Jump to content

Amelie Mauresmo wint de Australian Open


AmsterdamBoy

Recommended Posts

De Française Amelie Mauresmo heeft op de Australian Open haar eerste Grand-Slamtitel gewonnen. In de finale moest de Belgische Justine Henin ziek opgeven. Het werd 6-1 en 2-0.

Van een echte wedstrijd was eigenlijk nooit sprake. In de eerste set liep Mauresmo tot haar eigen verbazing vrij vlot tot een 5-0 voorsprong uit. Justine Henin, nochtans als topfavoriete aan de wedstrijd begonnen, bleek verrassend weinig weerwerk te bieden, maar kwam toch nog 'terug' tot 5-1. Mauresmo maakte het echter vrij vlot af in de eerste set (6-1).

Ook in de tweede set bleek Henin zich niet te herpakken en liep Mauresmo opnieuw vlot uit tot een 2-0 voorsprong. Henin verzocht om medische bijstand, en gooide na tussenkomt van een dokter de handdoek definitief in de ring. "Ik voel mij zo ziek dat ik niet kan spelen", aldus de Belgische.

6-1, 2-0 en opgave Henin dus, waardoor Mauresmo de Australian Open wint. Opmerkelijk is nog dat eerder in het toernooi ook al Kim Clijsters en Michaela Krajicek uitgerekend ook tegen Mauresmo moesten opgeven.

Opmerkelijk is nog dat eerder in het toernooi ook al Kim Clijsters en Michaela Krajicek uitgerekend ook tegen Mauresmo moesten opgeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja die mauresmo kreeg de titel wel in haar schoot. Maar ja ze verdiend het na als die jaren zeker :Y ..

Nu zijn Federen en Baghdatis de heren finale aan het spelen...

5-7 en 4-3.......

Baghadatis is ook verassend zelfs voor nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...