Jump to content

Het grote: Wii topic


Jowx

Recommended Posts

Gaat Wii van naam veranderen?

Hoewel de codenaam voor Nintendo’s aankomende console nog niet zo lang geleden veranderde naar Wii, zijn er alweer geruchten dat ook de naam Wii aangepast zal worden.

Zoals we weten, leefde de GameCube, voordat ‘ie uitkwam onder de naam ‘The Dolphin’ en daarvoor had ‘ie nog een andere naam. Volgens geruchten komt er alweer een nieuwe naam voor de aankomende console van Nintendo, omdat de naam Wii slecht werd ontvangen bij marketingbureau’s en mensen op deze aardkloot.

Het lijkt mij echter niet zo voor de hand liggend. Ik bedoel: net voor de E3 dit jaar veranderde de naam naar Wii en ook in alle filmpjes van games wordt dit logo getoond. Hoe dan ook, het zou zomaar eens waar kunnen zijn en dan hebben alle critici toch hun zin gekregen.

Bron

Geen microfoon in Wii-controller

'Hoeveel geruchten kunnen er rond één en dezelfde console de ronde doen?', vraag je jezelf soms af als game-journalist. Wederom een gerucht over de Wii.

Volgens Nintendo zal de controller geen microfoon bevatten, want dit zou de prijs teveel doen oplopen. Kennelijk gaat men dan over de magische grens van € 250,- heen. Van mij mag de Wii best iets boven de € 250,- uitkomen. Wat vinden jullie?

Bron

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    123

  • Piet-Herr

    93

  • SamShine

    65

  • Yohan

    64

Top Posters In This Topic

Het lijkt me sterk dat ze de Wii nu nog van naam gaan veranderen, zeker na die hele bulk domeinen die ze geregistreerd hadden. Het logo hebben ze al gepresenteerd en dit logo staat al op de controller en de console. Ook de boxart die op de press site van Nintendo te zien was waren met een Wii logo bedrukt.. Maar wie weet wat Nintendo voor ons in petto heeft..

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me inderdaad heel sterk dat ze nu nog eens van naam gaan veranderen. Ze hebben al vele dingen rondom de Wii, iedereen kent de naam nu ondertussen wel al. De Wii klinkt fijn, en ik hoop ook dat de naam zo gaat blijven.

Ik wil de Wii liefst zo goedkoop mogelijk, zelf heb ik niet echt veel geld voor iets echt duurs te gaan kopen, dus moet ik natuurlijk wel opletten wat ik ga doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Peter Moore erg lovend over Wii-controller

Topman Peter Moore van Microsoft is wel erg enthousiast over de Wii-controller. In een interview met de website next-gen.biz spreekt hij erg lovend over de afstandbediening van Nintendo.

Hoewel hij tijdens zijn eerste speelsessie op de E3 met Nintendo’s nieuwe apparaat nog niet helemaal overtuigd was, lijkt dat nu wel zo te zijn. Peter Moore: ‘een digitale pad, twee analoge sticks, schouderknoppen- en triggers, losse knopjes; het is wel erg ingewikkeld. Vroeger had je op de Atari 2600 controller een joystick en een knopje, zodat je meteen aan de slag kon’.

‘Ik denk dat Nintendo via hun controller terug wil naar die roots. En het is onze verantwoordelijkheid als industrie om het toegankelijk voor iedereen te maken.’ Als voorbeeld gaf Peter Moore zijn 14-jarige dochter. ‘Zij speelt graag racegames maar kan niet uit de voeten met de huidige controllers die te veel knopjes bevatten’.

Peter Moore toont in ieder geval ballen met deze opmerkingen. Als ik het zo lees lijkt het wel dat ‘ie z’n eigen controller enigszins afkraakt en erg te spreken is over de Wii-controller.

Bron: GameZ

-------------------------

Tenminste iemand die wel respect kan tonen voor de concurrentie. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Nintendo niet blij met prijsbeleid gamesindustrie

Nintendo topman Satoru Iwata heeft in een management briefing die naar buiten bekend is gemaakt, laten weten dat hij niet blij is met het huidige prijsbeleid binnen de gamesindustrie. Iwata stoort zich vooral aan het snel zakken van de prijzen van nieuwe games.

Volgens de topman moet de industrie een nieuw model maken waar games voor aangeboden worden. De games moeten gaan kosten, wat ze waard zijn. Daarmee bedoelt Iwata dat games waar men weinig ontwikkelingstijd, energie en moeite in heeft gestoken niet voor de volle prijs aangeboden zouden mogen worden. Uitgevers zijn echter bang dat het publiek een game niet koopt, die direct bij de launch al voor een zacht prijsje wordt aangeboden. Uit angst dat dergelijke games als minderwaardig worden overgeslagen door de consument, probeert een uitgever zo'n game toch eerst voor 60-70 euro aan de man te brengen.

