Jump to content

In de aanbieding


Wollongong

Recommended Posts

Nu RDD op Steam in de aanbieding is, kom ik toch weer in de verleiding. Maar is het een goed idee? Is het spel de moeite waard? En dan ook de online wereld?

En als ik het dan toch zou kopen, zijn de extra's de moeite waard?

 

Citaat

De Red Dead Redemption 2: Special Edition bevat exclusieve content voor Story Mode, waaronder een bankoverval-missie en schuilplaats voor je bende, een zwartgevlekt volbloedpaard, talismannen en medailles als gameplay-bonussen, de outfit Nuevo Paraiso Gunslinger, gameboosts, cashbonussen en kortingen, en gratis toegang tot extra wapens.

Citaat

De Red Dead Redemption 2: Ultimate Edition bevat alle Story Mode-content van de Special Edition, plus extra online content, waaronder bonus-outfits voor je online personage, rangbonussen, een donkerbruin volbloedpaard en gratis toegang tot het Survivor Camp-thema.

Plus gratis toegang tot extra wapens online.

 

Met andere woorden, zit hier iets in dat ik niet op een andere manier in het spel kan verkrijgen, waar ik ook echt iets aan heb (ik geef weinig om outfits).

Link to comment
Delen op andere websites

Kopen.

 

Zelfs zonder de korting vind ik het spel zeker het geld waard. De wereld zit boordevol dingen om te ontdekken, grafisch ziet het er prachtig uit, en het verhaal en karakters zijn sterk. Red Dead Online is voor een nieuwe speler op zich wel leuk. Er zijn best wel wat activiteiten om te doen en de spelers zijn een stuk vriendelijker dan op GTA Online, iets wat helpt als je gewoon je eigen ding wilt doen. Red Dead Online is meer gericht om roleplaying, en het kan misschien overkomen als saai. Het is maar net wat je interesses zijn. Ik vind het in ieder geval een leuke ervaring, maar de story mode blijft de parel van het spel. Online vind ik sowieso leuker met vrienden dan alleen. 

 

Wat betreft de extra's: ik heb ze persoonlijk zelf ook gekocht, maar echt noodzakelijk is het allemaal niet. Sommige dingen zijn handig, maar je ziet ze zo over het hoofd omdat het allemaal maar kleine dingetjes zijn. Het is meer voor de mensen die alles graag willen hebben om het spel zo compleet mogelijk te maken, zoals ik :P 

 

Heb je deel 1 ooit gespeeld? Want dan weet je ongeveer een beetje waar de serie over gaat. Hoewel het een Rockstar-spel is en een open-wereld spel, en daardoor heel veel gelijkenissen vertoont met GTA, moet je het spel niet gaan spelen alsof je GTA op een paard gaat spelen. het spel speelt over het algemeen een stuk trager en op momenten kan dit misschien saai of leeg overkomen. 

Link to comment
Delen op andere websites

51 minuten geleden, PrioX zei:

(..)

 

Heb je deel 1 ooit gespeeld? Want dan weet je ongeveer een beetje waar de serie over gaat. Hoewel het een Rockstar-spel is en een open-wereld spel, en daardoor heel veel vergelijkingen vertoont met GTA, moet je het spel niet gaan spelen alsof je GTA op een paard gaat spelen. het spel speelt over het algemeen een stuk trager en op momenten kan dit misschien saai of leeg overkomen. 

Nope, deel 1 is nooit op PC gekomen, voor zover ik weet. Je beschrijving klinkt precies goed voor me.
Enne...de laadtijden, zijn die een beetje minder achterlijk dan op GTA-O?

 

Link to comment
Delen op andere websites

1 minuut geleden, Wollongong zei:

Enne...de laadtijden, zijn die een beetje minder achterlijk dan op GTA-O?

Voor mijn gevoel zijn de laadtijden wel minder lang dan die van GTA Online. Maar alsnog niet super snel. De ene keer zit je snel in een lobby, de andere keer kan het een paar minuten duren. Helaas heeft Red Dead Online geen private sessies zoals op GTA Online. Dus je zult altijd met spelers in een sessie komen waardoor de laadtijden altijd wat langer zullen zijn. 

