Jump to content

Het grote: Wii topic


Jowx

Recommended Posts

-------------------------

Nintendo werkt niet aan een next-gen console

Nieuws | 5 juni 2006 - Tegenover een Japanse nieuws service heeft Satoru Iwata aangegeven dat de Wii geen next-gen console is en dat Nintendo ook niet aan een dergelijk apparaat werkt, in tegenstelling tot wat diverse geruchten suggereren.

"Nintendo is not working on a next-generation console. Next-generation implies that the console is an extension of previous installments. We believe that extending our current line will not lead to larger markets, and could possibly even lead to smaller markets."

In het interview kwam duidelijk naar voren dat Nintendo zich totaal niet in het gevecht tussen de nieuwe generatie machines (Xbox 360 en PlayStation 3) wil mengen, destijds was dat ook het plan met de GameCube die uiteindelijk toch meer betrokken was in het gevecht dan gepland. Iwata vergeleek het 'revolutionaire' met de Nintendo DS.

"When Nintendo opted for the dual screens for the DS, more people were shaking their heads. Yet the market turned out favorable to the DS. I feel that this had led to more people looking upon our new Wii controller favorably."

Toch was aanvankelijk niet iedereen binnen Nintendo het eens met de Wii 'afstandsbediening'.

"Some of our staff disagreed with changing it. Yet after some hands-on time with the prototypes, we knew we had a working formula."

Het meest noemenswaardige uit het interview is waarschijnlijk de online service van de Wii, Satoru legt uit hoe het werkt.

"Let's say your Wii is connected to the internet in a mode that allows activation on a 24-hour basis. This would allow Nintendo to send monthly promotional demos for the DS, during the night, to the Wii consoles in each household. Users would wake up each morning, find the LED lamp on their Wii flashing, and know that Nintendo has sent them something. They would then be able to download the promotional demo from their Wiis to their Nintendo DSes."

De lancering van de Nintendo Wii staat voor 6 november 2006 gepland.

Bron: InsideGamer

-------------------------

De Wii is ook geen next-generation console, het is een new-generation console! :sigaar:

-------------------------

Wii willen internetten!

Op de E3 is er weinig informatie over de Wii vrijgegeven, behalve dat je er mee kan gamen, maar dat is logisch.

Of er allemaal extra mogelijkheden aan de Wii hangen weten we niet, dat je er mee kan internetten wisten we ook nog niet. Tot vandaag tenminste, Opera heeft bekend gemaakt dat er een browser is ontwikkelt voor de Wii.

De Wii-mote zal dienen als muis, in elke Wii console zit standaart een browser. Wat opvallend is, is dat Opera beweert dat het allemaal advertentie-vrij zal gebeuren. Of er een prijskaartje aan het internetten zit is onbekend, maar ook erg onwaarschijnlijk.

Bron: FutureGaming.nl

-------------------------

Internetten op de Wii met de controller als muis. :D:bier:

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    123

  • Piet-Herr

    93

  • SamShine

    65

  • Yohan

    64

Top Posters In This Topic

Eindelijk meer nieuws over Wii op het internet... _O_

En dat uitwisselen met de DS, meesterlijk gewoon! :D

De Wii heeft naast de gameplay nog wat anders te bieden wil jij zeggen....

De vernieuwende gameplay blijft natuurlijk terug komen, vanwege de nieuwe controller en het hele nieuwe systeem dat erbij komt, verder zullen er nog wel meer noemenswaardige dingen zijn alleen is de gameplay wel iets wat het meest gaat veranderen. The Revolution Is Coming... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk meer nieuws over Wii op het internet... _O_

En dat uitwisselen met de DS, meesterlijk gewoon! :D

De Wii heeft naast de gameplay nog wat anders te bieden wil jij zeggen....

De vernieuwende gameplay blijft natuurlijk terug komen, vanwege de nieuwe controller en het hele nieuwe systeem dat erbij komt, verder zullen er nog wel meer noemenswaardige dingen zijn alleen is de gameplay wel iets wat het meest gaat veranderen. The Revolution Is Coming... ;)

Oftewel er is niet meer veranderd als de ps3 of Xbox 360.

