Jump to content

Olympische Spelen 2006 Turijn


Ikkes

Recommended Posts

Olympische Winter Spelen 2006, Turijn(ita.)



logotorino20061jm.gif

De olympische spelen van dit jaar worden gehouden in Turijn te Italie. Ze zullen van 10 Februari t/m 26 Februari 2006 gehouden worden.

De volgende onderdelen worden afgewerkt:

- Snowboarden

- Skeleton

- Skispringen

- Freestyle skieen

- Alpine skieen

- Shorttrack

- Schaatsen

- Rodelen

- Noorse Combinatie

- Langlaufen

- Kunstrijden

- Curling

- Bobsleeën

- IJshockey

- Biathlon

Dit word in de volgende volgorde afgewerkt:

osprog2ag.jpg

Nederlandse Inbreng:

De volgende Nederlanders zullen ons land vertegenwoordigen in Turijn:

Bobslee

- Ilse Broeders (tweebob vrouwen, pilote)

- Kitty van Haperen (tweebob vrouwen, remster)

- Eline Jurg (tweebob vrouwen, pilote)

- Jeannette Pennings (tweebob vrouwen, remster)

- Urta Rozenstruik (tweebob vrouwen, remster)

- Arend Glas (twee- en vierbob mannen, piloot)

- Cesar Gonsalez (remmer)

- Sybren Jansma (remmer)

- Arno Klaassen (remmer)

- Vincent Kortbeek (remmer)

Schaatsen Lange baan

- Wieteke Cramer (1.500m) uitzending o.v.b.

- Paulien van Deutekom (1500m, ploeg)

- Annette Gerritsen (500m)

- Renate Groenewold (1.500m, 3.000m, 5.000m, ploeg)

- Carien Kleibeuker (5.000m)

- Moniek Kleinsman (3.000m, ploeg)

- Barbara de Loor (1.000m)

- Gretha Smit (5.000m)

- Marianne Timmer (500m en 1.000m)

- Ireen Wüst (1.000m, 1.500m, 3.000m, ploeg)

- Jan Bos (500m, 1.000m en 1500m)

- Stefan Groothuis (1000m)

- Bob de Jong (5.000m en 10.000m)

- Sven Kramer (1.500m, 5.000m, 10.000m, ploeg)

- Beorn Nijenhuis (500m en 1.000m)

- Carl Verheijen (5.000m, 10.000m, ploeg)

- Erben Wennemars (500m, 1.000m, 1.500m, ploeg)

- Rintje Ritsma (ploeg)

Shorttrack

- Niels Kerstholt (1.000m)

- Cees Juffermans (1.500m)

- Liesbeth Mau Asam (500m)

Snowboard

- Cheryl Maas (halfpipe)

- Nicolien Sauerbreij (parallel reuzenslalom)

Bron deelnemers(nl): NOC*NSF

Belgische inbreng

De volgende Belgen zullen mee strijden om eremetaal.

Schaatsen

Bart Veldkamp

Shorttrack

- Wim De Deyne

- Pieter Gysel

Kunstrijden

- Kevin Van Der Perren

Alpine Skieën

- Karen Persyn (slalom)

Bron deelnemers (be/nl): Brambring.nl

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ikkes

    18

  • NandroDavids

    11

  • AmsterdamBoy

    5

  • RonaldVC

    5

Leuk topic Ikkes, ik hoop dat het Sport-forum weer lekker actief wordt :) .

Ik vind de Olympische spelen ook leuk, ik volg het vaak. Vorig jaar hadden we 8 medailles, 3 goud en 5 silver. De concurentie is op het moment moordend, maar op de grote afstanden 5000meter + hebben we wel goedde kansen. De olympische spelen is volgende week of over 2 weken al, ik kijk er al naar uit.

Ik volg zelf alleen het schaatsen, Wennemars is een leuke jongen. Alleen zijn contact met de choach is gebroken. Jack Orie is ermee gekapt, dit is een slecht teken. Ik hoop dat het met de spelen weer goed gekomen is, bij zulke grote evenemeten moet je goed in je vel steken hé ;) !!

Over Wennemars was laatst een portret, er werd van alles over hem vertelt. Dat hij al veel goud heeft gewonnen, zo waren er diepte en hoogte punten. Hij was 1x ernstig gevallen, toen had hij de arm uit de kom. Schreeuwen en razen dat hij deed.

