Jump to content

Save games om te experimenteren?


Wollongong

Recommended Posts

Ik ben inmiddels zo ver dat ik doorheb dat je door te slapen een savegame bouwt. Handig.
Maar...ik gebruik savegames vaak ook om te experimenteren. Hoe doe ik dat in RDD2?

Concreet voorbeeld: in Valentine zit achter de doktor een of andere business die je kunt beroven. Ik zou dit op verschillende manieren willen proberen om te ontdekken wat voor mij de beste stijl is en wat de gevolgen zijn, bijvoorbeeld in termen van populariteit in het stadje (korting in de winkel, beschikbaarheid van bounties etc).

Bij veel games zou ik dan een safe maken met de titel: "Voor experiment 1" en daar drie of vier keer naar terugkeren.
Kan dit?

 

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt in het pauze menu onder Story het spel opslaan. Daar staat namelijk een optie voor Save Game (dit kan alleen buiten missies). Je hebt 15 save slots die je kunt gebruiken. 

Stel je wilt dus meerdere save games maken: dan sla je het spel gewoon meerdere keren achter elkaar op, maar wel in een ander slot.

 

Helaas kan je de opslag geen naam geven; hij pakt de naam van de laatste missie die je gedaan hebt. 

Link to comment
Delen op andere websites

6 uur geleden, Wollongong zei:

Ik ben inmiddels zo ver dat ik doorheb dat je door te slapen een savegame bouwt.

Volgens mij is dit niet correct en bouw je enkel een savegame zoals PrioX het uitlegt.

Link to comment
Delen op andere websites

22 uur geleden, Platypus zei:

Volgens mij is dit niet correct en bouw je enkel een savegame zoals PrioX het uitlegt.

Wat betekent dat "New Journal Entry" dan, als je weer wakker wordt?

Link to comment
Delen op andere websites

1 uur geleden, Wollongong zei:

Wat betekent dat "New Journal Entry" dan, als je weer wakker wordt?

Als ik me niet vergis verschijnt dit bericht wanneer Arthur (eventueel off-screen) zijn dagboek aanpast. Deze melding krijg je bijvoorbeeld ook wanneer hij markeringen op de map plaatst van planten en dieren die jij in de wereld bent tegengekomen. Het is dus niet iets heel belangrijks, maar het geeft zeker niet aan dat het spel wordt opgeslagen. Het spel slaat alleen op wanneer je de manier die ik hierboven heb gepost volgt, of wanneer er een auto-save volgt (meestal na een missie). 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...