Jump to content

Le Dakar 2006


Flying Dutchman

Recommended Posts

Ik heb het 1 keer gezien. Het is wel leuk, maar ik blijf er niet speciaal thuis.

Ik had het gezien dat die Nederlander over de kop ging en waarschijnlijk z'n schouder gebroken had :{

Overleden ? :S

Nee, hij had zijn schouder gebroken en toe stond'ie te janken voor TV, dat was Dirk Jan Franken. Beetje zwak, als je aan Dakar meedoet, kun je zoiets verwachten.

Maar ikzelf volg het al jaren. Ik vind het de mooiste Rally ter wereld. Jan en Gerard de Rooy zijn m'n favorieten, wel jammer dat ze niet meedoen....

Bewerkt: door DaddyPimp
Link to comment
Delen op andere websites

damn man dit jaar is er alweer imaND dood gegaan die de dakar, vorige jaar ook al,, eigenlijk raar dat de regeering moeilijk doet over somige speletjes, maar de dakar niet verbied.. (hoewel ik toe geef dat dakarr best leuk is)

Link to comment
Delen op andere websites

damn man dit jaar is er alweer imaND dood gegaan die de dakar, vorige jaar ook al,, eigenlijk raar dat de regeering moeilijk doet over somige speletjes, maar de dakar niet verbied.. (hoewel ik toe geef dat dakarr best leuk is)

Ze verbieden het niet omdat Dakar géén slechte invloed heeft, de leiding van Dakar steunt volgens mij meer dan 300 goede doelen in Afrika... En tevens laten de courreurs ook nog spullen achter voor de mensen daar.

Link to comment
Delen op andere websites

Stacey doet het weer! 3de overwinning!

Stacey klimt dankzij zege naar tweede plaats

Hans Stacey heeft zijn derde etappeoverwinning van deze editie van de Dakar-rally geboekt. De trucker zegevierde dinsdag voor de tweede dag op rij. Door deze overwinning klimt Stacey naar plaats twee in het algemeen klassement.

Eindstand

Stacey klokte na de special over 231 kilometer tussen Kayes en Bamako een tijd van 4:20.15'. De Braziliaan Andre de Azevedo (Tatra) eindigde op 4.41' als tweede voor Vladimir Tchaguine (Rus/Kamaz, + 11.10'). Firdaus Kabirov (Rus/Kamaz) verloor veel tijd vandaag en finishte als vijfde op 33.52'.

Klimmen

Door het kostbare tijdverlies van Kabirov klom Stacey naar de tweede plaats in het algemeen klassement. Tchaguine leidt met ruime voorsprong (+ 3:19.34') op Stacey. Kabirov is derde op 3:41.34'.

Neutraliseren

Door de crash van de truck van Klaus Leihener (Dui/MAN) werd de proef geneutraliseerd voor alle deelnemers die achter de gestrande truck vastzaten. Deze deelnemers reden via de asfaltweg naar de finishplaats Bamako.

Bron RTLdakar.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Neutraliseren

Door de crash van de truck van Klaus Leihener (Dui/MAN) werd de proef geneutraliseerd voor alle deelnemers die achter de gestrande truck vastzaten. Deze deelnemers reden via de asfaltweg naar de finishplaats Bamako.

Niet de eerste keer dat dat dit jaar om die reden gebeurt. :D . Ik vind het wel goed van Stacey, maar ik denk niet dat de overwinning er nog in zit, helaas. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoor net op de radio dat er een jongetje van 10 in Guinee door een Dakar-deelnemer is doodgereden. Het jongetje stak de weg over toen de auto net langsraasde en is in de helicopter overleden. Triest hoor, óók voor de betreffende chauffeur......

Link to comment
Delen op andere websites

Ja triest vorig jaar ook al een kindje omgekomen.

Tijdens de dertiende etappe tussen Labé en Tambacounda is een jongetje overreden door de auto van het Letse duo Maris Saukans en Andris Dambis.

Overleden

Op weg naar het ziekenhuis is het jongetje bezweken aan zij verwondingen. Het ongeluk gebeurde zes kilometer voor het dorp Kourahoye.

