Jump to content

[SA|TEX] ketting maken


Rick_Mense

Recommended Posts

Ketting maken tutorial

Door Rick_Mense LET OP: in deze tut staan nog niet alle plaatjes omdat ik het erg druk heb. Je kan het nu eerst zo proberen, maar morgen staan er plaatjes bij.

Nodig:

imgtool

txdworkshop

Photoshop

Als je 2 van deze dingen niet hebt kun je ze downloaden op www.gtagames.nl

Behalve photoshop, daarvoor moet je googelen, en een trial downloaden.

Stap 1

Oke we openen imgtool, dan open je gta san andreas/models/player en dan zoek je naar: necksaints, omdat we die in deze tut gaan veranderen.

Dit krijg je dan: tutorialketting33kh.th.png

Oke als je hem gevonden hebt druk je op rechtermuis knop, en druk je op extract.

En sla je hem op waar jij wilt.

Dit krijg je dan : tutorialketting46ul.th.png

Stap 2

Oke nu openen we txdworkshop, en open je het bestandje dat je net opgeslagen hebt.

Dan druk je op extract en sla je het op als bmp, waar jij wilt.

Screen: tutorialketting77gi.th.png

Dan druk je op alpha mask onderaan.

dan krijg je dit

screen:

die sla je ook op als bmp, waar jij wilt.

Stap 3

Nu open je photoshop.

Nu open je het eerste opgeslagen plaatje van de ketting. ( saints.bmp )

Nu open je een plaatje van een ketting die jij ingame wilt, ik heb een simpel kruis gekozen voor deze tutorial.

Oke je verkleint nu het plaatje van jouw ketting zodat hij in de orginele past.

Screen: tutorialketting0wg.png

LET OP: Let goed op de breedte van de ketting, hij mag niet breeder zijn dan de orginele, want dat is de breedte limiet.

Hij mag even lang als het zwarte vlak zijn.

Oke Mijn ketting heeft een witte achtergrond ( kan je makkelijk zwart maken ), maar als hij niet helemaal wit is ( jepg ) dan moet je even inzomen en stuk voor stuk de achtergrond zwart maken.

( net zoals je een signature maakt )

Dus zorg dat de achtergrond zwart word.

Screen: tutorialketting20mc.png

Oke als je dat gedaan hebt sla je de ketting op onder dezelfde ( kan ook andere ) naam.

( je kan ook de ketting waar het kruis aanhangt veranderen, dit werkt hetzelfde )

nu maak je het kruis helemaal wit, en ook de ketting waar het kruis aanhangt.

Screen:

Die sla je op als een bijv saints 2 of saints alpha.

Stap 4

Nu open je txdworkshop weer en open je de ketting necksaints.txd ( die je in het begin met imgtool ergens hebt opgeslagen )

Dan zie je eerst het gekleurde plaatje, en die ga je vervangen, door op replace te druken en dan zoek je je bewerkte ketting: saints.bmp.

dan ga je weer naar alpha mask en druk je weer op replace en vervang je dat plaatje door de zwart witte ketting, saint alpha.

Dan druk je op bestand opslaan, en je bent hier klaar.

Stap 5

Dan open je weer imgtool en zoek je necksaints op.

Dan druk je weer op rechter muisknop, en druk je op replace.

Dan zoek je necksaints op die je bewerkt hebt en replace je hem.

tutorialketting52jp.th.png

Dan start je GTA San Andreas en koop je je nieuwe ketting. ( deze staat in de plaats van de saints ketting die je bij pro laps kan kopen )

Veel plezier

Je mag nu wel reactie plaatsen, maar hou er rekening mee dat ik het druk heb en dat nog niet alle plaatjes er staan

Bewerkt: door Rick_Mense
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 6 maanden later...

Ja dat komt omdat photoshop er iets raars mee doet. Je kan hem openen met Windows Image Viewer en dan op het opslaan icoontje drukken.

Nu is hij goed opgeslagen voor je txd.

Mvg, Wazuup

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

Of als je in photoshop aan het werken bent, dan maak je de texture zoals je hem wil, dan sla je hem eerst bij photoshop als .JPEG

Daarna open je hem terug met photoshop, en je drukt op Ctrl+A om de hele foto te selecteren, en op Ctrl+C.

Ga dan naar Paint, en klik op Ctrl+V.

Sla dat fototje dan op als '24-bits...' Bitmap afbeelding.

Zo doe ik het nu telkens :)

Greetzzz

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Hallo,

wss een beetje laat maar toch een zeer mooie tut, maar ik heb toch een probleem, ik heb alles gedaan zoals gegeven en toch als ik in ProLabs de ketting wil aandoen crashet het hele spel...

Ik weet echt niet hoe dit komt.

Mijn DVD is versie 2.0 maar ik speel hem al 1.0 (gedowngrade versie)

En jah ik weet het niet meer!! :cry:

Greetz

Rellikagem

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

ik heb een vraag je bij stap 4 saat er geen screen moet ik de heleketting wit maken odf alleen alles er omheen zo als je hem standaars ziet??

Jow, mooie tut, maar ik kan bij Stap 4 nergens de Replace knop of iets wat er op lijkt vinden, misschien ligt het aan de versie die ik heb, heb nu 4.0b :cya:

je moet op die necksanits.txd rachtermuis knop druke en dan zie je replace :tu::D

en ik heb nog een vraagje ik hbe er een paar gedownload van het internet en dar zitten er allmaal .dff in moet ik die ook verander en hoe?? :tu:

Bewerkt: door gtaonline
Link to comment
Delen op andere websites

Een algemene vraag stellen met betrekking tot deze tutorial is nog mogelijk natuurlijk, maar iemand antwoord geven op een vraag die diegene op 5 maart 2007 stelde is wellicht wat onzinnig. Even op de datum letten ^_^ Ik heb je beide reacties overigens even samengevoegd.....

Link to comment
Delen op andere websites

  • 10 maanden later...
Beste, ik veronderstel dat je tot en met stap 4 al hebt gedaan.

Dan selecteer je de juiste file(de ketting) en klik op import.

Zie ook deze screen.

hee met wat meot ik player img openen want bij mij opent ie hem met winrar archiver weet mischien met welke programma of wat dan ook ik moet openen want de rest wordt met internet geopend ma 1st was dat neit zo ma ik zat een beetje te kloten met eigenschappen en programma kiezen dat ik niet meer weet met wat ie um hoort te openen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...