Jump to content

Photoshop Quiz


~> GizmO <~

Recommended Posts

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    30

  • 3L1077

    23

  • .Levi.

    14

  • Gta Ripper

    14

Top Posters In This Topic

Wat moet je doen om ervoor te zorgen dat je aangebrachte filters op ieder moment kunt aanpassen?

Voorbeeld: Je hebt een sharpen filter aangebracht op je foto. Je bent alleen niet tevreden met het resultaat en wil dit effect juist verminderen, zonder het effect eerst te verwijderen en opnieuw aan te brengen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm... Misschien zijn er meerdere manieren, maar ik zou van die foto een Smart Filter maken (Filter > Convert to Smart Filter). Op die manier kun je elke aangebrachte filter aanpassen, zonder deze eerst weer hoeven te verwijderen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan toch ook door bij het editen van de text in schermpje/balk van de text (dus waar je font en alles instelt) een shape te selecteren? Ik ben even de naam kwijt ervan maar ik dacht dat het zo ook kon, dat je ook perspectief enzo kunt instellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan toch ook door bij het editen van de text in schermpje/balk van de text (dus waar je font en alles instelt) een shape te selecteren? Ik ben even de naam kwijt ervan maar ik dacht dat het zo ook kon, dat je ook perspectief enzo kunt instellen.

Klopt, dat is Text Warp. Maar met met die functie gaat het je niet lukken om de tekst mooi 'rond' te krijgen.

Ik geef het antwoord wel gewoon, zodat de quiz een beetje door kan gaan. puh2.gif Eerst maak je natuurlijk een shape van een cirkel (in path mode). Vervolgens selecteer je je Text Tool en typ je iets op de cirkel. Als je onder de cirkel typt, staat de tekst op de kop en daar gaat deze vraag over: hoe fix je dat? Wel, na het typen selecteer je direct de Path Selectioon Tool (A) en je sleep je de tekst als het ware naar binnen toe. That's it.

De eerstvolgende die langs dit topic komt mag een vraag stellen!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is verschil tussen de 'normale' zoom en een scrubby zoom?

De scrubby zoom is een stuk preciezer en laat je inzoomen op bepaalde stukken van je design, met de normale zoom kun je niet zo gericht te werk gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is verschil tussen de 'normale' zoom en een scrubby zoom?

De scrubby zoom is een stuk preciezer en laat je inzoomen op bepaalde stukken van je design, met de normale zoom kun je niet zo gericht te werk gaan.

Hee, dat is helemaal goed. Volgende vraag is voor jou!

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dan kom ik met een makkelijke vraag.

Stel: Je bent bezig met een design en je hebt net je tekst geplaatst, maar tot je grote ergernis krijg je wat je ook doet de tekst niet precies op de plek waar je hem wilt hebben met de move tool. Hoe kan je er voor zorgen om, met het gebruik van de move tool, je tekst toch precies op de plek die je wilt te krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...