Jump to content

Externe Harde schijf - Western Digital of Seagate?


MisterDM

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een externe harde schijf aangeschaft, dit is de Seagate Expansion portable 5TB. Na het afstruimen van het internet zie ik vooral Western Digital en Seagate voorbij komen die redelijke goede externe harde schijven verkoopt voor een redelijke prijs. Nu wil ik graag jullie ervaringen te weten komen wat betreft de keuze naar externe harde schijven en waarom je deze keuze gemaakt hebt, graag zou ik willen weten of jullie al problemen hebben gehad met deze externe harde schijven. 

 

En als je nog eens een externe harde schijf zou aanschaffen, welke zou dat zijn en waarom? Ik zie concurrentie tussen Western Digital en Seagate omdat de meeste mensen voor Western Digital zouden kiezen. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb alleen externe harde schijven gebruikt voor de Xbox One. Heb er nu twee gehad: een Seagate Expansion 2TB en Western Digital 4TB. 

De Seagate ging zonder duidelijke reden na een jaar of twee kapot. Hij kon de inhoud van de schrijf niet meer lezen, in mijn geval gaf dat als resultaat dat sommige spellen op mijn Xbox niet meer gespeeld konden worden vanaf de schijf. 

 

Als vervanging heb ik toen de Western Digital 4TB gekocht en daar ben ik erg tevreden over. Het voordeel is dat deze zo goed als geluidloos is, erg compact en geen extra voedingskabel nodig heeft. Dat had de Seagate namelijk wel nodig; constante voeding vanuit het stopcontact. De Western Digital pakt de voeding vanuit mijn Xbox. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf ben fan van WD, maar dat komt vooral omdat ik daar ooit mee ben begonnen en dat prima beviel, zodoende daar bij blijven hangen. 

 

Om tot een keuze te komen zijn er een hoop vragen die beantwoord moeten worden. Welke capaciteit wil je, ga je voor een HDD of SSD, wil je vooral schrijven of ook lezen (waar leg je de nadruk op bij de verschillende snelheden?), wat is je budget, welke aansluitingen wil je, wil je gebruike maken van netstroom of niet (stopcontact?) etc.

 

Daarvoor kan je bijvoorbeeld op Tweakers kijken, en dan eens wat mogelijkheden met elkaar vergelijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor het reageren jongens, ik heb dus onlangs de Seagate al gekocht met 5TB aan geheugen maar zit er toch aan te denken deze in te ruilen. Ik moet gewoon iets hebben wat betrouwbaar is. Het liefst heb ik iets zonder netstroom, lijkt mij overbodig. Ik denk dat ik zelf aan een HDD genoeg heb omdat ik een SSD niet nodig vind op zich, het liefst sluit ik 'm aan, aan de laptop/desktop zonder apart gevoed te worden. 

Link to comment
Delen op andere websites

Met beide merken heb ik over de tijd zowel goede als slechte ervaringen gehad. 

Tegenwoordig schijnen beide merken het redelijk goed op orde te hebben. 

 

Naast het kijken naar reviews op Tweakers zou ik ook aanraden te kijken naar schijven die voornamelijk voor storage en NAS doeleinden zijn bedoelt. 

Die schijven zijn goed gemaakt gemaakt om dag/nacht aan te staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zeer slechte ervaringen met Seagate. Misschien gewoon pech, maar toch al 3 of 4 Seagate schijven gehad die er gewoon de brui aan gaven van de ene dag op de andere. Van eén schijf kon ik zelfs niks meer recupereren. Ik koop sindsdien altijd WD.

Link to comment
Delen op andere websites

23 uur geleden, Joriz zei:

Met beide merken heb ik over de tijd zowel goede als slechte ervaringen gehad. 

Tegenwoordig schijnen beide merken het redelijk goed op orde te hebben. 

 

Naast het kijken naar reviews op Tweakers zou ik ook aanraden te kijken naar schijven die voornamelijk voor storage en NAS doeleinden zijn bedoelt. 

Die schijven zijn goed gemaakt gemaakt om dag/nacht aan te staan.

Bedankt voor de tip Joriz, misschien dat ik in de toekomst ook gebruik ga maken van NAS als ik daar serieuze behoefte aan heb. Tot nu toe wil ik een portable harde schijf hebben omdat ik geen plek heb voor een grote terwijl ik alsnog redelijk wat gegevens moet opslaan.

19 uur geleden, Big Boss zei:

Ik heb zeer slechte ervaringen met Seagate. Misschien gewoon pech, maar toch al 3 of 4 Seagate schijven gehad die er gewoon de brui aan gaven van de ene dag op de andere. Van eén schijf kon ik zelfs niks meer recupereren. Ik koop sindsdien altijd WD.

Dat is wel jammer om te horen, zulke problemen zou ik dus willen voorkomen om deze in te ruilen nu ik nog er de kans voor heb. Tot nu toe ben ik al één probleem tegengekomen met m'n harde schijf en dat is dat ik deze niet los kon koppelen van m'n laptop. Als ik 'm veilig wil verwijderen krijg ik een melding dat er nog programma's open staan en dat de schijf nog in gebruik is. Na het zoeken van een oplossing heb ik mijn laptop opnieuw opgestart en kon ik de schijf wel veilig verwijderen. Niet bepaald gunstig als je het mij vraagt. 

Link to comment
Delen op andere websites

Op 16-5-2020 om 01:06, Big Boss zei:

Ik heb zeer slechte ervaringen met Seagate. Misschien gewoon pech, maar toch al 3 of 4 Seagate schijven gehad die er gewoon de brui aan gaven van de ene dag op de andere. Van eén schijf kon ik zelfs niks meer recupereren. Ik koop sindsdien altijd WD.

Ik heb dit dus met een WD schijf gehad na 2 jaar.

 

Volgens mij zijn beide merken even goed, lees reviews. Sommige schijven zijn geschikt voor bepaalde doeleinden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Op 24-5-2020 om 14:18, Nyltje zei:

Ik heb dit dus met een WD schijf gehad na 2 jaar.

 

Volgens mij zijn beide merken even goed, lees reviews. Sommige schijven zijn geschikt voor bepaalde doeleinden.

Tot nu toe heb ik nog steeds de Seagate Expansion portable 5TB externe harde schijf. Iedereen in m'n omgeving raad WD aan, maar ik zit nu wel te bedenken of deze huidige externe harde schijf houd of een WD aanschaf. 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Ik kan alleen bevestigen wat ik merendeels lees. Nog geen probleem gehad met WD, maar Seagate (2Tb) liep plots vast als backup disk. Wel 95% er af kunnnen halen en daarna geformatteerd. Maar dat kostte veel tijd en vertrouwen doe je zo'n disk niet meer... Voor mij dus Western Digital.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...