Xbox 360, PS3 = Grote stap voorwaarts qua power, kleine stap voorwaarts qua gameplay.

Wii = Grote stap voorwaarts qua gameplay, kleine stap voorwaarts qua power.

Uiteinderlijk is de Wii dus helemaal niet zo vernieuwender als de PS3 of Xbox.

Link to comment
Delen op andere websites

Ps3 - verliest meer game beleving nu de rumble weg is.

Verder hebben ze de tilt sensor, maar ik denk dat Sony daar gewoon een gimmick van maakt...

Kijk maar hoeveel ze al lieten zien van wat er mogelijk is met die tilt sensor... (1 voorbeeld)

Kortom nieuwe gameplay zal t ook wel niet worden.

Xbox360 - Vind ik echt een grote graphics update en heeft verder niks nieuws te bieden, behalve binnenkort dan dat je je PC en 360 kan koppelen.

Nintendo Wii - Nieuwe gameplay, nieuwe spelbeleving (ja ik vind Gameplay en Spelbeleving 2 verschillende dingen)

Kleine stap?

Heb je het niet gelezen, Ati vertelde dat Wii veel krachtiger word dan men wel denkt dus wie weet kijken we in November wel naar een Nintendo Wii met Ps3 graphics of beter?

Hier is nog niks over bekend dus hier hou ik me mond ook nog ff over. Maar graphics vind ik niet zo heel belangrijk als de gameplay maar goed is!

Als jij de Wii niet zo veel vernieuwend vind...

Dan moet jij toch is beter rond kijken...

De Wii, nieuwe controller, Revolutie!

--------

Leuk gedaan die begin post...

Hoop titels waar ik naar uitkijk... :Y

Nintendo

Super Mario Galaxy

Metroid Prime 3 Corruption

Super Smash Brothers

The Legend of Zelda Twilight princess

Mario Kart Wii (ONLINE :?:Y )

Pokémon titel

Wii sports

Duck Hunt

Project H.A.M.M.E.R.

Fire Emblem

Ubisoft

Red Steel

Prince of Persia (Yeah :D)

King Kong 2 (ben wel benieuwd, een game met een dooie aap als hoofdcharacter? :puh: )

Project Assassin

Square-Enix

Final Fantasy Crystal Chronicles (Zolang ie maar wel beter dan de Cube versie is!)

Dragonquest Swords: The Masked Queen at the Tower of Mirrors ( Japanse RPG _O_ )

Capcom

Resident Evil (Wii exclusive, najah de functies :*D )

Konami

Hideo Kojima Project (Kan geen slecht spel worden!)

Namco

Untitled Namco action project

Untitled Namco RPG project

Beetje vaag maare ben wel benieuwd! :klap:

Activision

Call of Duty 3

Marvel Ultimate alliance

Spider-Man 3

Call of Duty 3 is voor mij een verassing

Hopelijk een keer een perfecte Spider-Man game...

Grasshopper

Heroes

You never know... :puh:

Atlus

Trauma Center Second Opinion

Koei

Batalion Wars 2

--

Over die geruchten zeg ik nog maar ff niks, straks neem ik een hele pagina in beslag... :cya:

Bewerkt: door Yohan
Link to comment
Delen op andere websites

Ps3 - verliest meer game beleving nu de rumble weg is.

Verder hebben ze de tilt sensor, maar ik denk dat Sony daar gewoon een gimmick van maakt...

Kijk maar hoeveel ze al lieten zien van wat er mogelijk is met die tilt sensor... (1 voorbeeld)

Kortom nieuwe gameplay zal t ook wel niet worden.

Xbox360 - Vind ik echt een grote graphics update en heeft verder niks nieuws te bieden, behalve binnenkort dan dat je je PC en 360 kan koppelen.

Nintendo Wii - Nieuwe gameplay, nieuwe spelbeleving (ja ik vind Gameplay en Spelbeleving 2 verschillende dingen)

Kleine stap?