 

Ik moet er ook bij vermelden dat Red Dead Online op dit moment best veel vervelende bugs heeft. Ik persoonlijk heb er niet super veel last van, maar er zijn spelers die er geregeld tegenaan lopen. Dit komt ook omdat Rockstar al zes maanden niks meer heeft toegevoegd of heeft aangepast. Het is dus even wachten op een update die deze bugs oplost. Maar als je eerst met de story begint ben je daar nog wel even zoet mee :P 

Link to comment
Delen op andere websites

15 minuten geleden, PrioX zei:

Voor mijn gevoel zijn de laadtijden wel minder lang dan die van GTA Online. Maar alsnog niet super snel. De ene keer zit je snel in een lobby, de andere keer kan het een paar minuten duren. Helaas heeft Red Dead Online geen private sessies zoals op GTA Online. Dus je zult altijd met spelers in een sessie komen waardoor de laadtijden altijd wat langer zullen zijn. 

 

Ik moet er ook bij vermelden dat Red Dead Online op dit moment best veel vervelende bugs heeft. Ik persoonlijk heb er niet super veel last van, maar er zijn spelers die er geregeld tegenaan lopen. Dit komt ook omdat Rockstar al zes maanden niks meer heeft toegevoegd of heeft aangepast. Het is dus even wachten op een update die deze bugs oplost. Maar als je eerst met de story begint ben je daar nog wel even zoet mee :P 

Is er niet net zo een firewall cheat als in GTA-O?

Ik stel me zo voor dat de online variant net als GTA-O allerlei updates heeft gekregen. Eerst waren er de CEO, toen de MC, toen de ..weet ik wat de volgorde was. Bijvoorbeeld die Arcade was wel geinig om te verzamelen, maar je verdient er geen ruk mee. En sommige van de businesses zijn ook zinloos (money laundering, weed farm)... Zijn er in RDD ook van die dingen, die eigenlijk de moeite niet waard zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

3 minuten geleden, Wollongong zei:

Is er niet net zo een firewall cheat als in GTA-O?

Er zullen vast manieren zijn om in een solo sessie te komen. 

 

4 minuten geleden, Wollongong zei:

Ik stel me zo voor dat de online variant net als GTA-O allerlei updates heeft gekregen. Eerst waren er de CEO, toen de MC, toen de ..weet ik wat de volgorde was. Bijvoorbeeld die Arcade was wel geinig om te verzamelen, maar je verdient er geen ruk mee. En sommige van de businesses zijn ook zinloos (money laundering, weed farm)... Zijn er in RDD ook van die dingen, die eigenlijk de moeite niet waard zijn?

Red Dead Online kent ongeveer dezelfde updates als GTA Online, en zo is het inderdaad mogelijk om bepaalde businesses te starten. Op Red Dead Online worden ze Frontier Pursuits genoemd; rollen die je in de wereld kunt aannemen. Elke rol heeft missies, activiteiten en een unlock-systeem waarbij je dingen als kleding kunt vrijspelen. 

 

Er zijn nu vier rollen:

  • Trader: door te jagen en de huiden en karkassen bij Cripps in te leveren (het personage dat je kamp beheert) zullen er verschillende materialen gemaakt worden. Deze kun je uiteindelijk verkopen tijdens een verkoopmissies. 
  • Bounty Hunter: in alle stadjes hangen Bounty posters aan de muur. Je kunt de criminelen levend of dood binnenbrengen voor een beloning. 
  • Collector: in de wereld liggen tientallen zeldzame items verstopt zoals kaarten en sieraden. Deze kunt je verzamelen en uiteindelijk verkopen. 
  • Moonshiner: je kunt je eigen moonshine drank maken en deze verkopen tijdens verkoopmissies. 

Op GTA Online moet je vaak bakken met geld neerleggen voordat je een nieuwe propertie kunt kopen en moet je lang grinden om je investeringen terug te verdienen. Op Red Dead Online is dit niet helemaal de focus. Natuurlijk kun je geld en Gold verdienen. Maar om bijvoorbeeld een rol te starten moet je 15 Gold Bars (het tweede betaalmiddel) neerleggen. Dat is best weinig, en dus zeker de moeite waard. Het neemt namelijk veel nieuwe activiteiten met zich mee die je bezighouden. Zonder de rollen zou er niet veel te doen zijn. 

Link to comment
Delen op andere websites

Moonshiner klinkt een beetje als een bunker, Bounty als dispatch, klopt dat een beetje? Trader...de auto's voor hoe-heet-die-gast-bij-de-haven..?

