Jump to content
PrioX

Grand Theft Auto 5 ook beschikbaar op de volgende generatie consoles


gallery_1_164_241769.jpg

 

Sony heeft zojuist aangekondigd dat Grand Theft Auto 5 vanaf 2021 beschikbaar zal zijn op de nieuwe PlayStation 5. Dat deden zij tijdens de presentatie van de nieuwe console. De exacte releasedatum is nog niet bekendgemaakt al zal het spel pas in de tweede helft van het jaar uitkomen. GTA 5 zal optimaal gebruik gaan maken van technische verbeteringen die mogelijk zijn dankzij de PS5, waardoor het spel bijvoorbeeld beter zal spelen en nog mooier zal zijn. Nu het spel ook naar de PS5 komt is het de derde generatie consoles waarop GTA 5 speelbaar zal zijn. 

 

Ook GTA Online is van de partij. De content updates zullen blijven komen, en zullen (deels) exclusief zijn voor de nieuwe generatie consoles en PC. Een standalone versie van GTA Online zal ook uitgebracht worden en zal de eerste drie maanden gratis te downloaden zijn voor PlayStation 5 spelers, GTA 5 is dan dus niet vereist. Verder krijgen alle PS4 Plus-spelers een maandelijkse bonus van GTA$1.000.000 wanneer zij inloggen op GTA Online, tot dat GTA Online beschikbaar is op de PS5. Deze actie gaat vanaf nu in. 

 

Het staat ook al vast dat GTA 5 beschikbaar zal zijn op de next-gen console van Microsoft: de Xbox Series X. Later ongetwijfeld meer info en beelden. Hieronder is de aankondigingstrailer te zien, al bevat deze geen nieuwe beelden. 

 

 

Bron: Sony & Rockstar Games

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

17 minuten geleden, Platypus zei:

Binnen 7 jaar: “GTA V komt naar PS6.” Hoe lang gaat R* deze game nog uitmelken?

Zolang GTA Online nog geld oplevert en er nog geen GTA6 mét online mode is. GTA Online was er ook niet direct bij de release van GTA5 en ik zie ze geen overbruggingsperiode doen met GTA Online en GTA6. Tenzij de wereld van GTA5 en 6 straks samen in GTA Online zitten... A man can dream. 😛

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik had ook meer verwacht, zeker na de recente geruchten. Maar dat is misschien ook het gevolg van geruchten die de hype vergroten. :P 

Vind het trouwens wel zonde dat RDR2 niet is aangekondigd voor next-gen. Maar misschien komt dat nog nu ze eerst GTA 5 uit de doeken hebben gedaan. Ikzelf speel het eigenlijk niet meer en dus ben ik ook niet onder de indruk. Ik zal het spel ongetwijfeld kopen als deze voor de Xbox Series X uitkomt. Maar dat is meer om de collectie compleet te houden. 

 

Jammer dat ze geen beelden hebben laten zien. Ze lieten zeven jaar oude trailers zien. :7 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Bijzonder teleurstellend. Met het vertrek van Leslie Benzies en Dan Houser lijkt de ziel definitief uit R* verdwenen.

 

Dit nieuws maakt mijn twijfels rondom het verschijnen van een nieuwe GTA alleen maar groter. GTA V moet uitgemolken worden, en als de uiers leeg zijn, gaat de GTA-koe na decennia dienst naar de slacht.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Teleurstellend, zeg. EA kan nog een puntje zuigen aan wat Rockstar doet. Een spel dat al zeven jaar stilstaat pas over vijftien maanden heruitgeven en dan moet daar ook een aantal jaar aan verdiend worden natuurlijk. Dus, GTA 6 weer met minstens drie jaar uitgesteld. Begint zo ongeveer Half-Life 3 achtige proporties aan te nemen.

Bewerkt: door Blaatschaap

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als GTAV nou eens nieuwe maps erbij zou krijgen, dat zou echt supergeweldig zijn! Wie weet Las Venturas en San Fierro en wie weet zelfs Liberty City ook erbij?

GTA heeft gigantisch veel potentie maar de makers hebben echt serieus enorm gebrek aan creativiteit.

 

Ik heb de livestream overigens niet bekeken want dat begint onderhand saai te worden en de presentators kletsen maar raak, alsof ze je een energieabonnement proberen aan te smeren.

 

GTAV voor de 4de keer(?) al uitgegeven op een "andere platform"??? HOLY SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

16 minuten geleden, SilverRST zei:

Wat mij zorgen baart is de (deels) exclusieve updates voor de nieuwe generaties. Dus de PC en current-gen krijgen de zak?

Denk eerlijk gezegd dat ze alleen de Xbox One en PlayStation 4 laten vallen. Al is dat misschien ook een beetje vreemd omdat (als ik het goed begrepen heb) de next-gen consoles backward compatible zijn. Je kan dus de PS4 versie van GTA 5 op de PS5 spelen. Al is dat misschien de reden waarom ze een standalone versie gaan uitbrengen zodat het niet GTA 5 is die de updates krijgt, maar de standalone versie van GTA Online. 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

13 minuten geleden, PrioX zei:

Denk eerlijk gezegd dat ze alleen de Xbox One en PlayStation 4 laten vallen. Al is dat misschien ook een beetje vreemd omdat (als ik het goed begrepen heb) de next-gen consoles backward compatible zijn. Je kan dus de PS4 versie van GTA 5 op de PS5 spelen. Al is dat misschien de reden waarom ze een standalone versie gaan uitbrengen zodat het niet GTA 5 is die de updates krijgt, maar de standalone versie van GTA Online. 

 

Of het ligt aan mij of dat klinkt echt omslachtig. En de mensen die nog geen GTAV hebben voor de console, krijgen dan de PS4 versie wanneer ze op PS5 gaan kopen?

 

Ik hoop dat ze de PC versie niet laten en kan het me ook niet voorstellen dat ze dat gaan doen tenzij Sony, Microsoft of beide er weer roet in het eten gaan gooien.

Ik ben namelijk verschrikkelijk slecht met controllers :P

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...