Jump to content

Olympische Spelen 2006 Turijn


Ikkes

Recommended Posts

Blaat.. Gister kunstschaatsen gekeken, dat ze met z'n tweeën op dat ijs moeten dansen. Ik verzeker je, als je echt iets saais wil zien moet je daar naar kijken. Dat is nog saaier dan Nova, met Jeroen Pauw. :schater:

@ NandroDavids: Noordse combinatie? Ik dacht ook Noorse: Noorwegen, Noren, Noorse combinatie?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ikkes

    18

  • NandroDavids

    11

  • AmsterdamBoy

    5

  • RonaldVC

    5

Tja, dat kunstschaatsen kijkt m'n moeder ook altijd... :clown:

Maar het is écht Noordse combinatie. Ik heb het voor de zekerheid nog opgezocht op NOS-teletekst en daar stond Noordse combinatie...

Maar nu jij ook twijfelt, heb ik de officiële site van Torino 2006 opgezocht en daar staat op 'Nordic Combined'. Noordse combinatie dus, want anders stond er wel 'Norwegian Combined' o.i.d.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel noordse combinatie...Noorse is spreek taal!

Maar Jammer van Verheijen dat hij gisteren net naast het brons grijpte. Ik vind Kramer erg goed en die zilvere plak is zekere verdiend. En prachtig hoe die amerikaan zo snel schaatst!

Ikkes

Ps. Ik zit de hele dag echt sport te kijken(TV op PC) nu is de snowboard halfpipe bezig echt mooi om te zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen Noorse combinatie, maar Noordse combinatie, maar goed, dat maakt niet zoveel uit. De Noordse combinatie is, zoals de naam al doet vermoeden, een combinatie van 2 sporten: Schansspringen en langlaufen. Degene die over beide sporten het beste presteert, wint de Noordse combinatie. Overigens zijn er ook nog aparte medailles te winnen voor het schansspringen en langlaufen, die weer in een aparte wedstrijd verdiend kunnen worden.

Skeleton is eigenlijk net zoiets als bobsleeën, maar dan zit je niet in zo'n dikke slee, maar ga je liggen op een minuscuul sleetje en stort je jezelf naar beneden over de ijsbaan. Het lijkt me verschrikkelijk gevaarlijk, maar er zijn dus mensen die daar een sport van hebben gemaakt. Zie hieronder voor een plaatje.

P_3_5_skeleton_paragraphs_paragrafo_0_image.jpg

Het is dus inderdaad niet iets met skeletten... :puh:

Weet ik dat ook weer. Ik kende het wel, maar dat heet toch Rodelen? En over een combinatie tussen schansspringen en langlaufen had ik nog nooit wat gehoord. Weer wat geleerd :)

Link to comment
Delen op andere websites

...maar dat was toch rodelen?

Nee, maar skeleton en rodelen lijkt wel heel veel op elkaar:

Skeleton: Bij skeleton lig je in je eentje met je buik op een miniscuul sleetje en is het de bedoeling om zo snel mogelijk aan het einde van de baan te zijn.

Rodelen: Bij rodelen zit je aan het begin van de start op een miniscuul sleetje. Je moet je afzetten en dan plat op je rug gaan liggen. Ook hier is het de bedoeling om zo snel mogelijk aan het einde van de baan te zijn. Deze sport kun je ook met zijn tweeën doen.

Het verschil tussen skelton en rodelen is dus eigenlijk het liggen (buik/rug) en het feit dat je skeleton in je eentje doet en rodelen in je eentje of met z'n tweeën...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de wedsrijd voor een groot deel gezien!

Wusst was super goed in haar race en zette een nieuw baanrecord neer. Toen kwamen Groenenwold en clasen en die haalde de tijd beide niet. Friesinger en pechtstein haalde het ook niet en toen was het feest compleet. Helemaal voor Wusst. Groenewold baalde in eerste instantie dat ze niet gewonnen had maar was erg blij voor Wusst.

Ook voor kempkes was dit mooi. Al de drie Nederlands medailles komen van zijn pupillen!

één smetje was dat kleinsman 17e werd. Hierdoor mag smith niet deelnemen aan de 5000 meter voor vrouwen.

Ikkes

Link to comment
Delen op andere websites

één smetje was dat kleinsman 17e werd. Hierdoor mag smith niet deelnemen aan de 5000 meter voor vrouwen.

