Jump to content

Olympische Spelen 2006 Turijn


Ikkes

Recommended Posts

Ik vind het wel een gaaf onderdeel eigenlijk, die ploegenachtervolging.. Er zit toch meer spanning in als ik verwacht had. En natuurlijk ook voor de rijders nieuw, dus alles is wat ongewennig..

Ik ben benieuwd hoe de heren het doen vanmiddag...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ikkes

    18

  • NandroDavids

    11

  • AmsterdamBoy

    5

  • RonaldVC

    5

Ronald..

Ik vraag me wel eens af en nu ook.

Als Duistland tegen Nederland moet, voor wie ben je dan?

Ik blijf een Hollander in hart en nieren.. Oranje staat voor mij bovenaan, en dat blijft ook zo :Y .

Interessanter wordt het straks met het WK, de mogelijkheid is er dat Duitsland en Nederland elkaar treffen in de volgens mij achtste of kwartfinale (klopt dat Nandro?). Ik denk dat ik tijdens het WK maar even in Nederland onderdak zoek :D ..

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zou ik maar doen ja :puh: .

Maar even over het treffen van NL en DU op het WK...

Dit kan in de kwartfinale's mits ze beide eerste of beide tweede worden in hun pool. Als dit niet zo is kunnen ze elkaar pas in de finale treffen of in de strijd om de derde plaats.

Nu weer back to Torino :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het wel een gaaf onderdeel eigenlijk, die ploegen achtervolging.. Er zit toch meer spanning in als ik verwacht had. En natuurlijk ook voor de rijders nieuw, dus alles is wat ongewennig..

Ik ben benieuwd hoe de heren het doen vanmiddag...

Ja Ronald, ik ben ook vet benieuwd. Jammer genoeg zijn de dames gister uitgeschakeld tegen de Duitsers die revanche moesten nemen. Ook de Amerikaanse heren zijn uitgeschakeld, maar de nederlanders zijn namelijk weer door. Ik hoop echt dat ze winnen van de "thuisploeg" Italië. Als de heren nog een gouden plak halen zou ik echt top vinden. Jullie kennen Rintje Ritsma vast wel. Deze man heeft (bijna) alles gewonnen, behalve een gouden plak op de Olympische spelen. Dus als hij en zijn team wint zou ik dat echt leuk vinden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is ook overdreven RTS maar het is inderdaad erg balen.

De Nederlandes hebben wle al redelijk gepresteerd hoor. Al een goude en al twee zilveren.

Nu hopen dat Nederland de bronzen plak haalt.

Ikkes.

Ik ben het met RTS eens.

Ik volg ook de spelen, vooral schaatsen...dat vind ik erg leuk.

En het is idd erg klote!

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het was flink balen vanmiddag. Nederland is toch de regerend wereldkampioen op de ploegenachtervolging bij de mannen, en dan is het logisch dat je alleen tevreden bent met goud. Maar ik vind dat de Italianen verdiend hebben gewonnen: Eerst gewonnen van de VS, toen Nederland en daarna ook nog Canada. Dat waren toch wel de sterkste landen.

Bij de vrouwen heeft Duitsland gewonnen. Voor Claudia Pechstein was dit alweer haar 5e gouden medaille in de geschiedenis van de Olympische Spelen. Ze staat hiermee op de 2e plaats van de meest succesvolle schaatsters aller tijden op de Olympische Spelen. Hier nog even de beide uitslagen op een rijtje:

Mannen:

1. Italië

2. Canada

3. Nederland

Vrouwen:

1. Duitsland

2. Canada

3. Rusland

De uitslagen voor Sportkenners zal ik nu updaten. Eens kijken of we een nieuwe koploper hebben... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een weer, wat een weer(in Turijn).

Voor de tweede keer op rij is De Super G voor mannen uitgesteld. Je zult het niet geloven maar inderdaad door Sneewval :{ .

Op de baan ligt nu verse sneew waardoor de belijning niet goed zichtbaar is. Hierdoor kunnen de sporters de gaten en heuvels niet goed zien en kunnen ze vallen. Het weer leek niet opt te klaren daarom is er besloten weer de uitstellen.

Het is nog afwachten of er vandaag uberhaupt nog geskied word.

Ook zijn er de laatste tijd problemen met het weer geweest bij het skispringen. Dit springers hebben wind mee en daardoor kunnen ze niet op de lucht zweven. Voor de skispringer is tegenwind ideaal!

Hierdoor zijn daar ook al enkele onderdelen uitgesteld en veel tegenvallige prestaties geleverd.

Hopen dat het weer snel opklaart!

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

Zonet is de 1000 meter schaatsen verreden voor mannen. En Nederland heeft er daardoor weer een medaille bij. Lange tijd stond de Amerikaan Chad Hedrick bovenaan, maar in de laatste paar ritten werd zijn tijd toch verbeterd. Maar er was wel succes voor de Amerikanen:

1. Shani Davis (VS)

2. Joey Cheek (VS)

3. Erben Wennemars (Nederland)

De uitslag van Sportkenners zal ik nu bijwerken. Ik heb vernomen dat er nu nog maar 1 koploper is in plaats van 3. Wie dat is? Kijk in de Sportkenners Ranking...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...