Jump to content

PSP VIRUS!


Cpt.Pinguin

Recommended Posts

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Insane

    8

  • Cpt.Pinguin

    6

  • MrKooKie

    5

  • Dizzee

    2

Dit slaat alles, let op hier gaat Sony rijk van worden... (klinkt gek?)

Ze gaan nu natuurlijk allemaal software maken om virussen tegen te gaan, en dat gaat verdienen, ook worden er allemaal nieuwe PSP's verkocht.

Link to comment
Delen op andere websites

niet normaal, dat zijn natuurlijk weer van die zieke gasten die jaloers zijn en geen geld hebben voor een psp, dan gaan ze psp's van andere maar ff lopen mollen :ch:

Edit---------------------------------

ik heb meerdere sites bekeken en dat virus kan je alleen krijgen als je een neppe firmware instaleert zodat je psp versie van 2.0 naar 1.5 zou moeten gaan.

op een site stond dit:

Het virus doet zich voor als Firmware-Patcher en zodra je het programma opstart, wordt er essentiele info van de Flash verwijderd. Hierdoor is het niet meer mogelijk om met je PSP te werken.

Overigens is deze patcher enkel te downloaden met Firmware 1.0+. Zodra je Firmware 2.0 op je PSP hebt staan, is het niet langer mogelijk om gedownloade software op je PSP te zetten. Dan is deze patch dus niet schadelijk.

De schrijver van dat verhaal zei ook dit

Ergens vermoed ik dat dit een actie is van Sony om de mensen te dwingen over te stappen naar Firmware 2.0.

Dit komt natuurlijk wel goed uit voor Sony

Bewerkt: door Insane
Link to comment
Delen op andere websites

Virussen zijn er en zullen altijd blijven bestaan. Enige wat we kunnen doen is goed uit onze doppen kijken. En het nodige doen om deze te bestrijden.

Overigens denk ik niet dat dit opzet is van sony. Zou hun heel wat verlies doen lijden.

Bewerkt: door Dizzee
Link to comment
Delen op andere websites

dat zou wel handig zijn voor als er misschien meer virussen komen, maar voor dit virus heb je dat niet nodig want je krijgt dat virus alleen als je die neppe firmware instaleert. ;)

wat is een firmware eigenlijk?, en als het een neppe is, kan je die niet op de sony site downloaden zodat je zeker weet dat het een echte is?

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou gewoon al geen firmware downloaden, wat op de officiele sony site staat is denk ik wel veilig.

Firmware flasht je bios van je psp, je bios is waar allemaal instellingen enzo in staan, en als je het flasht kan je het veranderen door iets te omzeilen.

als je hier een PSP in europa koopt heb je een versie 2.0, daar werkt het virus niet op. maar met firmware wat ik al eerder zei kan je je bios flashen waardoor je kan upgraden van 2.0 naar 1.5 waardoor je illegale games kan spelen wat op 2.0 niet kan. in japan verkochten ze in het begin 1.5, maar nu bij die neppe firmware is het een virus en verwijderd files die belangrijk zijn voor je psp, zonder die files werkt je psp niet meer, deze firmware is trouwens illegaal, je hebt ook legale firmware gemaakt door sony, maar wat die doet weet ik niet zeker maar met die fitmware kan je volgens mij geen commerciele games spelen( games die niet bekend zijn/ niet in de winkel verkocht worden).

Bewerkt: door Insane
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...