Jump to content

Le Dakar 2006


Flying Dutchman

Recommended Posts

De rally is nog niet begonnen, en alweer een drama. De teams van Hans Bekx Teamsport en Team de Rooy mogen niet aan de rally mee doen omdat de technische papieren niet in orde zouden zijn. Kennelijk wil de organisatie deze teams gewoon niet toelaten.

Drama voor De Rooy en Bekx

Drama voor Team De Rooy en Hans Bekx Teamsport. Beide teams zullen zaterdag in Lissabon niet aan de start verschijnen van de 28ste editie van de Dakar-rally.

PapierenDe FIA wilde de DAF-trucks niet keuren, omdat de technische papieren niet in orde zouden zijn. Het gaat in totaal om vijf vrachtwagens. Die van Jan en Gerard de Rooy, Hugo Duisters (alle drie Team de Rooy), Hans Bekx en Marcel van Vliet (beide Hans Bekx Teamsport).

Problemen

Donderdag begonnen de problemen. Nadat de administratieve keuring met goed gevolg werd afgerond, mochten zowel de trucks van Team de Rooy als van Hans Bekx Teamsport niet technisch worden gekeurd. De papieren bleken niet in orde. De Rooy en Bekx waren hierover verbaasd, omdat onlangs alle vijf de trucks door de keuringsinstantie van de FIA op details na waren goedgekeurd

OverlegVrijdag werd de gehele dag overlegd met als uiteindelijke beslissing dat beide teams niet mogen deelnemen aan de meest prestigieuze woestijnrally.

Kandidaten

De Rooy en Bekx werden vooraf gezien als kandidaten voor een podiumplaats en misschien wel een eindzege. Bekx werd vorig jaar op de voorlaatste dag van de rally gehaald. Hij lag toen op een tweede plaats.

bron: www.rtldakar.nl[/url]

Bewerkt: door flying dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

:erm:

Het team van De Rooy was 1 van de favorieten, ik dacht dat ze gingen winnen! En dan nu dit, dit is niet zo mooi, om het zacht uit te drukken. Ik was van plan om voor het eerst de Dakar Rally te gaan volgen, maar ik denk niet dat ik dat nu ga doen. :N

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het daarstraks ookal op TV en Internet gezoen, ik vind het goed lullig dat ze afgekeurd zijn :duh:.

Elk jaar kijk en volg ik Dakar, alleen nu vind ik het ineens minder omdat De Rooy en Bekx niet meer medoen, maar ik volg het gewoon zoals elk jaar weer. Of ze meedoen of niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een heel klein lichtpuntje in de duisternis: Team van Ginkel kan wel meedoen! eerst zouden ze niet meedoen omdat er al teveel inschrijvingen waren. Nu kunnen ze toch mee doen! Ik vind die ginafs met meer dan 900 pk wel vet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volgt het een klein beetje Le Dakar vorige jaar was toch iemand dood gegaan?

Was Dakar sinds 1977 toch?

Helaas wel ja. R.I.P. Perez en Meoni. En ook nog 3 toeschouwers

En de Rally wordt sinds 1979 gehouden.

Nieuws: Cyril Despres heeft de eerste etappe gewonnen bij de motoren, Carlos Sainz bij de auto's.

De volledige standen op

www.rtldakar.nl

Bewerkt: door flying dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

Carlos Sainz heeft na 4 etappes weer de leiding over genomen. De top 3 bestaat nu uit volkswagens. Zal er eindelijk een einde komen aan de Mitsubischi overheersing?

nog wat Nederlands succes: Hans Stacey is derde geworden in het truck klassement.

Zeer slecht nieuws:

Vandaag is Andy Caldecott na een crash aan zijn verwondingen vrijwel metteen overleden.

Hij werd slechts 41 jaar.

KIFFA (ANP) - De Dakar Rally betreurt de eerste dode van de editie 2006. De Australische motorrijder Andy Caldecott is maandag in de negende etappe om het leven gekomen door een ongeval. De organisatie heeft dat bevestigd.

De 41-jarige KTM-rijder kwam ten val na 250 kilometer in de woestijnproef van Nouakchott naar Kiffa in Mauritanië en brak daarbij vermoedelijk zijn nek. Caldecott behoorde tot de topcoureurs. Hij stond tiende in het klassement en was winnaar van de derde etappe.

Caldecott is de 23e deelnemer in de 28-jarige historie die de beruchte woestijnrally niet overleeft. Vorig jaar stierven nog twee coureurs in Dakar, onder wie de ervaren oud-winnaar Fabrizio Meoni uit Italië.

Andy Caldecott 1964 - 2006

bron: www.home.nl

Bewerkt: door flying dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...