Jump to content

Wielerklassiekers


NandroDavids

Recommended Posts

Ik open hier even een apart topic voor, omdat het niet de bedoeling is dat er voor elke Wielerklassieker die er in de komende weken gehouden gaat worden, een apart topic wordt geopend. Hier kun je dus terecht voor de Wielerklassiekers van 2006.

Zojuist is er al 1 verreden: De Ronde Van Vlaanderen ("Vlaanderens Mooiste"). Ik heb de koers gekeken en ik vond het redelijk saai :{ : Tom Boonen was oppermachtig. Boonen controleerde de volledige koers en kwam in een kopgroep terecht met onder anderen de Nederlander Karsten Kroon. Uit die kopgroep wist Boonen te ontsnappen met nog een Belg, waarna Boonen de sprint won. Dus, zoals iedereen had verwacht, heeft Tom Boonen de Ronde Van Vlaanderen gewonnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou daar dus net ook een topic van maken, afpakker! :puh:

Ontopic: Saai vond ik het niet behalve als de twee (Leif hoste en Tom Boonen) meer dan een minuut had op Andreas Klier, Peter Van Petegem, George Hincapie, Karsten Kroon, Ballan, Fabian Cancellara, Paolo Bettini en Roberto Petito.

Tom Boonen is tegen men ontzetting in oppermachtig gewoon, ik weet geen enkele naam te noemen die hem kan kloppen :N .

Ik ben wel een Belg hoor maar altijd dezelfde die wint en ook zo een dikkenek (opschepper) dat hij is wil ik hem niet meer zien winnen.

In België heb je zo een groot spel van Het Nieuwsblad (krant) namelijk Megabike.

Ik doe daar met mee en heb Kroon, Klier, Van Petegem, Juan Antonio Flecha, Bettini en Hincapie.

Dus ik was niet zo tevreden met de ontsnapping van die twee (Boonen, Hoste).

Verder vind ik dat Leif Hoste (2de) het bij de sprint niet slim aangepakt heeft :N , Boonen was de beste sprinter van de twee en toch trekt Hoste de sprint aan :? .

Zodat Boonen er makkelijk overgaat en met 20 meter voorsrong voor Hoste finisht.

Parijs-Roubaix gok ik op Hincapie, die zich heel sterk toonde vandaag.

Link to comment
Delen op andere websites

Het koersverloop kon je makkelijk voorspellen. Vroege ontsnapping. Ontsnappers worden bijgehaald. De grote jongens gaan een schifting maken. Ze blijven alleen over. Uit die groep weer een ontsnapping. 2 renners blijven over(Hoste en Boonen) en Boonen wint natuurlijk. Voor Parijs-Roubaix denk ik dat Boonen weer gaat winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf kijk ik alleen 4 soorten tours

Giro de Italia , Le Tour De France , Eneco Tour en La Vuelta :)

WK Wielrennen

Maar die soorten van bijvoorbeeld.

Paris - Nice kan ook leuk zijn om naar te kijken :)

Ook die Italiaanse tour ben de naam kwijt iets met de San Remo ofzo...

Amstel Gold Race alleen jammer van vorige jaar :( mistig.

Waalse Pijl.

Bewerkt: door AmsterdamBoy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben geen wielerfan, ik kijk het liefst alleen naar de finish. Tom Boonen is op dit moment nu gewoon de beste van de wereld, nu Armstrong is gestopt.

Ja, en ik denk dat hij Parijs - Roubait (of hoe je het ook schrijft) zeker zal winnen, en dat hoop ik eigelijk wel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ik gokte ook op tom boonen

maar nee het is de zwitser fletcha geworden

die kon ontsnappen van een kopgroep met tom boonen

ik vond het schandalig ze moesten stoppen voor een trein rails

omdat er een trein voorbij kwam Van Petegem, Hoste en hincapie reden tussen de slagboomen door

en werden gediscwaliceerd

zo werd tom boonen die wel wachten en de sprint voor de 5 plaats won

toch nog 2de

:t

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...