Jump to content

Darkel, Curtly en Novy


Mark B.

Recommended Posts

Novy is fake, ik heb hem nog nooit in de files gezien.

Dan heb je niet goed gekeken. Het model en de skin van Novy zijn evenals die van Darkel eenvoudig in gta3.img te vinden.

NOVY.TXD:

Novy_TXD.jpg

Helaas schijnt het model niet in orde te zijn: als ik de originele dff gebruik ziet Novy er uit als een blokkendoos. In-game treden er nog meer problemen op en is het model volslagen onbruikbaar. Ik heb geen idee of de maker van het filmpje op Youtube het model werkend heeft gekregen, een ander model heeft gebruikt of zelfs een eigen model heeft gemaakt.

Novy_config.jpg

Novy_disfig.jpg

Wie Novy was is onbekend. Sommigen menen dat hij bedoeld was als playerped ipv. Claude, maar voor zover ik weet is daar geen bron van. Ik vermoed dat dit gerucht is ontstaan doordat de naam een afgeleide is van het Tsjechische "nový" of "novak", dat "nieuwkomer" betekent. In het topic op GTAForums waar hierboven naar gelinkt wordt vereenzelvigt men Novy met Thomas "Tom Novy" Reichold. De speculatie is dat deze Duitse DJ als radio-host voor GTA III gepland zou zijn en dat hij ook een cameo in een missie zou krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    21

  • MrKooKie

    6

  • Mark B.

    6

  • Nissan

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wel vet alleen jammer dat hij er zo vreemd uit ziet :puh:

Het zou leuk zijn als R* wat meer over die hoofdpersonge en curtly en darkel zou zeggen maar dat doen ze toch niet... :)

Darkel, Novy en Curtly zijn gewoon overblijfselen van ideeën die de game niet gehaald hebben, dat soort dingen vindt je terug in bijna elke GTA.

Nog een goed voorbeeld

Link to comment
Delen op andere websites

Fout. Darkel en Curtly waren wel geplanned voor de game, maar eruit gehaald door de aanslagen op 11 September. Darkel en Curtly waren de leider van de Liberty City Terrorists. Hun missies bestonden eruit zo veel mogelijk chaos aan te richten. Ook zou je in een missie met een Dodo het Love Media Building in moeten vliegen, om Donald Love te vermoorden. Dit stond geplanned nadat je Love's missies had afgerond. Toen die missie eruit werd gehaald, wist R* niet wat ze nu moesten doen met Love, en hebben ze een simepel cutscene gemaakt die Love's Dissapearance heet. Hierin gaat Claude naar de daktuin, en vind het omhulsel van het pakketje dat Donald wilde hebben, Love zelf is zoals de titel al zegt, verdwenen.

In GTA IV zitten nog een stel verwijzingen naar de gang van Darkel. Een paar keer kun je over de politieradio de LCT horen, en een paar keer tijdens Weazel News komt hun naam ook voorbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Fout. Darkel en Curtly waren wel geplanned voor de game, maar eruit gehaald door de aanslagen op 11 September.

Bron?

Darkel en Curtly waren de leider van de Liberty City Terrorists. Hun missies bestonden eruit zo veel mogelijk chaos aan te richten.

Bron?

Ook zou je in een missie met een Dodo het Love Media Building in moeten vliegen, om Donald Love te vermoorden. Dit stond geplanned nadat je Love's missies had afgerond. Toen die missie eruit werd gehaald, wist R* niet wat ze nu moesten doen met Love, en hebben ze een simepel cutscene gemaakt die Love's Dissapearance heet.

Bron?

Veel hiervan --zo niet alles-- is niets meer dan geruchten die door fans verzonnen zijn. In werkelijkheid is er weinig zekerheid over Novy, Darkel, Curtly, de Dodo en de wijzigingen vanwege de terroristische aanslagen in New York.

In GTA IV zitten nog een stel verwijzingen naar de gang van Darkel. Een paar keer kun je over de politieradio de LCT horen, en een paar keer tijdens Weazel News komt hun naam ook voorbij.

Interessant. Ikzelf ben niet in het bezit van GTA IV. Kun je me vertellen wat er exact gezegd wordt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Die "darkel" is harstikke nep. Ooit GTA SA gespeeld? Daarin zeggen ze het een en ander over "bigfood" en "leatherface".

