Jump to content

Beschadigde GTA Disk vervangen


vanarkel

Recommended Posts

Hallo, ik ben vast een Noob en zou kunnen zoeken. Ik heb dat laatste al gedaan maar kom er niet uit. Veel tegenstrijdige berichten.

 

Ik zal even schetsen wat er aan de hand is. Mijn zoon speelt GTA, en is 14, en heeft deze game al lang. Eerst op de 360 nu op de ONE en nu op de ONE X.

Hij speelt veel en ook andere games, maar de schijf is beschadigd. Soms las hij slecht en het is van kwaad tot erger gekomen. Het zijn geen krasjes die je er met tandpasta of polijst pasta uit wrijft of anders repareert. 

 

Je ziet echt een soort blaas onder het poly carbonaat zitten alsof er vocht of lucht tussen de lagen zit. En aangezien het opgedampt metaal is op het kunststof zal dit ook wel corroderen. Maar dat zal iedereen verder boeien.

 

Ik ben dus niet de eerste de beste met Discs en oplossen wel met GTA :)

 

Maar nu zouden ik een nieuwe disk willen bestellen, bij of BOL of de mediamarkt enz. Echter kan dat? Kan ik nadat ik een nieuwe disk gekocht heb deze als 'controle' disk in de XBOX ONE X stoppen en dat dan de game deze accepteert als rechtmatig eigenaar van een game en kan mijn zoon weer verder met zijn progressie enz.

 

Of moet hij alles opnieuw installeren en raakt hij alles kwijt. Ik kan mij vaag herinneren dat het overgaan van de 360 versie naar de xbox One versie we na een nieuw apparaat en disc hij gewoon weer online ging en verder kon waar hij was. Echter heb je dan een nieuw apparaat en nieuwe disc en je online progressie maar in dit geval heb je een bestaande installatie met een nieuwe disc en bestaande progressie online.

 

Ik neem aan dat dit duidelijk is en als er een website, forum post of gewoon een simpel antwoord is dan ben ik jullie erg dankbaar.

 

Alvast bedankt.

 

Jeroen

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo Jeroen,

 

Zolang je de GTA 5 gegevens niet van de harde schijf van de Xbox verwijderd, zal er ook niks verloren gaan. Je kan dus gewoon een nieuwe disk kopen, deze in de Xbox stoppen, en verdergaan waar je bent gebleven. 

 

Rockstar Games slaat de gegevens van GTA Online op eigen servers op, deze staan dus niet lokaal op je Xbox. Zolang je Xbox Live-account gekoppeld is aan het Social Club account waarop de GTA Online gegevens zijn opgeslagen, raak je niks kwijt. 

 

Ik zie dat BOL.com ook de digitale editie van GTA 5 heeft, voor een paar euro's meer als de standaard disk versie (€30). Misschien is een digitale editie beter, je hebt dan geen disk en loopt ook niet het risico om deze te beschadigen. Deze digitale editie wordt dan opgeslagen op het account waarop je de code invult en deze installeert, en met een druk op de knop kun je deze starten. Persoonlijk vind ik digitale edities vele male handiger voor spellen die ik vaak speel. Je hebt niet het gedoe met telkens de disk erin en eruit.

https://www.bol.com/nl/p/grand-theft-auto-v-xbox-one-download/9200000077331220/?bltgh=vHrWcHZCySTJQ4nkNHlBHw.1_4.10.ProductTitle

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...