Jump to content

Ik wil een nieuwe GTA maken


unrealeddie

Recommended Posts

GTA2 is inderdaad in 3D (Ik denk GTA1 ook). Het lijkt gewoon 2D omdat je alles van bovenaf ziet. Behalve de auto's vind ik niet echt 3D want als ze op een helling rijden zie je nog steeds hetzelfde zoals ze op een plat vlak rijden.

Dingen die je in het spel zou kunnen stoppen:

-Zijmissies:

Car salesman

Ambulance missies

Firefighter missies

...

En nieuwe missies als je goed bent in missies maken.

Het zal leuk zijn als je kunt vliegen of varen.

@VforV: Bij zijmissie kun je ook doen:

IJsjes verkoper

Taxidriver

Vigilante missies

Idee is leuk.

Hopen dat je geen problemen met Rockstar krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het wordt toch een remake, dan kan je doen wat je wilt. Al maak je boten. Of loopings. Of je situeert het geheel op de maan. Alles kan. Dus ook bochten en motoren.

Ik bedoel.. Heb jij de codes klaar liggen? Een motor maken lukt niet zomaar, dan moet je eerst GTA1 weten te kraken voor de codes. :cab:

En als je bochten wil maken moet je toch wel een professional zijn hoor, want de zones zijn hard coded dacht ik. :Y

Nee, jullie snappen het niet. Een remake maak je van nul af aan. Je hoeft geen enkele software te kraken, je maakt alles zelf. Een remake is geen mod. Al maak je er een platform spel van, kan allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog leuker, hij wil het dus zelf gaan scripten alles enzo, doe je best, maar ik wed voor 1.000.000 euro dat het je niet gaat lukken. :schater: Dus het is toch waar dat veel mensen gewoon denken: 'Oh, dan ga ik dat maar is modden.', ik word hier echt heel erg hopeloos van...Denk na voordat je ergens aan begint. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Nog leuker, hij wil het dus zelf gaan scripten alles enzo, doe je best, maar ik wed voor 1.000.000 euro dat het je niet gaat lukken. :schater: Dus het is toch waar dat veel mensen gewoon denken: 'Oh, dan ga ik dat maar is modden.', ik word hier echt heel erg hopeloos van...Denk na voordat je ergens aan begint. :N

Zo ben ik wel begonnen, 'ah, laat ik eens een autotje gaan fabrieken'. Maar een heel spel, tsjaa.. Succes dan maar.

Link to comment
Delen op andere websites

Nog leuker, hij wil het dus zelf gaan scripten alles enzo, doe je best, maar ik wed voor 1.000.000 euro dat het je niet gaat lukken. :schater: Dus het is toch waar dat veel mensen gewoon denken: 'Oh, dan ga ik dat maar is modden.', ik word hier echt heel erg hopeloos van...Denk na voordat je ergens aan begint. :N

Zo ben ik wel begonnen, 'ah, laat ik eens een autotje gaan fabrieken'. Maar een heel spel, tsjaa.. Succes dan maar.

Ja, ik ook, maar ik bedoelde eigenlijk dit:

'Zo, laat ik is een nieuw spel maken.'

Tsja, als je ziet dat Rockstar er een paar jaar voor nodig heeft met een goed, groot team... :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Welnee, dat valt reuze mee. Ik zit zelf toevallig in een software development team, wij zijn al enige tijd bezig met verschillende spelletjes. We zijn nu met één spel bijna anderhalf jaar bezig, waarvan we ook nog enige tijd stil hebben gelegen.

Als je wat enthousiaste mensen vindt die graphics kunnen maken en mensen die sfx kunnen maken en maps en dergelijke, ben je, als je er een beetje goed aan werkt hooguit een jaar of twee bezig.

Het is moeilijker om te modden of een TC te maken, omdat je dan binnen een al bestaand framework moet werken, je moet je binnen allemaal grenzen houden en dat maakt het lastig. De scripttaal is ook niet eenvoudig. Ik heb zelf het idee dat de scripters bij de programmeurs om aparte functies vroegen. Wij kunnen dat niet en o.a. daarom is het lastig een missie te scripten. Dit is, van wat ik lees, géén mod of TC.

Link to comment
Delen op andere websites

Did lijkt me een vet spel te worden.. maare heb je screens :Y ?

Aangezien hij het 'van plan' is, zal hij waarschijnlijk nog geen screens hebben. :) Tenzij hij al wat stukjes gemaakt heeft en die dan later zal samenvoegen ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA2 is inderdaad in 3D (Ik denk GTA1 ook). Het lijkt gewoon 2D omdat je alles van bovenaf ziet. Behalve de auto's vind ik niet echt 3D want als ze op een helling rijden zie je nog steeds hetzelfde zoals ze op een plat vlak rijden.

Dingen die je in het spel zou kunnen stoppen:

-Zijmissies:

  • Car salesman
  • Ambulance missies
  • Firefighter missies
  • Taxi Missies
  • IJsjes verkoper
  • Vigilante missies
  • enzovoort.

-Moto's

-Nieuwe auto's

-...

GTA1 niet, tenzij je de 3dfx-versie speelt. Ik herinner mij dat ik een nieuwe grafische kaart (met 3D-functie) moest kopen om GTA2 te kunnen spelen. Gta1 kon ik spelen zonder die functie... The good old days :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...