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Ikkes, bij de shorttrackes ontbreekt Cees Juffermans nog. ;)

Ik kan echt niet wachten tot het begint, ook al vind ik de Winterspelen minder interessant dan de Zomerspelen. Bij de Winterspelen volg ik eigenlijk alleen het schaatsen, maar dat is dan ook schitterend. :)

Ruurd, die val van Wennemars was op de Olympische Spelen van 1998 in Nagano. Zijn tegenstander viel en schepte Wennemars. Hij lag echt te schreeuwen op het ijs... :sst:

Ik vind het echt belachelijk dat curling een Olympische Sport is. Dat kun je toch geen sport noemen: Een fluitketel over het ijs gooien en een beetje vegen en hopen dat 'ie in het cirkeltje komt... :puh:

Ik denk dat de Nederlanders het niet echt goed gaan doen, maar een gouden medaille op de lange afstanden bij het mannenschaatsen moet toch te doen zijn voor Carl Verheijen, Sven Kramer of Bob de Jong. Op de sprintafstanden heeft Jan Bos wel een kleine kans. De 500 meter is voor de Chinezen of Japanners, de 1000 meter hopelijk voor Bos en de 1500 meter lijkt mij een prooi voor de Amerikaan Shani Davis.

Bij de vrouwen gok ik bij de 500 meter op Jenny Wolf van Duitsland, de 1000 meter gaat naar Simionato. Op de 1500, 3000 en 5000 meter denk ik dat Friesinger gaat knallen. Wat betreft de Nederlandse dames: Timmer kan misschien voor een kleine verrassing zorgen op de 1000 meter en Ireen Wüst kan op de wat langere afstanden wel een medaille houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Er misten nog een paar Nando. Ik heb ze toegevoegd. Ook heb ik de belgische deelnemers toegevoegd ;) .

Maar ik verwacht veel van de mannenploeg en Timmer/bos/wennemars met schaatsen.

Maas bij snowboarden geef ik ook wel een kans maar daar twijfel ik nog bij.

Maar we zullen zien. Nog een paar weekjes wachten en dan kan het feest beginnen.

Ikkes

Link to comment
Delen op andere websites

Er misten nog een paar Nando. Ik heb ze toegevoegd. Ook heb ik de belgische deelnemers toegevoegd ;) .

Dit is echt grappig, voor gym moest ik een werkstuk inleveren. Ik had het een maand te laat ingeleverd.

Ruurd, die val van Wennemars was op de Olympische Spelen van 1998 in Nagano. Zijn tegenstander viel en schepte Wennemars. Hij lag echt te schreeuwen op het ijs...

Ik vind het echt belachelijk dat curling een Olympische Sport is. Dat kun je toch geen sport noemen: Een fluitketel over het ijs gooien en een beetje vegen en hopen dat 'ie in het cirkeltje komt...

Wist het, ik ben het met je eens dat de Zomerspelen leuker zijn. Zelf wil ik ook wel eens de triatolon doen, het lijkt me ongelovelijk zwaar maar wel heel leuk. Zwemmen fietsen en rennen, ik heb al een voorproefje in GTA San Andreas gehad, maar zwaar dat het is :puh: .

Maar Curling is wel een intressante sport, Nandro. Jij schrijft het al af maar het is wel leuk en simpel, af en toe kijk ik het eens op Eurosport. Dan moet je precies er tussendoor en dan met een bezem. Grappig is het wel, maar helaas is het voor het Nederlands Curling team de gouden plak niet weggelegd.

Link to comment
Delen op andere websites

Olympisch Nieuws:

Erben Wennemars traint tot het eind van het seizoen bij TVM. De sprinter zal daar getraind en gecoacht worden door Gerard Kemkers.

Wennemars kwam bij zijn huidige ploeg Postcode Loterij in conflict met zijn trainer Jac Orie, die geen basis meer zag voor een verdere samenwerking met de voormalig wereldkampioen sprint.

KNSB-topsportcoördinator Ab Krook heeft er met deze oplossing voor gezorgd dat Wennemars, die wel onder de vlag van Postcode Loterij blijft rijden, zich goed kan voorbereiden op de Olympische Spelen in Turijn. Wennemars gaat vanaf 1 februari met Kemkers aan de slag.

Wennemars was opgelucht: "Ik ben de afgelopen dagen door een diep dal gegaan, dat wil ik best toegeven. Gelukkig is er een oplossing gevonden en kan ik me vanaf nu weer op het schaatsen concentreren. Ik waardeer het zeer dat de collega's van TVM aan deze constructie willen meewerken."