Het gevolg is dat deze games snel in prijs zakken en binnen mum van tijd in de budgetbakken liggen. Slimme consumenten rekenen hier zelfs op en proberen de loop van de prijsdaling in te schatten. Iwata zou graag zien dat topgames voor de maximun prijs worden aangeboden en dat deze ook langer wordt aangehouden. Mindere games moeten dan ook voor een mindere prijs worden aangeboden.

Het lastige hieraan is wie beoordeelt of een game een kwaliteitstitel is of niet. Los hiervan valt me inderdaad op dat Nintendo (te) lang haar toptitels voor een hoge prijs probeert te slijten. Daar waar Resident Evil 4 voor de PlayStation 2 overal voor 30 euro of minder te koop is, moet de oudere GameCube versie in de reguliere verkoop nog steeds 60 euro opbrengen. Om over GBA titels maar te zwijgen.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Waar o waar zijn die Elebits?

In Elebits zal jij de hele wereld over moeten reizen op zoek naar de Elebits. Elebits kan je een klein beetje vergelijken met Pikmin, de kleine vrolijke knolletjes. De beestjes hebben energiebronnen nodig om te overleven en te evolueren. Dat is iets wat de Pikmin weer niet konden, dus dat maakt het interessant.

Elebits zal heel veel gebruik maken van de Revo's controller. Volgens Mukaitouge is het spel zo goed te spelen met die controller, dat het lijkt alsof je echt met je hand in het scherm kan voelen. Kijk, dat willen we horen. Een online-mode is eveneens gepland, en zal ook op een speciale manier de speler beïnvloeden.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Super Mario Galaxy gaat co-op

Super Mario Galaxy zal een co-op modus krijgen. Beide spelers zullen tegelijk de game kunnen spelen. Hierbij zal de ene speler alleen een Wii-mote gebruiken, terwijl de andere speler de Wii-mote met de Nunchaku expansie zal gebruiken. Het principe van "Save Peach" zal in tact blijven, maar de grote vraag is natuurlijk 'Wie speelt de co-op speler?'

Misschien kunnen we met Toad spelen, of met Luigi. Maar, gezien de verschillen in controls tussen de twee spelers, gok ik dat de tweede speler met Yoshi zal gaan spelen. Dit is natuurlijk geen feit. Hoe denk jij over een co-op in Super Mario Galaxy? Zie je het zitten? Met welke karakters?

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Motion Sensor nu ook voor handheld

IDG-300 op ware grootteBeweging gaat hot worden als het aan Nintendo en Sony ligt. Nintendo zal met haar Nintendo Wii een grensverleggende gameplay op tafel leggen. Sensoren moeten 3D bewegingen berekenen en omzetten in in-game handelingen. Ook Sony zal met een vergelijkend systeem komen. Hier zal de sensor echter ìn de controller zitten. Deze techniek zal worden toegepast bij de controller voor de PlayStation3. Ook huidige generatie platformen zullen echter van motion control gebruik gaan maken, als het aan InvenSense uit Californië ligt.

IvenSense heeft de IDG-300 ontwikkeld, speciaal voor handheld apparaten. Het is een gyroscope welke 400 graden per seconde kan vastleggen op twee verschillende assen; horizontaal en verticaal. De techniek is eerder al een keer toegepast door NEC voor de Gameboy Advance game Wario Ware. IvenSense heeft de IDG-300 echter heel klein gemaakt. Het apparaatje is slechts 6mm bij 6mm. De IDG-300 kan dus makkelijk geimplementeerd worden in apparaten als mobiele telefoons, USB-sticks voor de PSP of misschien een Nintendo DS cartridge.

IvenSense heeft beloofd dat publishers bij een grote afname de IDG-300 voor slechts 3 dollar per stuk kunnen kopen. Ambitieuze publishers kunnen hun developers voor weinig geld dus aan het werk zetten met een leuke feature wanneer we praten over unieke gameplay.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Iwata: ‘Wii móet beter verkopen dan de Cube’

Satoru Iwata komt met een opvallende uitspraak. Hij zegt dat de Wii persé beter moet verkopen dan de GameCube, anders heeft Nintendo gefaald.

Iwata wil simpelweg dat de Wii veel beter verkoopt dan de GameCube en anders zal het apparaat als ‘niet succesvol’ kunnen worden bestempeld. Bij de vraag aan Miyamoto over de behaalbare graphics van de Wii en het ontbreken van High Defenition ondersteuning, antwoordde hij: ‘We willen een console maken die voor veel plezier zorgt. In je eentje, maar ook in multiplayer-stand met de hele familie. Ik heb nog nooit stress gehad over de ‘power’ van de Wii. Eerlijk gezegd hebben ontwikkelaar nooit de 100% uit de GameCube gekregen, en dat lukt nu wel met de Wii. Daar ben ik dus tevreden over.”

