Jump to content

Het grote: Wii topic


Jowx

Recommended Posts

En 80% van de discussies hier zijn met fanboys. Daarmee bedoel ik ''Het grote: Wii topic'' en ''Het grote PS3 topic'', hoewel er hier duidelijk meer uit de Sony fanbase zitten zie je vaak dat als er iets negatiefs over de PS3 gepost wordt dat er van alle kanten wordt goed gepraat (met soms de meest domme argumenten) en als er iets positiefs over de Wii wordt gepost komen er allemaal negatieve reacties van waarschijnlijk sony-fanboys.

Inderdaad. Ik heb van alle Sony-fanboys nog geen enkel goed argument gehoord waarom ze nou eigenlijk zo zeker de PS3 gaan kopen. Het enige dat ze roepen is "Blu-Ray!!@!~!1".

Het is inderdaad zo dat zodra er een negatief bericht over Sony komt er allemaal onzinnige, niet-kloppende argumenten worden gepost. Als die argumenten dan onderuit worden gehaald gaan ze snel over op een ander onderwerp :t

Een beetje overdrijven mag ook wel... Sony-fanboys zijn de meeste gevallen gewoon helemaal verslaafd aan de PS exclusieve games en vinden de andere consoles flut. Die mening houden ze altijd, of Sony nou een goeie console uitbrengt of niet! Hetzelfde geldt voor Nintendo/Xbox fanboys! (Al waren de meeste Xbox-fanboys vroeger waarschijnlijk Sony/Nintendo fanboy).

Ik heb ook een vriend die gigantische Xbox fanboy is! Als ik begin over de PS3 zegt hij bij voorbaat al dat de Xbox beter is! Even een kleine greep voorbeelden waarmee hij wou aanduiden dat de 360 beter is dan de PS3!

Ik: De PS3 komt in November uit :puh:

Hij: De PS3 is al uit, dat zegt een vriend van zijn (achtjarige) broertje!

---

Ik: De PS3 wordt waarschijlijk beter dan de 360

Hij: De 360 heeft een groot blok vlak na de stekker, dus hij is beter!

Die jongen is gek, maar dat over het onderwerp Fanboys, terug onderwerp Wii!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    123

  • Piet-Herr

    93

  • SamShine

    65

  • Yohan

    64

Top Posters In This Topic

Sony-fanboys zijn de meeste gevallen gewoon helemaal verslaafd aan de PS exclusieve games en vinden de andere consoles flut. Die mening houden ze altijd, of Sony nou een goeie console uitbrengt of niet! Hetzelfde geldt voor Nintendo/Xbox fanboys! (Al waren de meeste Xbox-fanboys vroeger waarschijnlijk Sony/Nintendo fanboy).

Ik heb ook een vriend die gigantische Xbox fanboy is! Als ik begin over de PS3 zegt hij bij voorbaat al dat de Xbox beter is! Even een kleine greep voorbeelden waarmee hij wou aanduiden dat de 360 beter is dan de PS3!

Dat is ook precies wat ik zeg. Wijs anders even aan waar ik volgens jou wel overdrijf.

Link to comment
Delen op andere websites

Sony-fanboys zijn de meeste gevallen gewoon helemaal verslaafd aan de PS exclusieve games en vinden de andere consoles flut. Die mening houden ze altijd, of Sony nou een goeie console uitbrengt of niet! Hetzelfde geldt voor Nintendo/Xbox fanboys! (Al waren de meeste Xbox-fanboys vroeger waarschijnlijk Sony/Nintendo fanboy).

Ik heb ook een vriend die gigantische Xbox fanboy is! Als ik begin over de PS3 zegt hij bij voorbaat al dat de Xbox beter is! Even een kleine greep voorbeelden waarmee hij wou aanduiden dat de 360 beter is dan de PS3!

Dat is ook precies wat ik zeg. Wijs anders even aan waar ik volgens jou wel overdrijf.

Dat ze enkel Blue-Ray roepen, dat ze geen goed argument geven waarom ze een bepaalde console gaan kopen (Eigenlijk dikke mening met veel gevoel). Maar je hebt wel gelijk over wat ze doen als ze onderuit gehaalt worden...

Brave jongen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een beetje overdrijven mag ook wel... Sony-fanboys zijn de meeste gevallen gewoon helemaal verslaafd aan de PS exclusieve games en vinden de andere consoles flut. Die mening houden ze altijd, of Sony nou een goeie console uitbrengt of niet! Hetzelfde geldt voor Nintendo/Xbox fanboys! (Al waren de meeste Xbox-fanboys vroeger waarschijnlijk Sony/Nintendo fanboy).