1 voordeel toch nog voor Smith: Ze staat bovenaan de reservelijst, dus als er ook maar 1 persoon uitvalt, mag ze alsnog meedoen.

Zonet is de 500 meter voor mannen verreden. De Nederlanders deden het voor hun doen best redelijk, maar een medaille zat er niet in. Beorn Nijenhuis had materiaalpech en eindigde daardoor als 1 na laatste, Simon Kuipers eindigde ook erg laag. Jan Bos verprutste het op zijn eerste race, zijn 2e was gewoon goed. Erben Wennemars deed na de eerste race nog mee om de medailles, maar gaf het weg in zijn tweede rit.

Titelverdediger Casey Fitzrandolph is het niet gelukt om zijn titel te prolongeren, zelfs niet om een medaille te halen. Wereldrecordhouder Joji Kato wist ook geen medaille te winnen. Wie er dan wel wisten te winnen?

1. Joey Cheek

2. Dimitry Dorofeyev

3. Kyou-Seok Lee

Morgen is de 500 meter voor de vrouwen. Hopen dat Timmer en Gerritsen het daar ook goed doen, maar tot de favorieten behoren ze niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen is de 500 meter voor de vrouwen. Hopen dat Timmer en Gerritsen het daar ook goed doen, maar tot de favorieten behoren ze niet.

Dat is helas niet gebeurt. Timmer is in de eerste race gediskwalificeerd. Ze moest tegen een aziaat..Deze veroorzaakte de eerste valse start. Timmer kon de zenuwen niet in bedrang houden en veroorzaakte de tweede. Kortom Gediskwalificeerd.

Ik ben erg benieuwd naar de ploegen achtervolging van vandaag en morgen :Y .

Link to comment
Delen op andere websites

Timmer is in de eerste race gediskwalificeerd. Ze moest tegen een aziaat..Deze veroorzaakte de eerste valse start. Timmer kon de zenuwen niet in bedrang houden en veroorzaakte de tweede. Kortom Gediskwalificeerd.
Belachelijke regel is dat trouwens.. Één schaatser mag een valse start maken, gebeurt het daarna weer is die persoon sowieso de bok. Ook al is het je eerste valse start.. Bovendien wacht de starter elke keer veel te lang, daar zijn ook al veel klachten over geweest.

Ik begrijp niet hoe ze daar op gekomen zijn. En dat mag van mij snel weer afgeschaft worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Timmer is in de eerste race gediskwalificeerd. Ze moest tegen een aziaat..Deze veroorzaakte de eerste valse start. Timmer kon de zenuwen niet in bedrang houden en veroorzaakte de tweede. Kortom Gediskwalificeerd.

Belachelijke regel is dat trouwens.. Één schaatser mag een valse start maken, gebeurt het daarna weer is die persoon sowieso de bok. Ook al is het je eerste valse start.. Bovendien wacht de starter elke keer veel te lang, daar zijn ook al veel klachten over geweest.

Ik begrijp niet hoe ze daar op gekomen zijn. En dat mag van mij snel weer afgeschaft worden.

Ik vind het inderdaad ook stom maar het is in meer sporten wel zo...denk aan hardlopen bij athletiek.

Maarja wij als forum'ers kunnen er niets aan doen :D .

Ikkes

Link to comment
Delen op andere websites

Timmer is in de eerste race gediskwalificeerd. Ze moest tegen een aziaat..Deze veroorzaakte de eerste valse start. Timmer kon de zenuwen niet in bedrang houden en veroorzaakte de tweede. Kortom Gediskwalificeerd.

Belachelijke regel is dat trouwens.. Één schaatser mag een valse start maken, gebeurt het daarna weer is die persoon sowieso de bok. Ook al is het je eerste valse start.. Bovendien wacht de starter elke keer veel te lang, daar zijn ook al veel klachten over geweest.

Ik begrijp niet hoe ze daar op gekomen zijn. En dat mag van mij snel weer afgeschaft worden.

Zo snel mogelijk!

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas, helaas.

De vrouwen zijn er niet in geslaagd de halve finale te halen. In de kwartfinale waren de nederlanders niet opgewassen tegen de Duitsers.

De mannen hebben wel de halve finale gehaald en schaatsen morgen tegen Italie die verassend de Amerikanen versloegen.

Dus nederland heeft nog steeds kans op eremetaal maar alleen bij de mannen

Ikkes.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...