Jump to content

[SA|OV] Van VC model tot SA model


Blastov
 Share

Recommended Posts

Oi,

Ik vind dat het weer eens tijd word om een tutorial te maken.

Vandaag behandel ik: Vice City DFF, TXD en COL bestanden omzetten naar SA DFF, TXD en COL bestanden

Benodigdheden:

3Ds Max

DFF script van Kam

TXD Workshop

COL Editor II alpha 0.4

DFF omzetten

Open 3Ds Max en vervolgens de DFF script van Kam.

Klik op ‘Import DFF’ en zoek de DFF op die je wilt omzetten naar DFF SA formaat.

tut01.jpg

Stap 2

Duw Ctrl + A op je toetsenbord, hiermee selecteer je alle objecten in de DFF.

Vervolgens klik je op het plusje in het DFF venstertje. Zorg dat SA groen is, MMC, UV, Nor en VCol geel zijn, zorg dat ‘Skip COL’ aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’

Nu is je VC DFF omgezet in SA DFF formaat. :D

tut02.jpg

TXD omzetten

Open je VC TXD met de TXD Workshop. Rechtsonder staat ‘Vice City’ zet dit op

‘San Andreas’ vervolgens sla je je txd op, nu is hij in SA TXD formaat.

tut01.jpg

COL omzetten

Stap 1

Open de Col Editor en ga naar Edit > Batch Conversion. Klik op ‘Add…’ en zoek de col bestanden op die je wilt omzetten.

Vink ‘Generate Lighting’ en ‘Material Coversion VC to SA’aan. Klik op het bolletje met ‘COL3’ en als laatste op ‘OK’

tut01.jpg

Stap 2

Dan zie je als het goed is dit schermpje:

tut02.jpg

Ik raad je aan om alles op de default settings te laten staan, om hier zeker over te zijn klik je op ‘Default’ en als laatste op ‘OK’. Nu is je COL1 omgezet naar COL3

Dit was mijn 3de tutorial :D

Edited by Blaster27
Link to comment
Share on other sites

ik keb een vraag want waarom moet je VC DFF omzetten naar SA DFF, wat zijn de voor delen?

ene tis wel een tut hoor, alleen een korte..

Edited by Mr. Vriecetti
Link to comment
Share on other sites

ik keb een vraag want waarom moet je VC DFF omzetten naar SA DFF, wat zijn de voor delen?

ene tis wel een tut hoor, alleen een korte..

Een tutorial is uitgebreider, en waarom je een VC .dff in SA wil? Misschien wil je wel een leuk huis dat in VC staat in SA hebben? Zo zijn er no wat dingetjes, bijvoorbeeld dat je een VC wapen in SA wilt hebben. (Je moet dan wel met de pivot werken)

Als je zoiets ook nog ingame wilt zetten kan er eventueel nog bij dat je de .txd moet omzetten naar SA in de TXD Workshop. En hoe je een .col maakt, maar dan ga je meer in de richting van de Mapping tutorials..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

help ik doe bij de dff alles wat er staat precias zoals het er staat,

ik install het in sa met samp ook geen foutmeldingen,

ik laad het spel geen probleem

maar als ik de hydra (mijn gevodde voertuig) zoek is ie er niet!

ik typ de cheat in en hij blijft niet haken maar er komt geen hydra!

hoe kan dit want ik wil hel graag een mod van vc naar sa converte. :?

Link to comment
Share on other sites

nou ik had dus een vliegtuig mod uit vice city,

die vond ik zo mooi dat ik die in san andreas wilde hebben maar ik wist niet hoe dat moest.

toen zag ik deze tutorial en ik probeerde het uit en deed het precias zoals het hier staat!

maar als ik alle bestanden van vc naar sa bestanden heb verander zoals er in de tut staat

en ik instaleer hem met sami (san andreas mod installer). en ik start de game op,

dan is er niks mis maar de hydra (het voertuig die ik veranderd heb...

spawn nergens ook niet met de cheat,

als ik de cheat invoer blijft hij niet vasthaken maar hij spawnt niet er komt gewoon niks.

ik vroeg me af hoe dat komt en hoe ik het kan verhelpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...