Jump to content

[INFO] Modelling Bugs + Modelling Tips


Wauzie

Recommended Posts

Je hebt vaker van die momenten dan denk je, wat doe ik nu fout? Ik zal in dit topic zoveel mogelijk proberen op te sommen.

===============

Modelling Bugs:

===============

===============

ColFile Bugs:

===============

Ik kan door mijn object heenlopen en hij knippert

Oplossingen:

  • Maak een nieuwe col: Importeer de DFF en maak daar de Col mee. Dus maak je col niet via de *.Max file

Als ik mijn zelfgemaakte Colfile open met de coleditor zie ik niks

Oplossingen:

Je kan twee dingen doen:

  • Importeer je DFF en maak daar de colfile mee
  • Neem je object uit je *.Max en zet hem in Editable Mesh (Rechtermuisknop -> Convert to Editable Mesh)

De col zit fout ten opzichte van mijn model

Oplossingen:

Je kan twee dingen doen:

  • De exporters van 3ds max zetten alle coördinaten en draaihoeken op 0 als ze exporteren. Zorg dat je alles op 0 zet voor je alles maakt, dit kan bugs voorkomen.
  • Als de bovenste oplossing niet werkt moet je je model opnieuw attachen. De model neemt alle informatie (qua draaihoeken) over van de model waarmee je alles attached. Neem dus een model zonder draaihoek en Attach alles.

Mijn model knippert en ik kan er doorheen lopen.

Oplossingen:

  • De fout zit in de IPL, er is iets mis met de regel VOOR de ipl lijn van het knipperende object. Kijk deze regel nog eens goed na op fouten.

===============

DFF Bugs:

===============

Mijn object in SA is onzichtbaar

Voor dit probleem zijn erg veel oorzaken mogelijk:

-De TXD kan fout zijn

-De DFF kan fout zijn

-De IPL kan fout zijn

Oplossingen:

Je kan twee dingen doen:

  • Ben er zeker van dat je TXD het San Andreas formaat heeft
  • Zorg dat je de DFF met de nieuwste exporter maakt
  • Kijk erg goed naar je IPL regel, zet de coördinaten op de juiste plaatsen neer, ben er dus zeker van dat na de model naam een 0 staat en dan pas je game coördinaat

===============

TXD bugs:

===============

Mijn object in SA is wit

Oplossingen:

  • De naam van de textuur in de TXD komt niet overeen met de textuur die je hebt gebruikt onder het texturen van je model (of na het exporteren als *.3ds uit 3ds max 7). Je dient de textuur naam aan te passen naar die wat je hebt gebruikt onder het texturen.
  • Een van de texturen mist uit je TXD, je bent hem er vergeten in te doen. Maak een nieuwe TXD of zet er een nieuwe textuur bij met TXD workshop 3.7.

===============

Updates volgen

===============

Link to comment
Delen op andere websites

===============

Modelling Tips:

===============

===============

Get model in SA tips:

===============

  • Je hebt vaker dat als je iets attached dat niet direct alles aan elkaar zit, dit voorkom je door op een model te klikken (rechtermuisknop) en dan te gaan naar Convert to editable Polygon
  • Zorg ervoor dat je model geen draaihoek heeft voordat je exporteert uit 3ds max, die draaihoek wordt niet in de DFF meegegeven. Neem voor het attachen een model zonder draaihoek en convert die naar editable polygon

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...