Jump to content
PrioX

''Rockstar komt met een open world VR-spel''


 

 

gallery_1_164_681055.jpg

 

Enkele jaren geleden heeft Rockstar Games L.A. Noire: The VR Case Files uitgebracht, een heruitgave van L.A. Noire die speciaal gemaakt was voor virtual reality. De studio achter dit succes was Video Games Deluxe, een team in Sydney. Recent heeft deze studio via hun LinkedIn-profiel bekendgemaakt dat ze inmiddels aan een nieuw project voor Rockstar Games werken. We hebben het over een open wereld VR-spel. 

 

De studio is nog opzoek naar nieuwe medewerkers om te helpen bij dit nieuwe project. Dus in hoeverre dit spel al gereed is weten we niet. Als we aan een open wereld spel van Rockstar denken gaat onze gedachte natuurlijk meteen naar GTA. Maar of dit een nieuw spel wordt in een bestaande serie, of iets compleet nieuws, is ook nog niet bekend. Later ongetwijfeld meer over dit nieuwe project! 

 

Bron: Video Games Deluxe

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Hoe is VR eigenlijk? Moet je dan zo een VR ding op je kop hebben en rondlopen in de kamer?

R* schiet hiermee zichzelf in de voet mocht dit waar zijn want niet veel mensen kunnen VR aan i.v.m. motion sickness.

 

En oh ja, mensen met verminderde gezichtsvermogen is het echt met oppassen geblazen. Er zijn namelijk gevallen waarbij mensen hun gezichtsvermogen verergerd zijn.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

5 uur geleden, SilverRST zei:

Hoe is VR eigenlijk? Moet je dan zo een VR ding op je kop hebben en rondlopen in de kamer?

R* schiet hiermee zichzelf in de voet mocht dit waar zijn want niet veel mensen kunnen VR aan i.v.m. motion sickness.

 

En oh ja, mensen met verminderde gezichtsvermogen is het echt met oppassen geblazen. Er zijn namelijk gevallen waarbij mensen hun gezichtsvermogen verergerd zijn.

ja maar die zitten er ook langer op dan het aangeraden word. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 8-7-2020 om 19:23, SilverRST zei:

Hoe is VR eigenlijk? Moet je dan zo een VR ding op je kop hebben en rondlopen in de kamer?

R* schiet hiermee zichzelf in de voet mocht dit waar zijn want niet veel mensen kunnen VR aan i.v.m. motion sickness.

Half Life: Alyx is volgens mij wel een aardig succes. Ze hadden daar ook verschillende manieren om voort te bewegen, ook zonder dat je daarvoor in werkelijkheid hoeft te lopen. Je kan bijvoorbeeld net als bij normale spellen met een stick lopen of juist jumps maken door je nieuwe positie een meter verderop aan te geven waar je dan naartoe teleporteert.

 

Sowieso raad ik aan op VR rustig op te bouwen in dit geval. Ik heb mij de laatste tijd verdiept in VR voor race games en daarvoor wordt ook gezegd dat je niet moet verwachten om het meteen uren achter elkaar te kunnen spelen, maar je kan het dan wel opbouwen qua tijd.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als het iets met auto's wordt dan vind ik wel dat ze moeite moeten doen om de binnen- en buitenspiegels ook echt te laten werken. Al weet ik niet of dat ook al technisch haalbaar is. In GTA V heb je uiteraard ook een first person view maar daar werken de spiegels dus niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

3 uur geleden, Thundercover zei:

Sowieso raad ik aan op VR rustig op te bouwen in dit geval. Ik heb mij de laatste tijd verdiept in VR voor race games en daarvoor wordt ook gezegd dat je niet moet verwachten om het meteen uren achter elkaar te kunnen spelen, maar je kan het dan wel opbouwen qua tijd.

Dit kan ik beamen. Ik heb sinds april een VR-bril en ik merk aan mezelf dat ik nog altijd geen uren achter elkaar kan spelen. Het continu moeten staan en bewegen, het gewicht van de bril zelf, en natuurlijk het gevoel van ''afzondering'', zorgen ervoor dat ik eerder stop dan wanneer ik bijvoorbeeld normaal achter m'n console zit. Na een goed uurtje moet ik ermee stoppen. 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...