Ook wel "scareface". Ik speel dit spel al bijna 3 jaar en ik ben nooit "Darkel" tegengekomen. Gewoon fake!

Link to comment
Delen op andere websites

Veel hiervan --zo niet alles-- is niets meer dan geruchten die door fans verzonnen zijn. In werkelijkheid is er weinig zekerheid over Novy, Darkel, Curtly, de Dodo en de wijzigingen vanwege de terroristische aanslagen in New York.

En ik zeg nergens dat dit de waarheid is Lantyz...

Link to comment
Delen op andere websites

Fout. Darkel en Curtly waren wel geplanned voor de game, maar eruit gehaald door de aanslagen op 11 September.

Aangezien geloofd werd dat Darkel's missies zouden inhouden dat je over Liberty City zoveel mogelijk chaos moest veroorzaken door aanslagen te plegen, werd het er waarschijnlijk door de terroristische aanslagen uitgehaald.

Darkel en Curtly waren de leider van de Liberty City Terrorists. Hun missies bestonden eruit zo veel mogelijk chaos aan te richten. Ook zou je in een missie met een Dodo het Love Media Building in moeten vliegen, om Donald Love te vermoorden. Dit stond geplanned nadat je Love's missies had afgerond. Toen die missie eruit werd gehaald, wist R* niet wat ze nu moesten doen met Love, en hebben ze een simepel cutscene gemaakt die Love's Dissapearance heet. Hierin gaat Claude naar de daktuin, en vind het omhulsel van het pakketje dat Donald wilde hebben, Love zelf is zoals de titel al zegt, verdwenen. In GTA IV zitten nog een stel verwijzingen naar de gang van Darkel. Een paar keer kun je over de politieradio de LCT horen, en een paar keer tijdens Weazel News komt hun naam ook voorbij.

Klik

En daar heb ik het dus vandaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien geloofd werd dat Darkel's missies zouden inhouden dat je over Liberty City zoveel mogelijk chaos moest veroorzaken door aanslagen te plegen, werd het er waarschijnlijk door de terroristische aanslagen uitgehaald. [...] Hun missies bestonden eruit zo veel mogelijk chaos aan te richten. Ook zou je in een missie met een Dodo het Love Media Building in moeten vliegen, om Donald Love te vermoorden. Dit stond geplanned nadat je Love's missies had afgerond.

Jouw 'waarschijnlijk' lijkt me op zijn hoogst een 'misschien'. Realiseer je dat het spel slechts twintig dagen uitgesteld is om de wijzigingen te maken; te kort voor echt ingrijpende veranderingen. Sam Houser zelf sprak over "kleine contextuele verwijzingen" en "een paar zeer zeldzame gameplaymogelijkheden" die verwijderd zijn (meer info). Een terroristische opdrachtgever past niet in die omschrijving.

Over wat Darkels missies nu precies inhielden is weinig met zekerheid te zeggen. Van de Dodo was al op 19 maart 2001 bekend dat je er niet (goed) mee kon vliegen. Er wordt melding gemaakt van een missie waarin je het vliegtuig gebruikt om in onbereikbare gebieden te komen. Later meldt Schu dat hij zelf het moeilijk bestuurbare vliegtuigje heeft bestuurt tijdens een pre-E3 preview. Geen connectie met Darkel, en zeker geen connectie met terroristische aanslagen op Love Media.

De enige enigszins betrouwbare info over Darkels missies is hier te vinden en schijnt (deels?) via Game Informer (19 maart 2001) te komen. Hier wordt melding gemaakt van een missie waarin je onschuldige voorbijgangers moet lokken met een ijscowagen, waarna je ze opblaast. Deze missie lijkt gedeeltelijk hergebruikt te zijn in de missie I scream, you scream.

Darkel en Curtly waren de leider van de Liberty City Terrorists. [...] In GTA IV zitten nog een stel verwijzingen naar de gang van Darkel. Een paar keer kun je over de politieradio de LCT horen, en een paar keer tijdens Weazel News komt hun naam ook voorbij.

De naam "Liberty City Terrorists" wordt nergens in GTA III genoemd, noch wordt Darkel in GTA IV genoemd. Er is niets dat die twee met elkaar verbindt. Geruchten over Liberty City Terrorists horen dan ook thuis in het GTA IV forum, niet hier.

