Jump to content

Discussie topic.


Ikkes

Recommended Posts

Daar ben ik het ook niet mee eens. Als voetballer kan je tegenwoordig overal naar toe. Een voetballer heeft dromen in het voetbal. Vroeger was het moeilijk om zomaar weg te komen bij een club. Daardoor was een voetballer vroeger ongemotiveerd als ie niet weg kon komen. Nu is het makkelijker om weg te komen als voetballer. Een voetballer wil op een hoog niveau spelen. Daarom zal hij er alles aan doen om beter te worden. Transfers verpesten het niveau van het voetbal niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    6

  • Ikkes

    5

  • AmsterdamBoy

    5

  • Ruurd31

    5

We zijn inmiddels bijna 3 week verder, en er is nog geen nieuwe stelling geplaatst. Dan probeer ik het maar even met een nieuwe stelling. (Ik hoop dat je het niet erg vind, Ikkes...)

Salomon Kalou moet de Nederlandse nationaliteit krijgen.

Salomon Kalou wil zelf heel graag de Nederlandse nationaliteit krijgen, zodat hij voor het Nederlands Elftal uit kan komen. Hij komt zelf uit Ivoorkust. Volgens de officiële regels mag Kalou nog geen Nederlands paspoort krijgen, maar in diezelfde regels staat dat er een aantal punten zijn, waardoor er een uitzondering gemaakt kan worden. Dan moet de persoon in kwestie van zodanig belang zijn voor de maatschappij, dat het uitblijven van een Nederlands paspoort negatieve gevolgen kan hebben voor de maatschappij. Marco van Basten en Johan Cruijff hebben allebei geadviseerd aan Rita Verdonk (Minister van Vreemdelingenzaken) om Salomon Kalou een Nederlands paspoort te geven, omdat Kalou een grote versterking zal zijn voor het Nederlands Elftal, volgens Van Basten en Cruijff. Ondanks het advies van deze 2 voetbalgrootheden, wil Verdonk Kalou geen Nederlands paspoort toekennen, omdat het Nederlands Elftal volgens haar zonder Kalou zeker niet minder zal presteren dan een Nederlands Elftal met Kalou.

Wat vind jij hiervan?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens de officiële regels mag Kalou nog geen Nederlands paspoort krijgen, maar in diezelfde regels staat dat er een aantal punten zijn, waardoor er een uitzondering gemaakt kan worden. Dan moet de persoon in kwestie van zodanig belang zijn voor de maatschappij, dat het uitblijven van een Nederlands paspoort negatieve gevolgen kan hebben voor de maatschappij.

We gaan hier toch niet met droge ogen beweren dat als we Kalou niet hebben dat dit negatieve gevolgen heeft voor de maatschappij? Ik bedoel: er zijn miljoenen mensen die plezier beleven aan voetbal, maar het is en blijft maar een spelletje hoor. Mijn leven is niet verwoest als we hem niet hebben, noch dat veel anderen...wat mij betreft mag hij een Nederlands paspoort krijgen maar wél volgens de normale regels waar een timmerman uit Marokko (waar we wél heel veel aan hebben want goede vaklui zijn schaars) zich ook aan moet houden......

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat Salomon Kalou een Nederlands paspoort moet krijgen. Ten eerste voegt hij waarde toe aan het Nederlands elftal. Hij is een van de weinige(Robben, van Persie en Castelen) spelers met een goede individuele actie in huis. Daarmee kan hij wedstrijden beslissen. Nederland maakt meer kans met Kalou om wereldkampioen te worden De 2e reden is dat hij genoeg is ingeburgerd in Nederland. Hij spreekt de taal, hij betaalt netjes zijn belasting en hij is een voorbeeldige burger. Reden nummer 3 is dat de Nederlandse Economie er gebaat bij is. Nederland liep in 2002 een bedrag van 1 miljard euro mis omdat ze niet meededen aan het WK. Hoe verder Nederland komt hoe meer geld er zal worden uitgegeven aan bier, oranjespullen enz. Reden 4 is dat andere sporters+Maxima snel een Nederlands paspoort hadden gekregen. Die andere sporters waren Lornah Kiplagat(Athletiek) en Mia Audina(Badminton). Mia Audina won in 2004 zilver op de olympsche spelen en Lornah Kiplagat werd in 2005 wereldkampioen op een onderdeel bij het veldlopen. Ik snap alleen niet waarom Maxima zo snel een Nederlands paspoort kreeg. Ze betaalt geen belasting, ze geniet van onze belastingcenten. Wat is de waarde van Maxima? Ook al spreekt ze goed Nederlands en doe ze alles goed. Het zijn wel onze belastingcenten. Verdonk moet niet zo hypocriet zijn en Kalou zijn welverdiende paspoort geven.

