Jump to content
Platypus

Dan Houser verlaat Rockstar Games!


large.SamAaronDanLeslie.jpg.f558f3cfe8d238103825653c776ce94a.jpg

Vlnr: Sam Houser, Aaron Garbut, Dan Houser, Leslie Benzies

 

Nooit gedacht dat ik deze zin zou schrijven: Dan Houser verlaat volgende maand Rockstar Games! Na een lange pauze zal hij het bedrijf op 11 maart verlaten. In 1998 heeft Dan Houser samen met zijn broer Sam het bedrijf Rockstar Games opgericht. De voornaamste rol van Dan is het schrijven van de verhalen in hun games. Aan elke game die Rockstar Games heeft uitgebracht, heeft hij wel meegeschreven. De reden van vertrek en wat hij in de toekomst gaat doen is nog niet bekend, en een officiële statement van Rockstar Games zelf is er ook nog niet.

 

 

Bron: Take-Two

Bron afbeelding: Forbes

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

6 uur geleden, Advancegta zei:

Ik denk dat de impact wel meevalt, als hij vooral verantwoordelijk was voor de verhaallijnen. Die zijn niet slecht, maar er zijn zeker games die dat beter doen. 

Juich ik toe, nieuwe verhaallijnen. Ik wil wel eens iets heel anders in de GTA franchise. Ergens in het buitenland en witteboordencriminaliteit, bijvoorbeeld. :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik weet niet of dit iets negatiefs is of niet maar we zullen de werkelijke reden vast nooit te weten komen. Wel denk ik dat dit ook een mogelijkheid: hij is het zat om de druk en hete adem te voelen van o.a. Take-Two en eventueel aandeelhouders. Take-Two is de publisher en we weten dat dat bedrijf niet zo lief is in het verleden en heden zoals het verboden maken van storymode mods(!!!) voor GTAV. Uiteindelijk wel teruggedraaid na de hevige backlash. Kortom, hij wil ontsnappen Take-Two's tirannie. En GTA is helaas niet meer wat het toen was, het is nu veel meer gefocust op online en achterlijke dingen zoals Depressor Mark II en super high-tech satelliet kanon en nog veel meer andere kinderachtige onzin. GTA is eigenlijk Saints Row V in schapenkleren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik houd toch mijn hart vast voor de toekomst van R*. Ik heb het gevoel dat Take-Two meer op online wil focussen en dat Dan daar niet mee akkoord gaat. Ze zullen nog wel single player games maken, maar of die verhalen even goed zullen zijn weet ik niet. Het zou mij niet verbazen mocht Sam binnenkort ook vertrekken en samen met Dan een nieuwe studio beginnen, zodat ze niet meer naar Take-Two moeten luisteren. Of misschien gaan ze wel terug met Leslie Benzies werken?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

2 uur geleden, Platypus zei:

Ik houd toch mijn hart vast voor de toekomst van R*. Ik heb het gevoel dat Take-Two meer op online wil focussen en dat Dan daar niet mee akkoord gaat. Ze zullen nog wel single player games maken, maar of die verhalen even goed zullen zijn weet ik niet. Het zou mij niet verbazen mocht Sam binnenkort ook vertrekken en samen met Dan een nieuwe studio beginnen, zodat ze niet meer naar Take-Two moeten luisteren. Of misschien gaan ze wel terug met Leslie Benzies werken?

Precies mijn gedachte.

 

Hoe zit het dan met Rockstar Games? De Housers zijn toch founders? Of is het ook eigendom van T2?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 5-2-2020 om 18:36, Platypus zei:

Ik houd toch mijn hart vast voor de toekomst van R*. Ik heb het gevoel dat Take-Two meer op online wil focussen en dat Dan daar niet mee akkoord gaat. Ze zullen nog wel single player games maken, maar of die verhalen even goed zullen zijn weet ik niet. Het zou mij niet verbazen mocht Sam binnenkort ook vertrekken en samen met Dan een nieuwe studio beginnen, zodat ze niet meer naar Take-Two moeten luisteren. Of misschien gaan ze wel terug met Leslie Benzies werken?

👆 Ik denk er precies het zelfde over!

 

 

Op 8-2-2020 om 15:22, Joriz zei:

Opvallend nieuws. Ik ben ook benieuwd wat dit voor R* betekent. Dan Houser was toch hoofd verantwoordelijk en schrijver voor het verhaal van de games.

Ben benieuwd wat Dan Houser nu gaat doen.

Ik zelf ben bang dat GTA6, de laatste pure Grand Theft Auto game zal zijn hoe we het kennen, een einde van een tijd perk. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De situatie rondom Take-Two is er de laatste jaren niet op verbeterd. Op zich kijk ik er niet raar van op dat Dan Houser vertrekt. Ik moet zelf zeggen dat ik mij niet voor de games meer echt kan boeien, los van dat ik er geen tijd voor heb is de multiplayer focus te veel van het goede. Ik hoop dat het scenario van Platypus waargemaakt wordt, maar een old skool GTA creëeren zoals die uit begin 21ste eeuw zie ik niet meer gebeuren. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...