Heb je het niet gelezen, Ati vertelde dat Wii veel krachtiger word dan men wel denkt dus wie weet kijken we in November wel naar een Nintendo Wii met Ps3 graphics of beter?

Hier is nog niks over bekend dus hier hou ik me mond ook nog ff over. Maar graphics vind ik niet zo heel belangrijk als de gameplay maar goed is!

Als jij de Wii niet zo veel vernieuwend vind...

Dan moet jij toch is beter rond kijken...

De Wii, nieuwe controller, Revolutie!

--------

Leuk gedaan die begin post...

Hoop titels waar ik naar uitkijk... :Y

Nintendo

Super Mario Galaxy

Metroid Prime 3 Corruption

Super Smash Brothers

The Legend of Zelda Twilight princess

Mario Kart Wii (ONLINE :?:Y )

Pokémon titel

Wii sports

Duck Hunt

Project H.A.M.M.E.R.

Fire Emblem

Ubisoft

Red Steel

Prince of Persia (Yeah :D)

King Kong 2 (ben wel benieuwd, een game met een dooie aap als hoofdcharacter? :puh: )

Project Assassin

Square-Enix

Final Fantasy Crystal Chronicles (Zolang ie maar wel beter dan de Cube versie is!)

Dragonquest Swords: The Masked Queen at the Tower of Mirrors ( Japanse RPG _O_ )

Capcom

Resident Evil (Wii exclusive, najah de functies :*D )

Konami

Hideo Kojima Project (Kan geen slecht spel worden!)

Namco

Untitled Namco action project

Untitled Namco RPG project

Beetje vaag maare ben wel benieuwd! :klap:

Activision

Call of Duty 3

Marvel Ultimate alliance

Spider-Man 3

Call of Duty 3 is voor mij een verassing

Hopelijk een keer een perfecte Spider-Man game...

Grasshopper

Heroes

You never know... :puh:

Atlus

Trauma Center Second Opinion

Koei

Batalion Wars 2

--

Over die geruchten zeg ik nog maar ff niks, straks neem ik een hele pagina in beslag... :cya:

PS3 EVOLUTIE. :engel:

Btw, over dat sterke verhaal van ATI, dat zijn marketing praatjes als de gfx zo goed zijn laat maar eens zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Oftewel er is niet meer veranderd als de ps3 of Xbox 360.

Xbox 360, PS3 = Grote stap voorwaarts qua power, kleine stap voorwaarts qua gameplay.

Wii = Grote stap voorwaarts qua gameplay, kleine stap voorwaarts qua power.

Uiteinderlijk is de Wii dus helemaal niet zo vernieuwender als de PS3 of Xbox.

Je hebt helemaal gelijk :klap::Y_O_ , als het niet zo zou zijn dat voor echte gamers de gameplay veel belangrijker is dan graphics.

Link to comment
Delen op andere websites

Verbazingwekkend mooie reactie Mania...

En je zegt het nog goed ook. Ps3 Evolutie, omdat dit alleen maar nadruk legt op de betere graphics.

Revolutie is iets totaal nieuws...

Nintendo doet altijd heel geheimzinnig, en ik weet bijna zeker dat ze over een paar maanden nog met een laatste verassing zullen komen. En ik ben ook wel benieuwd naar die graphics, hoop alleen niet jij gelijk zult krijgen met je "marketing praatje''... :)

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Nintendo noemt prijs en releasedatum Wii pas in september

Nieuws | 7 juni 2006 - Saturo Iwata, de president van Nintendo, heeft bekend gemaakt dat het bedrijf de exacte prijs en de releasedatum van de Wii pas in september bekend zal maken. Iwata maakt dus een aankondiging van een aankondiging.