Ik heb het besteld, de download loopt. Waarschijnlijk is die morgenochtend wel klaar :) Dan gaan we eerst eens kijken in de storymode. Ik ben benieuwd.

 

Link to comment
Delen op andere websites

8 minuten geleden, Wollongong zei:

Ik heb het besteld, de download loopt. Waarschijnlijk is die morgenochtend wel klaar :) Dan gaan we eerst eens kijken in de storymode. Ik ben benieuwd.

Nice! Je gaat er zeker geen spijt van krijgen. :) 

 

8 minuten geleden, Wollongong zei:

Moonshiner klinkt een beetje als een bunker, Bounty als dispatch, klopt dat een beetje? Trader...de auto's voor hoe-heet-die-gast-bij-de-haven..?

Moonshiner staat inderdaad een beetje gelijk aan de Bunker, of aan de Biker businesses. Hetzelfde geldt trouwens voor de Trader rol. 

 

Bij Moonshiner moet je een eigen moonshine batch maken, dit kan je doen door verschillende planten te mixen en je kok de taak te geven de moonshine te maken. Dit duurt een x aantal minuten (ik geloof ongeveer 45 minuten). Wanneer de batch klaar is kun je deze verkopen. In de tussentijd kun je ook missies doen waarbij je rivaliserende moonshiners (NPC's) kunt dwarsbomen waardoor jouw batch weer meer waarde krijgt. Ook zijn er zogeheten revenue agents die in de regio moonshiners proberen op te rollen. Deze kun je ook uitschakelen. 

 

De Trader rol is dus eigenlijk een beetje hetzelfde als de Moonshiner rol. Hierbij lever je dus huiden en karkassen in bij Cripps, hij zet deze om in materialen, en deze kun je weer verkopen. Ook dit duurt een x aantal minuten. Naast huiden en karkassen heeft Cripps ook het een en ander nodig om de huiden en karkassen om te zetten in materialen. Het kan dus gebeuren dat je eens in de zoveel tijd een Resupply Missie voor hem moet starten om hem weer te bevoorraden. 

 

Bounty Hunter kun je inderdaad vergelijken met de Dispatch missies op GTA Online. Je pikt een bounty poster op in een stadje en krijgt de taak deze in een bepaalde tijd op te sporen en mee te nemen naar een sheriff (dood of levend, iets wat de beloning beïnvloed). Je hebt ook bounties waarbij je meerdere doelwitten hebt, en dit levert je meer op. 

 

Collector is een vrij eenvoudige rol. Over de hele map liggen tientallen speciale items verspreid. Ene Madam Nazar vraagt je deze te verzamelen voor haar, en zij zal je belonen wanneer je de items inlevert. De items zijn opgedeeld in collecties. Zo heb je bijvoorbeeld een collectie voor zeldzame munten. Je kunt deze munten individueel verkopen bij Madam Nazar. Maar als je de complete collectie munten verkoopt krijg je een groot geldbedrag. Voor een munt krijg je bijvoorbeeld $7. Maar voor de complete collectie van ongeveer 15 munten krijg je al snel iets van $300 (een best hoog bedrag op RDO). Het is dus vrij eenvoudig geld verdienen, maar het kost je wel wat tijd om de hele map door te reizen en alles te vinden.

 

Alle rollen hebben 20 levels die je kunt doorlopen. Door rol-gerelateerde activiteiten te doen krijg je Role XP en dit zorgt ervoor dat je level stijgt. Bij elk level krijg je weer iets nieuws dat je kunt kopen: nieuwe kledij, wapen skins, paarden, emotes, etc.

 

Link to comment
Delen op andere websites

Wie oplet heeft het al gemerkt, maar ik heb het spel dus inderdaad gekocht. Ik ben gelijk maar voor de deluxe editie gegaan, want ach... €6 verschil.


Ik ben erg onder de indruk, vooral van de graphics. Bij GTA V dacht ik al dat het niet mooier kon...well, I was wrong. Ik heb inmiddels het fast travel unlocked, maar die vind ik eigenlijk helemaal niet leuk. Dat eindeloze paardrijden trekt me wel (ik hou in het echt ook wel van paardrijden en kamperen, dus dit spel is echt mijn ding). Ik merk ook echt dat ik veel meer geef om mijn paard, dan om die wegwerp-auto's in GTA.

 

Alleen de controls vind ik beroerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...