Nog even voor de niet wetenden: de prijs en releasedatum van de Wii worden in september verklapt.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

Dat waren wel genoeg updates dacht ik zo.. :koffie::gaap:

Veel plezier met lezen dan maar!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat de spellen niet te lang duur zijn :t

En dat de Wii beter verkoopt dan de Cube is wel zeker denk ik. Er is veel meer leuks aan de Wii.

De Cube was eigenlijk een kleine XBox/PS2, met minder grafische zooi. En er waren maar weinig uitbreidingen.

De Wii heeft al deze zooi er al inzitten. En de gameplay/controller is ook ECHT anders geworden. Bij de PS3/XBox360 zijn de graphics alleen maar een beetje opgeboost.

PS3/XBox360 liefhebbers: sorry :puh:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Bij de PS3/XBox360 zijn de graphics alleen paar een beetje opgeboost.

Ik ben bang dat je hier geen vriendjes mee gaat maken in het PS3 kamp.. :D

-------------------------

Nieuwe Wii trademarks

Verschillende online sites zijn er achter gekomen dat Nintendo Japan patent heeft aangevraagd op de volgende namen; Wiipointer, Wiiculture en M!!.

Deze namen zijn misschien niet echt veelzeggend, maar als je M!! omdraait dan krijg je Wii. Wat ze hiermee willen zeggen is nog onduidelijk.

Zou dit een mogelijk concept kunnen zijn voor de opvolger van de Wii?

De andere twee namen kunnen te maken hebben met de soort non-games die Nintendo op de DS heeft uitgebracht, zoals Nintendogs en Brain Training. Het zou kunnen dat ze deze vorm van games ook voort willen zetten op de Wii. Zoals altijd houdt Nintendo de lippen stijf op elkaar.

Bron: GameZ

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

@ Idee Motion Sensing in Handheld.

Het idee van de Handheld is dat je overal kan gamen. Dus ook in de trein (die kan springen), of in de te drukke metro... En als je dan aangestoten word... (dit was overigens ook het geval met de DS, maar als je je hondje een veeg geeft met Nintendogs is dat niet erg _O_ ).

Link to comment
Delen op andere websites

Hmmm motion sensor in een handheld ik weet niet precies wat ik daarvan moet verwachten...

Iwata heeft helemaal gelijk, sommige titels kosten 60euro maar zijn nog niet eens de helft waard...

Ik denk dat het een beetje te vroeg is om al te speculeren over een opvolger voor de Wii.

Wederom bedankt voor het leesvoer.. :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat dacht jij van:
  • Meer rekenkracht
  • betere engines
  • Betere AI
  • Betere physics

Meer dan de helft heeft met een game te maken, en niet met de console. En een engine heeft toch te maken met de graphics, niet ? De dingen die jij opsomt zijn allemaal dingen die met kracht van de console te maken hebben. Wel, bij de Wii kijken we niet naar de kracht, maar naar de gameplay. De Playstation 3 is al helemaal geen echte game-console meer zoals de PS2, X-Box (360) of Wii. Er worden allemaal extra functies opgezet die voor niks nodig zijn.

Een game-console is ervoor gemaakt dat je niet hoeft te letten op de specs of andere dingen. Als je dan nog eens zelf je PS3 kan samenstellen wordt dat een probleem denk ik. Ook de prijs ligt heel erg hoog. Wel, dat komt juist door die extra shit. Ze zijn zelfs van plan in de loop van het jaar er nog wat PC-Functies op te zetten. Belachelijk is het. Als Sony zo door gaat, zijn ze geen concurrentie meer...

Link to comment
Delen op andere websites

Wat dacht jij van:
  • Meer rekenkracht
  • betere engines
  • Betere AI
  • Betere physics

Meer dan de helft heeft met een game te maken, en niet met de console. En een engine heeft toch te maken met de graphics, niet ? De dingen die jij opsomt zijn allemaal dingen die met kracht van de console te maken hebben. Wel, bij de Wii kijken we niet naar de kracht, maar naar de gameplay. De Playstation 3 is al helemaal geen echte game-console meer zoals de PS2, X-Box (360) of Wii. Er worden allemaal extra functies opgezet die voor niks nodig zijn.

Een game-console is ervoor gemaakt dat je niet hoeft te letten op de specs of andere dingen. Als je dan nog eens zelf je PS3 kan samenstellen wordt dat een probleem denk ik. Ook de prijs ligt heel erg hoog. Wel, dat komt juist door die extra shit. Ze zijn zelfs van plan in de loop van het jaar er nog wat PC-Functies op te zetten. Belachelijk is het. Als Sony zo door gaat, zijn ze geen concurrentie meer...

Graphics hebben ook niks met een game te maken. :schater: Eigenlijk wel maar hoe ikt het bedoeld niet.

Een engine is een set van functies die gebruikt kunnen worden in een spel. Deze set is heel breed; een functie om geluid af te spelen, een functie om via een netwerk te spelen, een functie om een map in te laden enz.

BRON: Hier

Dus heeft niet alleen met graphics te maken.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...