbarrière of is ABN geen must? Maar Trump met zijn "Make Murica Great Again" waandenkbeelden zal er vast een stokje voor steken om te voorkomen dat ze naar Amsterdam gaan verhuizen. Ze moeten wel strenge eisen gaan stellen zoals vredeverdrag gaan sluiten zodat aliens bevriend moeten worden met bigfoot.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Al was dit natuurlijk een goede 1 April grap is het niet zo gek dat bedrijven vanwege belastingtechnische redenen verhuizen.

 

Ik verwacht echter dat R* North niet zomaar verhuist. De verkoop van de games gaat toch al via andere bedrijven binnen Rockstar.

 

Fun fact; Rockstar Games heeft al een klein kantoortje in Nederland. Ze zitten al jaren met enkele PR en marketingmensen in Breda om de spellen van Rockstar onder de aandacht te brengen onder gamers in de Benelux.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 1-4-2019 om 22:42, Bierbuikje zei:

In dat geval klinkt het goed. Mijn opmerking was omdat ik met ctrl+f niet zo een hit kreeg op 'amsterdam' of 'netherlands' in de context van het verplaatsen van rockstar north.

Heb je al meer van het document doorzocht dan ik zelf heb gedaan. :engel: 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...