Jump to content

[MODEL] Een Speerpunt Modellen


Big-Bear

Recommended Posts

In de volgende Tut leg ik jullie de basics uit van de Zmodeler

Wat heb je nodig:

-Zmodeler 1.07b of hoger

-Veel Fantasie voor je eigen ontwerpen

Basics

1. Je neemt als eerst een Cylinder, en je creert hem in van de views (Views zijn de vakken, waar je op je object kijkt, dus de 3D view, Right View, Top View en de Front View)

Als je deze creert, krijg je zo'n schermpje voor je:

tutpic11bz.jpg

Neem deze Instellingen over

2. Nu gaan we het object scalen, zodat het een put van een Spear krijgt, maar eerst even een kleine uitleg over de functies van de Zmodeler, waardoor je weet wat je gebruikt:

tutpic23dd.jpg

1=Scalen, zoals je ziet, Scale staat altijd onder de Modify Tab, scalen is het object vervormen

2= Quadr Selection, met Qoudr selection, deze gebruik je om de Vertexes van een object te selecteren

3= Dit zijn de Assen, deze gebruik, je haastoveral voor (Scalen, Moven, Benden etc.)

H staat voor Horizontaal, hiermee gebeurt het Modifyen van het object alleen in Horizontale bewegingen

V staat voor Verticaal, hier mee gebeurt het Modifyen van het object alleen in Verticale bewegingen

D ik weet niet waar deze voor staat, deze wordt haast ook nooit gebruikt

HV no kan je het object Modifyen, op de Verticale en de Horizontale as, dit moet je niet doen, als je precies te werk wil gaan

4= De selection, je kan als volgt selecteren:

1. Via de vertexes, dat is de 1e, die bij mij ook staat geselecteerd

2. Via lijntjes, hiermee selecteer je de lijnen van een object

3. Via de vlaken, hiermee selecteer je de vlakken van een object

4. Hiermee selecteer je het hele object, deze bij mij ook staat geselecteerd

even voor de duidelijkheid, wat hierboven staat, ik heb het van links naar rechts gedaan

Nu gaan we het object scalen, selecteer het object als volgt, zoals op het plaatje

tutpic38sy.jpg

Daarna scale, je hem als op het plaatje, je scaled je object over de V as

tutpic44lr.jpg

Als hij niet Scaled, kan je hem op Sel&Mul, zetten, die geven de vertexes aan, en daardoor scaled hij wel

Ok, nu hebben we de basis vaan een speerpunt

3. We gaan de Speerpunt, een punt geven, Let hierbij goed op, hoe je het moet doen, dit is namelijk een hele handige optie bij Modellen met de Zmodeler

Eerst unselecteren we de het ouwe geselcteerd gebied, dat doe je door op None te klikken onder de Select Tab, je druk met de rechter muisknop op het object, en hij is weeer ungeselecteerd. Je selecteer weer Quard, onder de Select Tab, en dan selecteeer je als volgt, in de Front View:

tutpic54ke.jpg

Het gaat om de Vertex, waar het Zwarte vakje om heen zit. Nu gaan we een punt maken, je gaat op de vertex staan, zoals in het plaatje hierboven, en je gaat dan naar Modify>Move, je gaat op de Top view staan, en je Verplaats, de geselecteerde Vertex over de V as, naar boven, zoals op dit plaatje:

tutpic65gb.jpg

4. Dit is de laaste, maar ook 1 van de leukste stappen, we gaan se peer punt een beetje vervormen:

Eerst unselecteer je weer je object zoals ik uitgelegd had, en dan ga je weer naar Quadr, en naar Move. Dan selecteer je hem zo op het plaatje, en ook scale je hem zo, wat ook op het plaatje staat:

Je krijgt dan het eindresltaat wat ook op het plaatje staat, maar we geven hem nog een laatste aanpassing, doe weer alles wat op het plaatje staat, naardat je alles weer heb Ungeselecteerd:

tutpic87gr.jpg

Daarna maken we aan de zijnkanten 2 inhametjes, nadat je hem weer heb Ungeselecteerd, doe het zoals op het plaatje:

tutpic94bg.jpg

Dit is dan je Eindresultaat:

tutpic104oe.jpg

Meer Tuts volgen, waaronder:

-Speer Handvat maken

-Speer Texturen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Nou, als je misschien al even wat verder had gekeken, naar eventuele screens, zie je dat je het in GTA VC of SA, eventueel de wat oudere versie's.

Het geeft de meeste mensen een lekker gevoel, als je lekker bezig bent, met een nieuw model, als je die dan goed en zonder Bugs in SA of VC mapt, dan geeft je dat een nog beter gevoel, mensen doen het gewoon vanwege vermaak en intresse.

Ook hoop ik als je dit zo leest, dat je ook aan Modding gaat doen, en eventuele vragen stelt, zodat wij weer kunnen helpen.

Verder nog veel Suc6 op 't Forum ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
  • 4 years later...

ik weet niet hoe ik mijn mods voor gta3 op de pc in het spel moet brengen hoe doe ik dat als je antwoord hier op geeft stuur dat dan met een email naar >>> Door Beagle: Geen e-mailadressen, zie de regels<<< want ikben hopeloos

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...