Wij ongeduldige en nieuwsgierige gamers zullen nog even moeten wachten voordat we precies weten wat ons te wachten staat.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Iwata denkt dat Wii beter dan de GameCube gaat verkopen

Nieuws | 7 juni 2006 - Op een persconferentie in Tokyo heeft Iwata gezegd dat de verkoopcijfers van de Wii die van de GameCube zullen overklassen. Voor maart 2007 verwacht hij zes miljoen Wii's te verkopen en 17 miljoen Wii games. Verder liet Iwata weten dat de winst hierdoor niet al te veel zal stijgen, wat er misschien op duidt dat Nintendo slechts een klein beetje winst op de Wii maakt. Dat is nog altijd beter dan de verliezen die Sony en Microsoft respectievelijk op de PlayStation 3 en Xbox 360 hardware draaien.

Daarnaast liet Nintendo weten de productie van de Nintendo DS Lite te verhogen naar zo'n 2 tot 2,2 miljoen exemplaren per maand.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Opera gratis op je Wii

De geruchten gingen al wat langer, maar nu is dan eindelijk bevestigd dat de Nintendo Wii gratis de webbrowser Opera geïnstalleerd hebben. Gisteren maakte nederob al bekend dat het browsen via de Wii-mote zal gaan. Een groot voordeel is trouwens dat Opera niet op een aparte cartridge staat, zoals bij de DS, en dus heel snel opgestart kan worden.

Bron: GameZ

-------------------------

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Typisch Nintendo alles tot het einde geheim houden...

Ik denk ook zeker dat de Wii beter zou gaan verkopen dan NGC, maar niet alleen door de nieuwe controller maar omdat er veel meer thirth party developers de Wii ondersteunen.

Ik ben niet bekend met de browser "Opera" maar als het toch gratis is... :puh:

------

Ik was zojuist helemaal weggeblazen door een gameplay movie van Red Steel.

Het zag er zo vet uit, vooral dat zwaard vechten, het blocken etc.

Gister zag ik bij GameKings meer van de game Project H.A.M.M.E.R en het lijkt niet mijn game te zijn, deze valt dan ook meteen af. Wel vond ik Metroid; Corruption er schitterend uitzien alleen heb ik Metroid altijd als "moeilijke" games ervaren en is het niet helemaal mijn stijltje...

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Nintendo onthult Pokémon Battle Revolution

Nieuws | 7 juni 2006 - De president van Nintendo, Satoru Iwata, heeft vandaag een persconferentie gehouden in Japan waarbij voor het eerst in Japan de Wii speelbaar is. Japanners mochten verscheidene games spelen op het nieuwe Nintendo-systeem, maar er werden ook een paar nieuwe games getoond. We hebben het hier in eerste instantie over Pokémon Battle Revolution voor de Wii.

Het is nog vrij onduidelijk wat we bij het spel voor moeten stellen, maar we kunnen ons in ieder geval opmaken voor turn-based RPG-gevechten, zoals we dat gewend zijn van de Pokémon-games. Iwata bevestigde verder dat Pokémon Battle Revolution zeker weten online te spelen is via Nintendo Wi-Fi Connection. Niet alleen dat, maar het spel is ook nog eens te verbinden met Pokémon Diamond en Pokémon Pearl, de opkomende Pokémon-games voor de Nintendo DS. Specifieke details met betrekking tot deze connectie wil Nintendo nog niet vrijgeven, maar bevestigd is in ieder geval dat DS en Wii-bezitters met elkaar kunnen chatten via Nintendo Wi-Fi Connection. We verwachten zelf dat DS en Wii-bezitters ook met elkaar kunnen vechten, en wellicht Pokémon kunnen ruilen en importeren.

1149698091.jpg

1149697945.jpg

Hierboven kun je de eerste vage foto's bekijken van Pokémon Battle Revolution die op de persconferentie is genomen. Pokémon Battle Revolution moet een paar maanden na Pokémon Diamond en Pokémon Pearl lanceren. Wanneer dat zal zijn is voor Europa, Amerika en Japan nog onzeker.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Bowser Jr., Ridley en Cell-shaded Link in Super Smash Bros.