Bewerkt: door Colonel Cortez
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat Salomon Kalou een Nederlands paspoort moet krijgen. Ten eerste voegt hij waarde toe aan het Nederlands elftal. Hij is een van de weinige(Robben, van Persie en Castelen) spelers met een goede individuele actie in huis. Daarmee kan hij wedstrijden beslissen. Nederland maakt meer kans met Kalou om wereldkampioen te worden De 2e reden is dat hij genoeg is ingeburgerd in Nederland. Hij spreekt de taal, hij betaalt netjes zijn belasting en hij is een voorbeeldige burger. Reden nummer 3 is dat de Nederlandse Economie er gebaat bij is. Nederland liep in 2002 een bedrag van 1 miljard euro mis omdat ze niet meededen aan het WK. Hoe verder Nederland komt hoe meer geld er zal worden uitgegeven aan bier, oranjespullen enz. Reden 4 is dat andere sporters+Maxima snel een Nederlands paspoort hadden gekregen. Die andere sporters waren Lornah Kiplagat(Athletiek) en Mia Audina(Badminton). Mia Audina won in 2004 zilver op de olympsche spelen en Lornah Kiplagat werd in 2005 wereldkampioen op een onderdeel bij het veldlopen. Ik snap alleen niet waarom Maxima zo snel een Nederlands paspoort kreeg. Ze betaalt geen belasting, ze geniet van onze belastingcenten. Wat is de waarde van Maxima? Ook al spreekt ze goed Nederlands en doe ze alles goed. Het zijn wel onze belastingcenten. Verdonk moet niet zo hypocriet zijn en Kalou zijn welverdiende paspoort geven.

Mia Audina , Lornah Kiplagat en Maxima zijn getrouwd met een Hollander daarom krijg je een versnelt nederlandse nationaliteit.

Ik zeg Kalou zoek maar een hollandse vrouw :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

*BUMP8

Ik heb een nieuwe stelling. Ik weet niet het er wel 1 is, maar ik probeer het. Ik ben hier namenlijk niet zo goed in.

Mark van Bommel kan beter naar Bayern München gaan, en daar gaan spelen. Dan bij Barcelona af en toe op de bank zitten en gaan spelen.

Klopt dit NandroDavids? Goedde stelling?

Link to comment
Delen op andere websites

Mark van Bommel moet naar Bayern München gaan...

Dat is wel een goede stelling hoor Ruurd, zo blijft er een beetje leven in dit topic... :)

Over Mark van Bommel: Ik ben eigenlijk niet echt voor of tegen deze stelling. Als Michaël Ballack naar Chelsea gaat (...geruchten...), dan ontstaat er zeker wel een plek voor Van Bommel. Bij Bayern München kan hij dan dé belangrijkste speler worden, wat hij nu bij Barcelona absoluut niet is (...Ronaldinho, Messi, Eto'o, Deco...). Wat dat betreft is het wel een goed idee om naar München te gaan. Maar aan de andere kant zijn er ook verschillende tegenargumenten te bedenken: Hij voetbalt nu dagelijks met sterspelers als Ronaldinho en Messi, wat natuurlijk heerlijk spelen is. Zulke spelers heb je niet bij Bayern München, behalve dan Ballack, maar die gaat waarschijnlijk weg. Verder speelt hij pas een jaar in Spanje, dus ik vind het iets te snel om nu alweer afscheid te nemen van zo'n schitterende club...

Kortom: Ik twijfel of Van Bommel naar Bayern München moet gaan. Als ik hem was, zou ik blijven...

Link to comment
Delen op andere websites

*BUMP8

Ik heb een nieuwe stelling. Ik weet niet het er wel 1 is, maar ik probeer het. Ik ben hier namenlijk niet zo goed in.

Mark van Bommel kan beter naar Bayern München gaan, en daar gaan spelen. Dan bij Barcelona af en toe op de bank zitten en gaan spelen.

Klopt dit NandroDavids? Goedde stelling?

Ja dat is wel een moeilijke stelling.

Ik ben een Belg maar ik ken natuurlijk wel Van Bommel :bonk: , ik vind als hij voor Bayern Munchen kiest dan is hij speelzeker wat bij Barca niet is.

Maar zoals Nandro als zei kan hij bij Barca veel ervaring opdoen omdat hij daar bij sterspelers speelt en ook in de Spaanse competitie speelt tegen al die topclubs.

Het zal voor hem zeker geen makkelijke beslissing zijn!

En ik denk dat hij bij Barca ook meer gaat verdienen dus nog een positief punt voor te blijven :puh: .