Klik En daar heb ik het dus vandaan.

Niets meer dan geruchten, speculatie en fanfictie.

Link to comment
Delen op andere websites

Over wat Darkels missies nu precies inhielden is weinig met zekerheid te zeggen. Van de Dodo was al op 19 maart 2001 bekend dat je er niet (goed) mee kon vliegen. Er wordt melding gemaakt van een missie waarin je het vliegtuig gebruikt om in onbereikbare gebieden te komen. Later meldt Schu dat hij zelf het moeilijk bestuurbare vliegtuigje heeft bestuurt tijdens een pre-E3 preview. Geen connectie met Darkel, en zeker geen connectie met terroristische aanslagen op Love Media.

Waar zeg ik dat de Dodo een link heeft met Darkel?

Hier wordt melding gemaakt van een missie waarin je onschuldige voorbijgangers moet lokken met een ijscowagen, waarna je ze opblaast. Deze missie lijkt gedeeltelijk hergebruikt te zijn in de missie I scream, you scream

Hier bevestig je dus het stuk wat in de link staat over de missies, wat volgens jou een stukje verder "fanfictie" word genoemd. aangezien daar stond dat sommige van zijn missies zijn doorverwezen naar andere opdrachtgevers in de game.

Ohja, en die link die jij gaf naar dat verhaaltje van die Wikia gebruiker, daar schrijft hij een verhaal, als je naar de titel van de pagina kijkt...

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Waar zeg ik dat de Dodo een link heeft met Darkel?

Hier:

Darkel en Curtly waren de leider van de Liberty City Terrorists. Hun missies bestonden eruit zo veel mogelijk chaos aan te richten. Ook zou je in een missie met een Dodo het Love Media Building in moeten vliegen, om Donald Love te vermoorden.

Hier bevestig je dus het stuk wat in de link staat over de missies, wat volgens jou een stukje verder "fanfictie" word genoemd. aangezien daar stond dat sommige van zijn missies zijn doorverwezen naar andere opdrachtgevers in de game.

Ik bevestig niets. Ik zeg enkel dat er in maart 2001 een missie van Darkel beschreven werd, die sterk lijkt op een missie van El Burro en dat dit best een originele missie van Darkel zou kunnen zijn. Wat ik afdoe als fanfictie is alle kul en nonsens die verder nog in het door jou genoemde artikel staan: Curtly als Darkels medewerker? Van curtly is enkel zijn voice actor bekend, niets meer. "Liberty City Terrorists"? Nooit van gehoord in GTA III. Liberty City High School, Love Media en Donald Love opblazen? Niets van terug te vinden.

Ohja, en die link die jij gaf naar dat verhaaltje van die Wikia gebruiker, daar schrijft hij een verhaal, als je naar de titel van de pagina kijkt...

Wat hij ziet als feit en wat als zijn eigen verhaal lopen moeiteloos in elkaar over. Ik kan die verzinsels niet serieus nemen zolang daar geen betrouwbare bron bij gegeven kan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar zeg ik dat de Dodo een link heeft met Darkel?

Hier:

Darkel en Curtly waren de leider van de Liberty City Terrorists. Hun missies bestonden eruit zo veel mogelijk chaos aan te richten. Ook zou je in een missie met een Dodo het Love Media Building in moeten vliegen, om Donald Love te vermoorden.

Maar in principe zeg ik niet dat die van Darkel kwam :puh:.

"Liberty City Terrorists"? Nooit van gehoord in GTA III.

Dat noemt men "uit het spel halen".

Wat hij ziet als feit en wat als zijn eigen verhaal lopen moeiteloos in elkaar over. Ik kan die verzinsels niet serieus nemen zolang daar geen betrouwbare bron bij gegeven kan worden.

Hij wel, maar ik niet. Ik heb de link naar zijn verhaaltje nergens gebruikt in mijn post, is het wel?

Er zijn zoveel geruchten in omloop waar niets van waar is; iedereen kan wel iets verzinnen.

Zonder verzinsels en geruchten zouden wij hier nu niet discussiëren.

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Is er geen mod waarmee alles uit de Beta GTA III terugkomt ? ( Darkel + missies, Curtly + missies, Novy, gevangenis in het noorden van Portland, vliegveld in het noorden van Staunton Island, etc... ) ?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...