Jump to content
PrioX

Het circus trekt door het Wilde Westen - Een protest van de spelers


 

Dat Rockstar Games al maanden geen grote updates heeft uitgebracht voor GTA Online en Red Dead Online is voor ons allen geen geheim. Al sinds december moeten we het met dezelfde content doen, en enige vorm van communicatie van Rockstar blijft ook uit. Vooral de Red Dead Online-community heeft het op dit moment zwaar. Dit spel heeft al weinig content, en de wekelijkse updates zijn lachwekkend te noemen met kortingen op bijvoorbeeld bonen in blik. Ook zijn er nog altijd veel vervelende bugs en glitches in het spel die het speelplezier verzieken.

 

Om Rockstar de teleurstelling duidelijk te maken heeft de community zelf het initiatief in handen genomen. De afgelopen twee weken trekt het circus door het Wilde Westen en de kans is groot dat jij ook figuren als clowns bent tegengekomen. Spelers doen dit ook om eerlijk te zijn over zichzelf: want wie al zeven maanden lang hoopt op nieuwe content en communicatie, en wekelijks bedrogen uitkomt, is ook wel een beetje een clown om hoop te blijven houden.

 

Het is geen negatieve beweging, en het heeft nu zelfs al grote nieuwswebsites bereikt die er aandacht aan besteden. Rockstar zal er dus ongetwijfeld lucht van hebben gekregen. Nu maar hopen dat het helpt. 🤡

 

 

Foto via Kotaku

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

De beste manier om te protesteren is om gewoon de game niet meer te spelen. Zolang mensen inloggen gaat er niets veranderen, en door deze acties blijft men RDOnline in de schijnwerpers zetten. Ik denk dat R* het veel erger vindt wanneer er niet meer over deze game gepraat wordt. Ik ben intussen al 5 maanden gestopt met RDOnline te spelen en zie geen enkele reden om terug te beginnen. Er is gewoon niets te doen en de game kampt nog met te veel bugs.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De negatieve aandacht die Rockstar nu krijgt door het gebrek aan updates en communicatie zal vast een impact hebben. Tal van grote websites als IGN, Kotaku en Polygon hebben dit nu opgepakt met titels als: ''Red Dead Online fans are dressing up as clowns to protest Rockstar'' of ''Red Dead Online Players Dress As Clowns To Protest 7 Months Without An Update''. Dit is natuurlijk niet iets waar je als bedrijf op zit te wachten. 

 

De spelers doen het met een lach en nemen ook zichzelf op de hak. Natuurlijk zouden ze beter allemaal stoppen en zo duidelijk maken dat ze het er niet mee eens zijn. Maar dat is ook niet haalbaar. Het aantal actieve spelers zal sowieso wel tegenvallen, dat zal ongetwijfeld ook een reden zijn waarom we zo weinig support zien. Er zijn zeker duizenden mensen gestopt met spelen in de laatste zeven maanden. 

 

Het lijkt wel alsof Rockstar het spel ook geen kans geeft. GTA Online is natuurlijk veel populairder en haalt daardoor ook meer geld binnen. Maar GTA Online is er al zeven jaar, heeft zeven jaar aan content, spelers hoeven zich niet te vervelen en hebben duizenden opties om geld aan uit te geven. Op Red Dead Online is dat nog altijd niet het geval: te weinig content, geen reden voor spelers om Gold Bars aan te schaffen of gewoon te blijven grinden. Ze moeten gewoon wat kleinere updates gaan uitbrengen zoals dat op GTA Online ook op het begin ging. Toen hadden we elke 2-3 maanden wel een kleine update met nieuwe voertuigen, wapens, kledij, missies, etc. De content werd snel opgebouwd waardoor je na een jaar vrij veel had. Dan heb ik het nog niet over de content die de spelers zelf hebben gemaakt met de Content Creator, iets wat ik echt mis op Red Dead Online.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Sja, was te verwachten dat er ooit minder tijd in DLC's wordt gestoken. Ik denk dat R* ook wel de volgen van Corona merkt, maar dat ze ook stiekem al hard werken aan een nieuwe game. Ik vind Red Dead Online eigenlijk al perfect en heb niet per se updates nodig. Ik zie liever dus dat R* een nieuwe game maakt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als nieuwkomer in RDD zit ik nog vooral in de verhaalmodus. Maar die boeit me mateloos meer dan GTA (en dat was al een topper). Bij GTA-O vind ik de updates eigenlijk vaak een beetje overpowered. Altijd maar nog krachtigere wapens, nog snellere auto's en nog duurdere investeringen om wat inkomen te krijgen dat onvoldoende is om de investering terug te verdienen.


GTA is door onzin als vliegende auto's, jetpacks en laserguns verpest. Dat ze dat niet met het wilde westen doen, vind ik top.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

GTA heeft eindeloze potentie om de grootste game te worden met talloze voertuigen, wapens, kledij en missies maar de creativiteit van R* is net zo nuttig als een fietspomp op een rubberboot... Ik denk serieus dat R* gewoon te lui is en kijk eens maar de het aantal toegenomen modders, zeer lachwekkend gewoon dat R* er helemaal niets aan doet. En zoals wollongong al zei, GTA is gewoon verziekt door die idiote Saints Row bullshit, vliegende auto's en laserguns. En zodra een modder je laserguns geeft, mag je deze niet wegdoen want het moet perse voor altijd in je wapenwheel blijven. Allemaal kleine dingen waar R* totaal geen gehoor aan geeft. R* heeft als enigste bedrijf de duurste microtransacties terwijl andere games het prima doen met minder geld voor veel. Ze hebben wel lef, he. Wat een teringbedrijf is het geworden zeg, bah!

 

Blij dat ik geen cent heb gespendeerd aan RDR. Ze verdienen het niet.

Bewerkt: door SilverRST

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...