Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Big-Bear

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maar ik wil dat hij meer een soort van buigt, zodat de het topje omhoog gaat en dan dat het einde weer recht is, dus dat als je maar een beetje stuurt dat je dan al opzij gaat net als bij baanwielrennen (daar heb je ook zoon bocht).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had het er een tijdje geleden over met Big Bear hoe je de segments kan verminderen van een bol, hij zij dat dat niet meer kon nadat je hem geplaatst had maar mij was het wel een keer gelukt, ik was het toen weer vergeten maar nu kwam ik er per toeval weer achter:

Een kleine tut over het verminderen van segments van een bol:

1. Maak je bol, het maakt niet uit hoeveel je de segments hebt ingesteld of hoe groot hij wordt.

2. Vind je dat hij teveel poly's heeft? (bij mij was dat 960) dan ga je naar het regenboogje.

3. Als het goed is zie je onder de lijst met het driehoekje ''Sphere'' staan.

4. Iets naar benenden zie je segments staan (zie plaatje) vaak is hij standaard ingesteld op 32, als je hem naar bijv. 20 zet dan is hij (dat was bij mij) van 960 poly's naar 360 gegaan!

Dit werkt ook met andere vormen.

segmenstverminderen3jy.png

Edit: sorry voor de dubbelpost, ik had het niet in de gaten :t

Bewerkt: door marty
Link to comment
Delen op andere websites

Wie weet hoe ik het makkelijkst een trap kan maken in 3ds max 7.

Ik wil namelijk hiervoor een trap maken:

screen1176re.jpg

Nu is het een oprit maar die oprit wil ik als trap hebben :Y.

Ik heb zelf wel een paar ideetjes maar ik wil wel weten of iemand weet hoe je dit heel snel en makkelijk kan maken :D

Alvast bedankt :cya:

Jorge F

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je niet gewoon een blok maken met deze instellingen bij de sigments: 1, 10, 1, en hem dan gewoon editeble poly, met het driehoekje omdat hoog schuiven of anders met nummer 4, per vlak?

Goed idee, ik zal eens kijken of het werkt :D

Ik dacht zelf met boolean de hele tijd een blok uithollen totdat je een trap krijg maar dat duurt nogal lang ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Anders kan je ook iemand vragen of hij hem met sketchup wilt maken en dan de .3ds file aan jou wilt geven, dan moet je je hele kavel wel wat scalen naar de grote van de trap maar dat gaat denk ik sneller dan boolean gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Anders kan je ook iemand vragen of hij hem met sketchup wilt maken en dan de .3ds file aan jou wilt geven, dan moet je je hele kavel wel wat scalen naar de grote van de trap maar dat gaat denk ik sneller dan boolean gebruiken.

Het gaat inderdaad wel wat sneller ja :Y, maar ik word dan weer schijtziek van al die ontzichtbare muren :(.

En dat van jou werkte niet :N.

Dit krijg ik:

screen1187qb.jpg

Het loopt zoals je ziet schuin af.

Nou ik ga maar wat klooien met boolean dan maar he ;).

-edit-

Ik heb boolean gebruikt en ik vind dat het nog wel aardig gelukt is :clown: .

screen1198se.jpg

Bewerkt: door Jorge_F
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag. Ik weet dus niet hoe groot dat die models moeten worden (scalen). Heeft iemand van jullie meschien een auto of zo iets waar ik mee kan vergelijken om te scalen? En nog iets ik had eens voor de verandering mijn heel object in 3dsmax gemaakt. Maar nu stikt het van de ontzichtbare muuren in dat objecte. Komt dit door de attach of zo?

Link to comment
Delen op andere websites

dan heb je waarschijnlijk planes gebruikt en de zichtbare kant aan de verkeerde kant gedaan?

over die auto en evt een mens pak gewoon een .dff uit gta3.img (bijv infernus.dff en fireman.dff) die kan je dan importeren en kan je het goed maken op maat

Link to comment
Delen op andere websites

dan heb je waarschijnlijk planes gebruikt en de zichtbare kant aan de verkeerde kant gedaan?

over die auto en evt een mens pak gewoon een .dff uit gta3.img (bijv infernus.dff en fireman.dff) die kan je dan importeren en kan je het goed maken op maat

Ik heb geen planes gebruikt, maar boxen. Maar het stinkte toch dus maakt niet veel uit. En bednakt voor de help!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...