Jump to content

Oranje geplaatst voor WK 2006 In Duitsland!


AmsterdamBoy

Recommended Posts

Voetbal: Oranje ongeslagen naar WK

PRAAG (ANP) - Het Nederlands elftal heeft zich zaterdagavond in Praag ongeslagen geplaatst voor het eindtoernooi om de wereldtitel, volgend jaar zomer in Duitsland. Oranje won met 2-0 van concurrent Tsjechië en verzekerde zich daarmee vroegtijdig van de eindzege in groep 1.

Rafael van der Vaart en Barry Opdam scoorden in de eerste helft. Doelman Edwin van der Sar stopte bij een stand van 0-0 een strafschop van Rosicky.

Nederland sluit woensdag het WK-kwalificatietoernooi in Amsterdam af tegen Macedonië. Met 31 punten uit elf duels is Oranje de best presterende ploeg in het Europese kwalificatietoernooi voor het WK.

Het wereldkampioenschap in Duitsland begint op 9 juni en eindigt op 9 juli. De loting is op 9 december in Leipzig, een van de twaalf speelsteden van het toernooi.

Bron Oranje.nl

Link to comment
Delen op andere websites

zo dus nederland heeft gewonne heb het nie kunne kijke :N wij kunnen geen talpa aan stom joh er ligt niet door het hele dorp kabel en wij wonen best achteraf en dan hebben we schotel en dan moet je extra betalen voor talpa een abonement. en dat hebben wij nog niet ,maar dat krijgen we gellukig wel :Y (en k had nog nie op teletekst gekeken, maar nu weet ik het )Maar nederland gaat ver komen ze zijn echt goed

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm toen ik het team van Tsjechie zag waar niet veel van over was wist ik dat ze wel zouden winnen .

Maar die wedstrijd hadden ze toch nog bijv. met die penalty en de minuut daarna een goal toch wel heel veel geluk :puh:

Maar vind oranje nu veel beter dan vorig jaar van basten doet het veel beter

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was toen echt blij :D. Was al bang net als in de Europa cup, 2-0 Voorsprong en nog steeds 2-3 weggeven. Ik had vanochten op radio 538 Gehoord dat iets van 90% dacht dat nederland de finale zou halen. :clown: Da's misschien weer wat overdreven he.. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...