Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

AZ speelde gisteren helemaal niet slecht hor

die ene jonge verdediger deed het heel goed en van Galen had 2 superkansen!

Als ze zo doorgaan kunnen ze makkelijk doorgaan

hier volgt nog ff een samenvatting: (bron:www.vi.nl)

Nipt verlies geeft AZ uitzicht op nieuwe stunt

28/4/2005 23:05

AZ mag nog dromen van terugkeer in Estádio José Alvalade. De Alkmaarse stuntploeg leed een kleine nederlaag bij Sporting Lissabon, maar scoorde wel een belangrijke uittreffer (2-1).

Adriaanse had vertrouwen in een goede afloop, omdat zijn ploeg wel kansen zou krijgen. Maar dan moeten ze wel worden benut, zo gaf de AZ-coach een college Europees voetbal. Hij werd op zijn wenken bediend in de 37ste minuut. Bij de eerste de beste kans was het meteen raak. Denny Landzaat tikte een voorzet van Kew Jaliens met een knappe voetbeweging achter Sporting-keeper Ricardo.

Minder te spreken was Adriaanse een minuut na de openingstreffer, toen de voorsprong weer was verdwenen. Een schot van Pedro Barbarosa werd geblokt. De afvallende bal was voor de Kameroense middenvelder Douala, die AZ-goalie Henk Timmer kansloos liet.

AZ, en dan met name Barry van Galen, verzuimde kort na rust AZ opnieuw aan voorsprong te helpen. De linkspoot schoot acht minuten in de tweede helft op de voeten van Ricardo en koos kort daarop in een soortgelijke situatie voor de verkeerde voorzetting.

Veel meer kansen kreeg AZ niet meer in de tweede helft. Sporting Lissabon voerde de druk op, zonder dat dat tot echte uitgespeelde kansen leidde. Alleen van afstand werd het doel van Timmer onder vuur genomen. Dat Sporting Lissabon die kunst onder de knie heeft bewees Mauricio Pinilla. De Chileense invaller liet tien minuten voor het einde met een schitterend schot Timmer kansloos.

Via invaller Tarik Sektioui was AZ nog dichtbij de 2-2. Het mocht niet zo zijn, al geeft het resultaat uitzicht op een terugkeer in Estádio José Alvalade. De thuishaven van Sporting Lissabon is op 18 mei het toneel van de UEFA Cup-finale.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sporting Lissabon gaat waarschijnlijk niet door. Althans, AZ heeft een uitdoelpunt gescoord, die nu in de UEFA Cup dubbel telt. Ze moeten thuis met 1-0 winnen en ze zijn door. Gelijkspel wordt penalty's.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet echt dat AZ het nog gaat redden, na de 2-1 nederlaag uit is het wel zo dat áls ze met 1-0 thuis winnen ze door zijn, maar als Sparta l'Portugal ook maar één doelpunt scoort is het al bijna onmogelijk, maar we mogen de moed pas opgeven of opleven na volgende wedstrijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk ook niet dat AZ door gaat..

Sporting Lissabon vind ik toch wel een favoriet na de wedstrijd tegen Newcastle..

AZ kan met verschillenden uitslagen door gaan:

1-0

2-1 (dan komt er wel verlenging)

3-1

4-1

4-2

5-3

En zo nog veel verder..

Maar gister was een mooie wedstrijd, en wat een goal, die 2de van Sporting!

Die ging er lekker in!

Link to comment
Delen op andere websites

Rochemback! zo die heeft pas een schot in de benen, xag je die afstands schot!

Timmer bokste hem goed weg, 2 -1 kan misschien perspectief bieden maar Az speelt denk ik een verloren wedstrijd, Sporting overklast in kwaliteit o.a Rochemback

Link to comment
Delen op andere websites

Vanavond de 1e halve finale van de CL: LIverpool - Chelsea, wat zijn de verwachtingen van de wed. zullen we spektakel te zien krijgen of alleen maar doodschoppen?

ik denk dat chelsea doorgaat na strafschoppen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het 2-1 voor Liverpool wordt, Liverpool zal met een beetje geluk de Finale halen. Het zal denk ik een mooie en spannende wedstrijd worden.

Liverpool zit in de finale, ze hebben met 1-0 gewonnen. Maar het was wel een hele spannende wedstrijd. Boh.. en Gudjohnson had me een kans een minuut voor tijd.

Bewerkt: door [R-ick]
Link to comment
Delen op andere websites

chelsea heeft verloren met 1-0 van liverpool en dat vind ik super knap voor liverpool want op het laatst werd het super spannend in laatste minuut en ik vond het ook nog wel een mooie goal.

Link to comment
Delen op andere websites

chelsea heeft verloren met 1-0 van liverpool en dat vind ik super knap voor liverpool want op het laatst werd het super spannend in laatste minuut en ik vond het ook nog wel een mooie goal.

Of het wel een goal was..

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...