Jump to content

Discussie topic.


Ikkes

Recommended Posts

ik hoop dat het weg te krijgen is, maar dit zal toch nooit gebeuren.

En wat bedoel je met weg?? 100 jaar??

Als er binnen vb. 100 jaar nooit meer doping genomen wordt, zullen we zeggen "er wordt geen doping gebruikt in de sport"

Maar dan gaat er binnen vb. 101 jaar iemand ontdekken dat vb. een wielrenner doping genomen heeft en is er weer een hele soep rond, dus ik denk dat het echt niet weg te krijgen is uit de sport, ik hoop het maar ik vrees van niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    6

  • Ikkes

    5

  • AmsterdamBoy

    5

  • Ruurd31

    5

Doping zal altijd een onderdeel van de sport blijven. Al sinds er gestreden wordt gebruikt men doping. Ook de grens van wat doping is en wat niet is erg moeilijk.

Neem bijvoorbeeld die zaak rond de Spaanse sportarts Fuentes (waardoor o.a. Basso en Ullrich niet aan de tour mededen). Fuentes wordt beschuldigd van het aftappen van bloed, verrijken met meer rode bloedlichamen en daarna terugstoppen in de sporter. (kort door de bocht gezien)

Het verschil voor de renner is dus dat deze meer rode bloedlichaampjes heeft. Deze kunnen renner ook kweeken door in een zuurstoftent te slapen of door een hogte stage. Ik geloof dat de officiele grens voor bloedlichaampjes op een verhouding van 50% ligt.

Als je doormiddel van een hoogtestage hgierboven komt, heb je geen doping toegenomen, maar ben je wel schuldig. Als je dit via bloedtransfusie doet en je blijft onder de 50% dan heb je doping toegenomen, maar je blijft strikt gezien onder de officiele grens.

Door zulke regels zullen mensen altijd op de "makkelijkste" manier de grensen proberen op te zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heey ik heb gehoord dat Zinadine Zidane die kopstoot aan die Italiaan(ben ff naam vergeten) uitdeelde om de volgende reden:

Toen die Italiaan aan Zidane's shirt trok, zou Zidane hebben gezegd:'Aan het einde van de wedstrijd mag je dit shirt hebben,' waarop de Italiaan zou zeggen:'Ik heb liever je zuster.' En daarom zou Zidane die kopstoot uitgedeeld hebben.:bonk:

Die arme Italiaan maakt maar een grapje maar die Fransozen kunnen er niet om lachen en gaan gelijk aggresief doen. Stelletje zielepoten...

WAT?! is jullie mening hierover, zou het echt waar zijn, en zo ja, vond je die kopstoot terecht? POST het hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :engel:

>>> Door NandroDavids: Ik vind het goed dat iedereen zijn/haar mening over dit onderwerp kan geven, maar een nieuw topic lijkt me niet nodig: Dit lijkt me goed passen in het 'Discussie Topic', dus bij deze zijn dit topic en het 'Discussie Topic' samengevoegd.<<<

oh nu zijn ze samengevoegd nou ja maakt nie uit

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar goed dattie is gestopt, anders kreeg hij dat nu elke wedstrijd wel een paar keer te horen :). Zo'n kopstoot is behoorlijk dom, niemand die dat ontgaat. Kan je beter in een duel stiekem een elleboogje uitsteken, daar kom je makkelijker mee weg. Enne... tis maar hoe je herinnerd wil worden, als men nu over Zidane praat, komt meteen die kopstoot tevoorschijn in je gedachten :).

Link to comment
Delen op andere websites

Wat zou jij doen als er iemand, en allerminst om te lachen zei, dat ie met je zus zou willen ****

Ik zou hem toch ook allerminst een klap verkopen hoor...

En ja, wat kan Zidane het schelen eigenlijk; Hij heeft een o zo fantastische carrière achter de rug, ook al geeft dit incident daar een beetje smet op.

Maar Zidane heeft zich een van de volgende dagen verontschuldigd op TV, en dat vond ik echt wel mooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...