Natuurlijk weet ik niet of Munchen hem meer loon gaat geven, maar dat betwijfel ik toch hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zou als ik V. Bommel was wel naar Bayern gaan ,, dan sppelt hij waarschijnlijk welke wedstrijd wel even,,, en dan verdient hij mischien wat minder SO WHAT die vent in Mijoenir (of hoe je dat ook schijft) wat maakt het dan uit als hij wat minder verdient,,, ik vind persoonlijk het belangerijker dat je meer speelt dan wat meer verdient (als je al Mijoenir bent)

Daantjuh :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Lastig,

Hij draait nu redelijk mee bij een van de beste en speelt volgens mij regelmatig. Maar hij is daar niet "de beste" zoals hij wel bij PSV was. Vanuit dat opzicht is het verstandig om een "stapje terug" te doen en zich veder ontwikkelen bij Bayern wat bij Barcelona niet echt gebeurd. Het lijkt mij moeilijk om van zo een club te vertrekken. Maar het is waar je je prioriteiten legt. Als ik van Bommel was zou ik toch naar Bayern gaan met het oog op de toekomst!

Ikkes

Ps. Sorry dat ik geen stellingen posten. Ik was het topic eigenlijk een beetje vergeten. Maar het is oke als jullie het ook even doen. Als het maar niet te vaak gedaan word!

Link to comment
Delen op andere websites

*bump*

Nieuwe stelling:

Is het goed dat alle Amateurscheidsrechters de Gatorade Cup Finale tussen Ajax en PSV mogen bijwonen?

En zeg ook gelijk even wat jij over de uitslag denkt!

Het hele artikel lees je Hier Op de KNVB Site!.

---

Ik vind het goed, zo blijven die scheidsrechters zich inzetten voor het amateurvoetbal.

Ook het amateurvoetbal is heel belangerijk in Nederland, Bijvoorbeeld in Turkey heb je alleen maar profclubs

zo moet je om te kunnen voetballen bij een club het talent hebben om eventuweel profvoetballer te worden, en kan je er niet 'voor de lol op'.

Ajax 1 - 3 PSV.

Nandrodavids, ik hoop dat dit een goede stelling is!

Link to comment
Delen op andere websites

Een fatsoenlijke trainer zou geen kwaad kunnen. Dat de Jong weg is komt ook niet echt gelegen. Het brent wel geld op, maar wat heb je aan geld als je niet kan voetballen? Zevende, schandalig gewoon. Het is gewoon een zooitje bij Ajax. Het bestuur moet aftreden, de trainer moet weg. Misschien dat een nieuw bestuur voor een normale organisatie kan zorgen. En een nieuwe trainer voor meer zelfvertrouwen en een beter team.

Zo, dat moest er even uit.

Groetjes[/font] :D

Ik vind dat je gelijk hebt :Y

Daar ben ik het ook niet mee eens. Als voetballer kan je tegenwoordig overal naar toe. Een voetballer heeft dromen in het voetbal. Vroeger was het moeilijk om zomaar weg te komen bij een club. Daardoor was een voetballer vroeger ongemotiveerd als ie niet weg kon komen. Nu is het makkelijker om weg te komen als voetballer. Een voetballer wil op een hoog niveau spelen. Daarom zal hij er alles aan doen om beter te worden. Transfers verpesten het niveau van het voetbal niet.

Het zelf beter waar de speler naar toe gaat is een motivatie voor de ploeg die hem gaat ontvangen,dan gaan ze waarschijnlijk beter spelen :D .

Jah ik vind dat hij niet moet blijven en niet moet blijven ,als hij blijft bij barcelona jah dan is bij een goede ploeg,maar als hij naar de anderee ploeg gaat dan kan hij vaker spelen.Dus jah :?

Link to comment
Delen op andere websites

Een fatsoenlijke trainer zou geen kwaad kunnen. Dat de Jong weg is komt ook niet echt gelegen. Het brent wel geld op, maar wat heb je aan geld als je niet kan voetballen? Zevende, schandalig gewoon. Het is gewoon een zooitje bij Ajax. Het bestuur moet aftreden, de trainer moet weg. Misschien dat een nieuw bestuur voor een normale organisatie kan zorgen. En een nieuwe trainer voor meer zelfvertrouwen en een beter team.

Zo, dat moest er even uit.

Groetjes[/font] :D

Ik vind dat je gelijk hebt :Y

Daar ben ik het ook niet mee eens. Als voetballer kan je tegenwoordig overal naar toe. Een voetballer heeft dromen in het voetbal. Vroeger was het moeilijk om zomaar weg te komen bij een club. Daardoor was een voetballer vroeger ongemotiveerd als ie niet weg kon komen. Nu is het makkelijker om weg te komen als voetballer. Een voetballer wil op een hoog niveau spelen. Daarom zal hij er alles aan doen om beter te worden. Transfers verpesten het niveau van het voetbal niet.

Het zelf beter waar de speler naar toe gaat is een motivatie voor de ploeg die hem gaat ontvangen,dan gaan ze waarschijnlijk beter spelen :D .

Jah ik vind dat hij niet moet blijven en niet moet blijven ,als hij blijft bij barcelona jah dan is bij een goede ploeg,maar als hij naar de anderee ploeg gaat dan kan hij vaker spelen.Dus jah :?

We zijn al bij een andere stelling.

Maar goed.

Ontopic.

Ik vind het goed kan toch voetbalfeest worden ? :)

Ajax - PSV 4-0

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...