Jump to content

[SA|MAP] IPL/IDE maken


burpicane
 Share

Recommended Posts

Ik ga hier behandelen hoe je een IPL en IDE maakt met 3d studio max met scripts van KAM

Benodigde tools:

KAM MAP IO SCript

3D Studio Max

In deze tutorial ga ik er van uit dat je weet hoe je dff's en txd maakt voor SA

Voorbereiding:

-Start het script. Klik in GUI op "get ipl info" en selecteer de IPL die je wilt gebruiken.

-Nu heeft het script informatie uit de IPL klik op "List dff" om de dff namen op te slaan in Maxscript Listener (druk op F11 om het te voorschin te halen)

-Maak een map en zet daar alle dff in die je nodig hebt

eventueel zet de texture images ook in de map dus niet de TXD!

-Ga terug naar 3d studio max en klik op 'dff path' selecteer de map waar de dff (en eventueel textures) zijn opgeslagen en klik op ok.

TIP: DRUK OP "CHECK MISSING DFF'S" OM TE KIJKEN OF ALLE DFF'S AANWEZIG ZIJN

t27cm.th.jpg

t33tq.th.jpg

Map importeren:

- Selecteer welke game versie je wilt gebruiken.

- Selecteer de texture soort als je textures wilt zien tga of bmp hangt ervan af hoe je de textures hebt ge-exporteerd. (deze stap is niet verplicht)

- Nu druk op de "IPL" knop van Import group.

- Na een tijdje is je map geladen. Maar alle info (IDs, textures, enzo) zijn er nog niet.

- Importeer dus de IDE door te druken op "IDE" in the Import group.

* Denk eraan niet alle info is ingesteld in één ipl/ide bestand dus je zou mogelijk meerderen moeten importeren

iplscript6lo.th.jpg

Werken met je map:

TIP: Selecteer alles en bevries de objecten om bewerk ongelukken te voorkomen!

- Maak/importeer je objecten.

- Selecteer je objecten 1 voor 1 en van MAP IO script -> object properities, configueer je instellingen en druk "Set" om de informatie op te slaan in het object.

- Je kan als je wilt drukken op "Get" om alle informatie te zien van je object.

Exporteer je map:

- Wees er zeker van dat je de goede game selecteert om te exporteren

- selecteer alle objects die je wilt exporteren in een ipl/ide.

- Van MAP IO script -> IO Control druk je de "IPL" of "IDE" knop bij export om het te exporteren naar Maxscript Listener (F11 om het te voorschuin te halen als je het niet hebt)

- Kopiëer en plak deze tekst in een .ipl en .ide bestand en je bent klaar om je map te testen.

ALL CREDITS GOES TO KAM FOR CREATING THIS SUPER SCRIPTS

-----------------------------------------------------

Binnenkort volgt mischien nog een tutorial waarin ik dieper in ga op bepaalde functies maar dat merk je dan wel.

Met dit zou je opzich eerst wel moeten kunnen redden

Edited by burpicane
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik maak een extra folder in C:/Program Files en noem het "map" . Ik zet de testhuis.dff in die map. Ik ga terug naar 3DS Max en voeg bij DFF Path in: C:/Program Files/Map .

Hierna ga ik naar "Import" en druk op "IPL" , ik moet kennelijk opnieuw mijn .ipl zoeken, dit doe ik. Nu krijg ik deze error:

Reading C:\Program Files\Map\testhuis.dff...

>>>Can't Find/Open C:\Program Files\Map\testhuis.dff<<<

Weet jij/iemand anders misschien waardoor dit probleem wordt veroorzaak? Of dat ik iets fouts doe?

Link to comment
Share on other sites

Als niet veel weet over modden dan is elke mod handig ;)

Je bedoelt zeker tut! Maar ik post zo ook even de resultaten.

[edit] Dat script is kapot. Hij zegt dat het ongeldig is.

Edited by royboyvdv
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...