need my speed Posted February 27, 2006 Report Posted February 27, 2006 Dat ding is niet echt betrouwbaar (zacht uitgedrukt, het kan er voor zorgen dat heel je map of script weg is, of erger, dat GTA2 het niet meer doet). Quote
Flitskikker Posted February 27, 2006 Report Posted February 27, 2006 GTA2 is inderdaad in 3D (Ik denk GTA1 ook). Het lijkt gewoon 2D omdat je alles van bovenaf ziet. Behalve de auto's vind ik niet echt 3D want als ze op een helling rijden zie je nog steeds hetzelfde zoals ze op een plat vlak rijden.Dingen die je in het spel zou kunnen stoppen: -Zijmissies: Car salesman Ambulance missies Firefighter missies ... En nieuwe missies als je goed bent in missies maken. Het zal leuk zijn als je kunt vliegen of varen. @VforV: Bij zijmissie kun je ook doen: IJsjes verkoper Taxidriver Vigilante missies Idee is leuk. Hopen dat je geen problemen met Rockstar krijgt. Quote
MrKooKie Posted February 27, 2006 Report Posted February 27, 2006 Dat ding is niet echt betrouwbaar (zacht uitgedrukt, het kan er voor zorgen dat heel je map of script weg is, of erger, dat GTA2 het niet meer doet). Of als je hem correct gebruikt dat hij gewoon werkt.. Quote
Yohan Posted February 27, 2006 Report Posted February 27, 2006 Wel een leuk idee alleen heb ik GTA2 al in geen jaren meer aangeraakt.. Quote
Daedalus Posted February 27, 2006 Report Posted February 27, 2006 Het wordt toch een remake, dan kan je doen wat je wilt. Al maak je boten. Of loopings. Of je situeert het geheel op de maan. Alles kan. Dus ook bochten en motoren. Ik bedoel.. Heb jij de codes klaar liggen? Een motor maken lukt niet zomaar, dan moet je eerst GTA1 weten te kraken voor de codes. En als je bochten wil maken moet je toch wel een professional zijn hoor, want de zones zijn hard coded dacht ik. Nee, jullie snappen het niet. Een remake maak je van nul af aan. Je hoeft geen enkele software te kraken, je maakt alles zelf. Een remake is geen mod. Al maak je er een platform spel van, kan allemaal. Quote
need my speed Posted February 28, 2006 Report Posted February 28, 2006 Nog leuker, hij wil het dus zelf gaan scripten alles enzo, doe je best, maar ik wed voor 1.000.000 euro dat het je niet gaat lukken. Dus het is toch waar dat veel mensen gewoon denken: 'Oh, dan ga ik dat maar is modden.', ik word hier echt heel erg hopeloos van...Denk na voordat je ergens aan begint. Quote
Velaro Posted February 28, 2006 Report Posted February 28, 2006 Volgens mij wordt dit weer zo'n hopeloze TC.Hij is een paar weken goed op gang,en ineens stopt het.En ik moet je zeggen : Ik denk zoals NMS dat deze Mod niet af zal geraken... Quote
MrKooKie Posted February 28, 2006 Report Posted February 28, 2006 Nog leuker, hij wil het dus zelf gaan scripten alles enzo, doe je best, maar ik wed voor 1.000.000 euro dat het je niet gaat lukken. Dus het is toch waar dat veel mensen gewoon denken: 'Oh, dan ga ik dat maar is modden.', ik word hier echt heel erg hopeloos van...Denk na voordat je ergens aan begint. Zo ben ik wel begonnen, 'ah, laat ik eens een autotje gaan fabrieken'. Maar een heel spel, tsjaa.. Succes dan maar. Quote
need my speed Posted February 28, 2006 Report Posted February 28, 2006 Nog leuker, hij wil het dus zelf gaan scripten alles enzo, doe je best, maar ik wed voor 1.000.000 euro dat het je niet gaat lukken. Dus het is toch waar dat veel mensen gewoon denken: 'Oh, dan ga ik dat maar is modden.', ik word hier echt heel erg hopeloos van...Denk na voordat je ergens aan begint. Zo ben ik wel begonnen, 'ah, laat ik eens een autotje gaan fabrieken'. Maar een heel spel, tsjaa.. Succes dan maar. Ja, ik ook, maar ik bedoelde eigenlijk dit: 'Zo, laat ik is een nieuw spel maken.' Tsja, als je ziet dat Rockstar er een paar jaar voor nodig heeft met een goed, groot team... Quote
Daedalus Posted February 28, 2006 Report Posted February 28, 2006 Welnee, dat valt reuze mee. Ik zit zelf toevallig in een software development team, wij zijn al enige tijd bezig met verschillende spelletjes. We zijn nu met één spel bijna anderhalf jaar bezig, waarvan we ook nog enige tijd stil hebben gelegen. Als je wat enthousiaste mensen vindt die graphics kunnen maken en mensen die sfx kunnen maken en maps en dergelijke, ben je, als je er een beetje goed aan werkt hooguit een jaar of twee bezig. Het is moeilijker om te modden of een TC te maken, omdat je dan binnen een al bestaand framework moet werken, je moet je binnen allemaal grenzen houden en dat maakt het lastig. De scripttaal is ook niet eenvoudig. Ik heb zelf het idee dat de scripters bij de programmeurs om aparte functies vroegen. Wij kunnen dat niet en o.a. daarom is het lastig een missie te scripten. Dit is, van wat ik lees, géén mod of TC. Quote
MrKooKie Posted February 28, 2006 Report Posted February 28, 2006 Hij gaat toch gewoon alle tiles en STY bestanden vernaderen en dan maakt hij eigen maps met scripts erbij? Quote
VforV Posted March 3, 2006 Report Posted March 3, 2006 Did lijkt me een vet spel te worden.. maare heb je screens ? Aangezien hij het 'van plan' is, zal hij waarschijnlijk nog geen screens hebben. Tenzij hij al wat stukjes gemaakt heeft en die dan later zal samenvoegen ofzo. Quote
DaBlacky Posted March 5, 2006 Report Posted March 5, 2006 GTA2 is inderdaad in 3D (Ik denk GTA1 ook). Het lijkt gewoon 2D omdat je alles van bovenaf ziet. Behalve de auto's vind ik niet echt 3D want als ze op een helling rijden zie je nog steeds hetzelfde zoals ze op een plat vlak rijden.Dingen die je in het spel zou kunnen stoppen: -Zijmissies: Car salesman Ambulance missies Firefighter missies Taxi Missies IJsjes verkoper Vigilante missies enzovoort. -Moto's -Nieuwe auto's -... GTA1 niet, tenzij je de 3dfx-versie speelt. Ik herinner mij dat ik een nieuwe grafische kaart (met 3D-functie) moest kopen om GTA2 te kunnen spelen. Gta1 kon ik spelen zonder die functie... The good old days Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.