Kemkers: "Op de eerste plaats heb ik mijn hart laten spreken. Zo'n goede schaatser mag, vooral in deze fase, niet tussen wal en schip raken. Bovendien liep tijdens een eerdere stage de samenwerking tussen mijn jongens en Erben erg soepel. Ze hebben een gezamenlijk doel, goud op de ploegenachtervolging."

Bron: NOS

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Excuses voor Dubbelpost.

Morgen gaan de Olympische spelen echt van start!

Omdat schaatsen toch wel het belangrijkste onderdeel is voor Nederlang(en België) hier het programma:

11 februari : 5000 meter mannen.

12 " : 3000 meter vrouwen

13 " : 500 meter mannen

14 " : 500 meter vrouwen

15 " : Ploegenachtervolgingen mannen en vrouwen

16 " : Ploegenachtervolgingen mannen en vrouwen

18 " : 1000 meter mannen

19 " : 1000 meter vrouwen

21 " : 1500 meter mannen

22 " : 1500 meter vrouwen

24 " : 10.000 meter mannen

25 " : 5000 meter vrouwen

Ikkes

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

Morgen gaan ze nog niet echt van start, Ikkes. Morgenavond om 20.00 uur is de opening. De sporten beginnen komende zaterdag pas.

Uiteraard kun je ook van de Olympische Spelen een voorspelling verwachten in Sportkenners. Houd het Sportkenners-topic dus in de gaten. (Mag ik hier reclame maken? :puh: )

>>> Door GTA-Sheep: Yep....je mag wel even reclame maken hoor. Is tenslotte forumgerelateerd....:puh:<<<

Bewerkt: door GTA-Sheep
Link to comment
Delen op andere websites

Morgen gaan ze nog niet echt van start, Ikkes. Morgenavond om 20.00 uur is de opening. De sporten beginnen komende zaterdag pas.

Uiteraard kun je ook van de Olympische Spelen een voorspelling verwachten in Sportkenners. Houd het Sportkenners-topic dus in de gaten. (Mag ik hier reclame maken? :puh: )

>>> Door GTA-Sheep: Yep....je mag wel even reclame maken hoor. Is tenslotte forumgerelateerd....:puh:<<<

Ceremonie is ook een sport :puh:

Nee joh

Link to comment
Delen op andere websites

De 5000 meter is gisteren gereden door de mannen. Jammer genoeg geen goud voor Nederland, maar in elk geval wel een medaille:

1. Chad Hedrick (VS)

2. Sven Kramer (Nederland)

3. Enrico Fabris (Italië)

Carl Verheijen eindigde als 4e, Bob de Jong als 6e en de Belg (eigenlijk Nederlander) Bart Veldkamp eindigde in de middenmoot. Verwacht was dat dit de laatste race uit de carrière van Bart Veldkamp zou zijn, maar omdat hij zo goed presteerde op de 5000 meter, mag hij nu ook nog meedoen aan de 10000 meter.

Vandaag de 3000 meter bij de vrouwen. Ik verwacht dat Friesinger gaat winnen, maar ik hoop dat Wüst of Groenewold gaat winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

ND

Ik vind het echt belachelijk dat curling een Olympische Sport is. Dat kun je toch geen sport noemen: Een fluitketel over het ijs gooien en een beetje vegen en hopen dat 'ie in het cirkeltje komt...

Kunnen ze beter op de schaatsbaan doen. Is die ook meteen aangeveegd.

Nog een paar vraagjes:

Wat is Noorse Combinatie?

Wat is Skeleton? (Toch niets met skelletten hoop ik :D )

Wel jammer dat Kramer geen goud had. Als hij niet als eerste had moeten starten, had het wel gekunt. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen Noorse combinatie, maar Noordse combinatie, maar goed, dat maakt niet zoveel uit. De Noordse combinatie is, zoals de naam al doet vermoeden, een combinatie van 2 sporten: Schansspringen en langlaufen. Degene die over beide sporten het beste presteert, wint de Noordse combinatie. Overigens zijn er ook nog aparte medailles te winnen voor het schansspringen en langlaufen, die weer in een aparte wedstrijd verdiend kunnen worden.

Skeleton is eigenlijk net zoiets als bobsleeën, maar dan zit je niet in zo'n dikke slee, maar ga je liggen op een minuscuul sleetje en stort je jezelf naar beneden over de ijsbaan. Het lijkt me verschrikkelijk gevaarlijk, maar er zijn dus mensen die daar een sport van hebben gemaakt. Zie hieronder voor een plaatje.

P_3_5_skeleton_paragraphs_paragrafo_0_image.jpg

Het is dus inderdaad niet iets met skeletten... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...