BTW Stacey weer eerste gister! Voor de 4de keer deze Dakar!

Hans Stacey heeft donderdag zijn derde opeenvolgende overwinning geboekt. Het is zijn vierde zege in de editie van dit jaar.

Etappe

Stacey bleef zijn Russische concurrenten Firdaus Kabirov (Kamaz) en Vladimir Tchaguine (Kamaz) voor. Na 368 kilometer tussen Bamako en Labé had de oliehandelaar uit Best een voorsprong van 12.26' op Kabirov en 18.36'op Tchaguine. Het duo Johan Elfrink/Ronald Robbe (Mercedes) ging niet van start, omdat het tweetal gisteren in de elfde etappe uitviel.

Klassement

In het algemeen klassement leverde de overwinning Stacey niet echt veel op. Hij blijft tweede op 3:00.58' van leider Tchaguine. Stacey vergrootte wel zijn voorsprong op Kabirov, die op de derde plaats staat, tot bijna 35 minuten.

Bron RTLDakar.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het 1 keer gezien. Het is wel leuk, maar ik blijf er niet speciaal thuis.

Ik had het gezien dat die Nederlander over de kop ging en waarschijnlijk z'n schouder gebroken had :{

Overleden ? :S

Nee, hij had zijn schouder gebroken en toe stond'ie te janken voor TV, dat was Dirk Jan Franken. Beetje zwak, als je aan Dakar meedoet, kun je zoiets verwachten.

Maar ikzelf volg het al jaren. Ik vind het de mooiste Rally ter wereld. Jan en Gerard de Rooy zijn m'n favorieten, wel jammer dat ze niet meedoen....

Hmm, misschien was het iemand anders maar ik zach hem niet "Janken".

Zou jij dan niet huilen als jij je schouder gebroken had?

Ik hoor net op de radio dat er een jongetje van 10 in Guinee door een Dakar-deelnemer is doodgereden. Het jongetje stak de weg over toen de auto net langsraasde en is in de helicopter overleden. Triest hoor, óók voor de betreffende chauffeur......

Erg als je dat op je geweten moet hebben :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het 1 keer gezien. Het is wel leuk, maar ik blijf er niet speciaal thuis.

Ik had het gezien dat die Nederlander over de kop ging en waarschijnlijk z'n schouder gebroken had :{

Overleden ? :S

Nee, hij had zijn schouder gebroken en toe stond'ie te janken voor TV, dat was Dirk Jan Franken. Beetje zwak, als je aan Dakar meedoet, kun je zoiets verwachten.

Maar ikzelf volg het al jaren. Ik vind het de mooiste Rally ter wereld. Jan en Gerard de Rooy zijn m'n favorieten, wel jammer dat ze niet meedoen....

Hmm, misschien was het iemand anders maar ik zach hem niet "Janken".

Zou jij dan niet huilen als jij je schouder gebroken had?

Ik hoor net op de radio dat er een jongetje van 10 in Guinee door een Dakar-deelnemer is doodgereden. Het jongetje stak de weg over toen de auto net langsraasde en is in de helicopter overleden. Triest hoor, óók voor de betreffende chauffeur......

Erg als je dat op je geweten moet hebben :{

Ik denk dat jij dan echt wel gaat springen van de pijn, en huilen naar je ma toe rent

Link to comment
Delen op andere websites

Etappe

Stacey bleef zijn Russische concurrenten Firdaus Kabirov (Kamaz) en Vladimir Tchaguine (Kamaz) voor. Na 368 kilometer tussen Bamako en Labé had de oliehandelaar uit Best een voorsprong van 12.26' op Kabirov en 18.36'op Tchaguine. Bron RTLDakar.nl

Jammer dat de eindzege nu wel heel ver weg is. Maar ja, als je vaak wint is dat nog goed voor de eer.

En @ Grove St.: Haal de nutteloze dingen uit je quote weg. Alleen het bericht dat je wilde qouten. Nu staat er wel erg veel onnodig gequote.

Bewerkt: door flying dutchman
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...