Nieuws | 7 juni 2006 - Op de Tokyo Gaming Radio, een radiozender speciaal voor gamers, heeft de producer van Super Smash Bros. Brawl drie nieuwe personages onthult. Allereerst Bowser Jr., één van Bowser zijn zonen, verder vinden we ook Ridley, het kwaadaardige reptiel uit de Metroid-serie terug. Bijzonder is dat we ook de tekenfilm-Link, die is geïntroduceerd in The Legend of Zelda: The Wind Waker, in Super Smash Bros. Brawl zien.

Een aantal personages zien we echter niet terug. Ice Climbers, Mr. Game & Watch en Link als kind zullen niet meer hun opwachting maken in dit langverwachte vechtspel van Nintendo.

Goed nieuws is dat er veertig characters in Super Smash Bros. Brawl zullen zitten. Dat betekend dat er nog ongeveer vijftien personages nog niet bekend zijn gemaakt. We zijn benieuwd.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Nintendo geeft info en prijs vrij van Virtual Console

Nieuws | 7 juni 2006 - Op een persconferentie in Japan heeft Satoru Iwata, de president van Nintendo, nieuwe informatie vrijgegeven met betrekking tot de Virtual Console-functie van de Nintendo Wii. De Virtual Console stelt Wii-bezitters in staat om onder andere games van de NES, SNES, Nintendo 64, Sega Genesis en TurboGrafx af te spelen.

Iwata maakte op de persconferentie duidelijk dat naast oude spellen, ook totaal nieuwe spellen zullen worden gemaakt voor de Virtual Console, iets wat vergelijkbaar is met Xbox Live Arcade dus.

De spellen via de Virtual Console zullen hoogstens 500 Japanse yen (3,45 euro) tot 1000 yen (6,90 euro) kosten. Hou er overigens rekening mee dat dit dus de prijzen voor Japan zijn, hoeveel wij mogen betalen voor de Virtual Console-games is niet bekend. Hoe Wii-bezitters dit bedrag moeten betalen is ook nog onduidelijk, waarschijnlijk zullen we dat in de aankomende maanden te weten komen.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

Verbazingwekkend mooie reactie Mania...

En je zegt het nog goed ook. Ps3 Evolutie, omdat dit alleen maar nadruk legt op de betere graphics.

Revolutie is iets totaal nieuws...

Nintendo doet altijd heel geheimzinnig, en ik weet bijna zeker dat ze over een paar maanden nog met een laatste verassing zullen komen. En ik ben ook wel benieuwd naar die graphics, hoop alleen niet jij gelijk zult krijgen met je "marketing praatje''... :)

Maar dat betekent niet dat een revolutie beter is. :schater:

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Japan wil de Wii

Het Japanse tijdschrift Gemaga heeft onder haar lezers een grote poll gehouden over de next-generation consoles. Uiteraard lag het accent vooral op de Wii en PS3. Bijna de helft wil de Xbox 360 ronduit niet hebben. Opvallend was dat de algehele tendens lijkt te zijn dat Japan echt voor de Wii warm loopt en de PS3 maar een duur apparaat vindt (juist, geen console, een apparaat). Hieronder de uitslagen.

1. Welke van de next-gen consoles wil jij kopen?

  • 65,09 %: Wii
  • 19,53 %: PS3
  • 13,61 %: Xbox 360 (incl. Import)
  • 1,78 %: Geen

2. Wil je een Wii kopen?

  • 57 %: Ja
  • 33 %: Ik denk er nog over na.
  • 10 %: Nee

3. Is de basis-PS3 van 62.790 Yen duur?

  • 87,57 %: Dat is geen prijs voor een console.
  • 10,06 %: Gezien de uitrusting valt het wel mee.
  • 2,37 %: Hij is niet zo duur als ik bang voor was.

4. Als er bij de launch echte top-games beschikbaar zijn, koop je dan een PS3 ondanks de hoge prijs?

  • 46,75 %: Nee
  • 37,87 %: Ik moet er nog even over na denken.
  • 15,38 %: Ja

5. Wil je een Xbox 360 kopen?

  • 44,97 %: Nee
  • 33,14 %: Misschien
  • 17,75 %: Ik twijfel
  • 4,14 %: Ja

Bron: GameZ

-----------------------

Wii will Wii will rock you! :cya:

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...