Jump to content
PrioX

GTA 6 pas kort in ontwikkeling en zal kleiner worden dan GTA V?


De geruchtenmolen over GTA 6 draait de laatste maanden op volle toeren. Vorige maand ging er zelfs een gerucht rond dat een aankondiging niet ver weg zou zijn. Maar zoals altijd bleek dit gebakken lucht te zijn en bleef het stil. Eerder deze week verscheen er een interessant artikel op nieuwswebsite Kotaku. In dit artikel worden de werkomstandigheden binnen Rockstar Games besproken, waarmee het bedrijf de laatste jaren negatief in het nieuws is gekomen. Gelukkig blijken de omstandigheden een stuk beter te zijn geworden en is er meer respect en begrip voor de werknemers. 

 

large.030f91ad-0d0b-4019-8097-045a441e0e

 

Maar het interessantste is waarschijnlijk de bevestiging van Rockstar's volgende spel dat ze gaan uitbrengen. Het is stiekem toch wel verrassend dat Kotaku via een Rockstar-medewerker bevestiging heeft gekregen dat het een nieuwe knaller in de GTA-serie gaat zijn. GTA 6 of een spin-off à la GTA Vice City? Dat zijn details die we nu nog niet weten. Via de email die Kotaku heeft ontvangen is duidelijk geworden dat de volgende GTA nog wel eens jaren op zich kan laten wachten. Het spel is blijkbaar nog vroeg in ontwikkeling. Dit is niet helemaal geloofwaardig als je nagaat dat Rockstar Games vaak al werkt aan een volgend project als hun huidige project nog niet is afgerond. Zo werd er al gewerkt aan GTA IV toen GTA San Andreas nog in ontwikkeling was. 

 

large.rockstar-games-teaser-bully-gta-6.Een opvallend feitje is ook de manier waarop Rockstar toekomstige projecten lijkt te willen benaderen. Ze willen experimenteren met middelmatige spellen qua grote. Een nieuwe GTA zou dus best kleiner kunnen zijn dan de voorganger, iets wat we niet verwachten door de standaard van de speler vandaag de dag. Rockstar wilt dit opvangen met content updates die ze na de release uitbrengen voor het spel. Dit zorgt ervoor dat de werkomstandigheden voor de werknemers wat relaxter kan worden en deadlines minder strikt. Zoals we weten is dit geen nieuwe aanpak voor Rockstar Games. GTA Online en Red Dead Online bouwen al jaren op deze aanpak, en vooral GTA Online heeft er al bijna zeven jaar lang een groot succes mee.  

 

 

Dat de volgende GTA pas in ontwikkeling is geloven we dus natuurlijk niet, al lijkt Rockstar niet gehaast te werk te gaan (wanneer wel?). Bronnen van binnenuit melden dat het spel al lang in ontwikkeling is, en zelfs al grotendeels klaar is. Wanneer kunnen we dan een aankondiging verwachten? Dat is de vraag waar we helaas geen antwoord op kunnen geven. In volledige Rockstar-stijl kan het zomaar zijn dat we morgen ineens een artwork online zien verschijnen. De wereld weet dan in ieder geval voldoende; in 2011 werd GTA V ook aangekondigd met een simpel logo, en ook Red Dead Redemption 2 is in 2016 zo uit de doeken gedaan. De tijd is in ieder geval rijp! 

 

Het volledige artikel van Kotaku valt hier te lezen, en bevat meer info over de werkomstandigheden bij Rockstar. Wij willen vooral jouw mening horen wat betreft de recente geruchten en bevestigingen omtrent een nieuwe GTA. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Zelfs als het kleiner is dan GTA V en ze pas na release eraan zijn begonnen (wat ik mij niet kan voorstellen) zit je nu wel op het punt dat het uit zou moeten komen. Tussen de releases van SA en IV zat 4 jaar, tussen IV en V 5 jaar, nu lopen we bijna op 7 jaar.

 

Dat er veel wordt ingezet op updates à la Online is niet verwonderlijk, daar zal Rockstar wel grof geld aan verdienen. Ik hoop wel dat ze dan ook weer DLC's gaan uitbrengen, dan kunnen ze toch wat vaker die hype van een nieuwe GTA creëren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het blijft een beetje onwerkelijk dat het spel in haar begin fase zou zijn. Waarom het in mijn ogen zou kunnen kloppen is dat er bij eerdere GTA's niet sprake was van zoveel interne problemen (personeelstoestanden, managers die vertrekken etc.). Zodanig kan het voor disruptie zorgen. Toch denk ik dat het anders zit en dat het spel al in haar vroege testfase zit gezien de tijd die we moeten wachten. Dat COVID nu roet in het eten gooit, misschien. Maar dat zien we overal. 

 

Voorheen hield ik ook wel insiders Tezfunz2 en Yan2295 in de gaten toen GTA V destijds uitkwam. Ook zij hebben vaak een blik erop die ook nog wel eens waar is gebleken. Zij lijken de statement van Kotaku tegen te spreken. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het zou mij niet verbazen als het nog niet beter bij Rockstar gaat: een werkcultuur is niet zomaar aan te passen, daar gaat nu eenmaal tijd overheen. Het zal lastig blijven om te achterhalen of de werkomstandigheden verbeterd zijn, want meestal hoor je er alleen iets over als het juist niet goed is.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vind het niet zo erg dat het kleiner is. Ik hou ontzettend van het landelijke, maar zelfs voor mij was Blaine County te groot. Sandy Shores en Grapeseed waren de enige plaatsen waar ik kwam. Ik hoop weer op een landelijke regio, maar bergen en stomme dorpjes aan de andere kant waar je niet kan opslaan zijn voor mij gewoon dode ruimte. Het duurt te lang om daar naar toe te rijden gewoon om een beetje rond te rijden.

Bewerkt: door Blaatschaap

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...