Jump to content

Olympische Spelen 2006 Turijn


Ikkes

Recommended Posts

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ikkes

    18

  • NandroDavids

    11

  • AmsterdamBoy

    5

  • RonaldVC

    5

De medailleoogst valt wel mee tot nu toe. Wust met haar goud. 2x zilver en 2x brons. Ik had slechter verwacht. Ik had de Duitsers bij de vrouwen hoger ingeschat en de Candezen vallen op alle fronten een beetje tegen. Geen goud voor hun. Ik heb een goed gevoel bij de vrouwen op de 1000 meter. Wust is een gevaarlijke outsider voor de titel. Gerritsen kan verrassen. Timmer kan voor een stunt zorgen. Alleen De Loor doet niet mee voor de prijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

:dans::dans: Weer brons voor Wennemars. Gaaf hoor. Maarja, goud is beter maar toch..

Ik mag Erben wel, aardige gozer met de goede spirit :Y

Shani Davis is echt niet stoppen hoor bij 1000meter en 1500meter.

Toch zeg ik je dat je moet opletten bij de 1500 meter voor Erben. Hij is erg goed in vorm dat kan je zien aan zijn bronze medaille NA de ploegenachtervolging.

En Davis is niet zo heel sterk op de 1500 meter. Maar we zullen allemaal het zien. Vanmiddag in iedergeval de 1000 meter voor vrouwen(let goed op timmer :puh: )

Ikkes

Link to comment
Delen op andere websites

Olympisch kampioen!!!!

Ja ja, Mijn voorspelling kwam uit!

Marianne Timmer heeft de olympische 1000m voor vrouwen gewonnen. Dit deed ze ook al 8 jaar geleden!

Ikkes

Excuses voor dubbelpost

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ja, Mijn voorspelling kwam uit!

Klopt, je staat nu ook in de Sportkenners Ranking... ;)

Echt schitterend wat Marianne Timmer gisteren presteerde. Toen Friesinger de laatste bocht doorkwam, dacht ik echt dat ze onder de tijd van Timmer zou duiken, maar nee hoor, 0.09 (of zoiets) boven de tijd van Timmer.

Vandaag jammer genoeg geen schaatsen, maar morgen de 1500 meter mannen, met uiteraard Erben Wennemars.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ja, Mijn voorspelling kwam uit!

Klopt, je staat nu ook in de Sportkenners Ranking... ;)

Echt schitterend wat Marianne Timmer gisteren presteerde. Toen Friesinger de laatste bocht doorkwam, dacht ik echt dat ze onder de tijd van Timmer zou duiken, maar nee hoor, 0.09 (of zoiets) boven de tijd van Timmer.

Vandaag jammer genoeg geen schaatsen, maar morgen de 1500 meter mannen, met uiteraard Erben Wennemars.

Henrico Fabris jeez..

Heel verassend.

Nou kijken of Timmer morgen kan knallen

Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn niet alleen maar medailles en overwinningen in Torino!

Inval bij biatleten Oostenrijk

De Italiaanse politie heeft op zaterdag een inval in het verblijf van de Oostenrijkse biatlonploeg gedaan. De krant Gazetta dello Sport meldt dat een tas met verdachte spullen die uit het raam was gegooid, is geconfisqueerd. Een politiewoordvoerder heeft bevestigd dat er spullen in beslag zijn genomen.

De huiszoeking vond plaats in een door de Oostenrijkers gehuurd huis in San Sicario, nabij Sestriere. Tien biatleten werden vervolgens op doping getest.

De vondst van bloeddoping-attributen in Oostenrijk en een bezoek van oud-coach Walter Mayer leidden tot de actie. Mayer werd in 2002 voor acht jaar geschorst in verband met bloeddoping.

Bron: NOS.nl

Heel erg slecht nieuws voor Oostenrijk. Oostenrijk staat bekend om zijn sterke en succesvolle langlaufers en biatleten, en zal voor de rest van alle komende Olympische Spelen een hele slechte naam hebben.

Dit nieuws was van 20 februari, en het is intussen ook volledig bewezen.

Wat mij betreft worden deze zogenaamde "sporters" voor altijd gebannen op de Olympische Spelen.

Bewerkt: door RonaldVC
Link to comment
Delen op andere websites

Dat was in de nacht van 19 -> 20 februari. Dit omdat Mayer vermoedelijk aanwezig was.

In de nacht van 21 -> 22 februari was het raak bij de langlauf equipe.

Er zijn voor de rest nog geen uitslagen bekend.

Ik ben benieuwd wat de 1500 meter voor vrouwens ons gaat brengen. Ik vermoed dat Friesinger revanche wil nemen en dan ook wint. Wel denk ik dat een andere kleur medaille voor de nedelanders klaar ligt!

Ikkes

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de spelen ook heel leuk..

De volgende winter spelen is in Vancoever.

En die daarna is in 1 van de volgende landen:

Almaty, Kazakhstan

Borjomi of Bakuriani, Georgie

Jaca, Spanje

PyeongChang, Zuid Korea

Salzburg, Oostenrijk

Sochi, Rusland

Sofia, Bulgarije

7 juli 2007 Verkiezing van de olympische stad voor de winterspelen 2014 in Guatemala (Daar kiezen ze dus)

Follow..

Link to comment
Delen op andere websites

Weer een medaille voor Nederland. Dit maal voor Ireen Wüst. Ze werd derde op de 1500 meter voor vrouwen. Eerste was Clasen en tweede Groves. Friesinger viel net buiten de prijzen en werd vierde. De andere nedelanders vielen tegen.

Groenewold: 9e

Van Deutenkom: 13e

Timmer: 14e

Ikkes.

Link to comment
Delen op andere websites

Goud!

Jawel, Nederland heeft weer een gouden medaille binnengehaald, de 3e al tijdens deze Olympische Spelen. Bob de Jong heeft de eer om de enige Nederlandse man te zijn, die goud heeft gehaald tijdens deze Spelen. Hij won de 10 kilometer door een schitterende race:

Het wereldrecord staat op 12 minuten en 55 seconden. Dat wereldrecord is gereden in Salt Lake City. De tijd van De Jong vandaag was 13 minuten en 1 seconde. Dit lijkt niet zo goed, omdat het 6 seconden langzamer dan het wereldrecord is, maar het is juist een hele goede tijd, omdat de baan van Turijn een laaglandbaan is, waardoor je minder zuurstof krijgt dan op een hooglandbaan zoals Salt Lake City.

Brons was ook voor Nederland. Carl Verheijen haalde z'n 2e bronzen plak van het toernooi. Het zilver ging jammer genoeg naar een Amerikaan: Chad Hedrick. De 10 kilometer betekende ook het afscheid van Bart Veldkamp. Hij rijdt voor België, maar is geboren in Den Haag. 12 jaar geleden haalde hij goud op de 10 kilometer, vandaag werd hij 14e.

_O_ Bart Veldkamp, Carl Verheijen en Bob de Jong _O_

En ook voor Sportkenners was het een heuglijke dag: Eindelijk weer een goede voorspelling, en zelfs een nieuwe koploper!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...