Je spreekt jezelf tegen.. ^_^

------------------------

E3: Wario Ware: Smooth Moves

Gespeeld | 22 mei 2006 - Bij voorbaat alvast mijn excuses voor deze korte gespeeld-impressie. Ik heb er dagen lang over nagedacht hoe ik een prachtig opstel van duizend woorden over Wario Ware: Smooth Moves kon schrijven. Uiteindelijk heb ik dit idee achter me gelaten, omdat het gewoonweg onmogelijk is enorm veel over dit spel te vertellen.

Het idee achter Wario Ware voor de Wii is namelijk nog steeds hetzelfde. De speler wordt bekogeld met honderden minispellen, waarbij hij binnen een seconde of vijf een nieuwe opdracht moet voltooien. Lukt hem dit, dan gaat hij verder naar de volgende, enzovoort, enzovoort. Nieuw is natuurlijk het gebruik van de Wiimote, die voor een aantal hilarische momenten zal gaan zorgen.

Op de E3 heb ik zelf een stuk of tien minigames uitgeprobeerd en daarbij viel het me op dat ik de mote elke keer anders moest gebruiken. Ik begon met wat groenten wokken in de pan, waarbij je jouw arm net zo moet bewegen als je daadwerkelijk wokt. Vervolgens moest ik twee sit-ups doen, waarbij de speler zijn hand met de mote op zijn hoofd moet doen en vervolgens tweemaal door de knieën moest gaan. Ook heel leuk. Vanzelfsprekend was er ook een spel waarbij je groente moest hakken. Logischerwijze moest je hierbij een slaande beweging maken.

Het mooist van allemaal was nog wel de hoelahoepvariant. Met de Wiimote tegen je zij is het dan de bedoeling een heupdraaiende beweging te maken. Ik stond lekker voor lul en de gamers achter mij konden hun lach niet inhouden. Maar ja, als fanatiek gamer wil je het spel natuurlijk perfect voltooien. Met de Wiimote zo’n soort beweging enkel met je hand simuleren, is overigens geen optie. Een jongen voor mij probeerde dat en het spel registreerde dat niet als een hoelahoep-move, waardoor de arme knul af ging.

Die jongen had waarschijnlijk nog te veel slaapzand in zijn ogen, want voordat elke minigame begint krijg je een kort scherm te zien, waarop staat hoe de Wiimote vastgehouden moet worden. Bovendien is het verstandig om het Wiimote-bandje dat aan de controller zit om je hand te doen, zodat de Wiimote niet uit je hand vliegt. Bij het vliegenmeppen mini-spel gebeurde mij dat bijna, toen ik iets te enthousiast een vlieg virtueel plette. En probeer dan maar aan ome Reggie uit te leggen dat het een ongelukje was met je Sony perskaart om.

Gelukkig kwam het niet zo ver en heb ik mijn Wario Ware: Smooth Moves vuurdoop goed doorstaan. Het spel is dankzij de Wiimote leuker dan zijn voorgangers, omdat deze controller gewoonweg meer variatie mogelijk maakt. Er waren in totaal twintig minispellen en elke was weer anders. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat ook deze Wario Ware weer een heerlijk multiplayer-spel gaat worden. Schrijf dus op je verlanglijstje naast de Wii zelf ook nog even drie extra Wiimotes en je game-avonden met vrienden worden weer een feest.

Bron: Inside Gamer

-------------------------

Dat spel lijkt me echt lol om te spelen. :puh:

-------------------------

E3: Super Mario Galaxy

Gespeeld | 21 mei 2006 - Toen ik bij de persconferentie van Nintendo zat, alweer bijna twee weken geleden, werden er een aantal nieuwe spellen getoond. Eén van de spellen waar het publiek, inclusief mijzelf, erg enthousiast op reageerde was Super Mario Galaxy. Het spel werd al een hele tijd geleden aangekondigd, en voor de eerste keer konden we allemaal bewegende beelden van het spel zien. Op mijn allereerste eigen spelcomputer (de Nintendo Entertainment System) had ik uiteraard de combo Super Mario Bros/Duck Hunt. Ik speel Mario-spellen sinds dat hij zijn eigen spel kreeg, en je kunt je dan waarschijnlijk wel voorstellen dat ik erg blij was dat Super Mario Galaxy op de Wii speelbaar was bij Nintendo.

De eerste vraag die bij mij opkwam toen ik de beelden zag, was: “Hoe speelt het nou eigenlijk met de Wiimote?”. Ook met dit spel gebruik je de Nunchuk en de Wiimote, beide delen van de controller dus. Je kunt Mario voortbewegen met de Nunchuck. Met de analoge knop loopt hij rond, en kun je hem alle kanten op laten bewegen. De twee knoppen die op deze controller zitten gebruik je ook, de ene om een bepaalde aanval uit te voeren en de tweede om de camera te centreren. Met de A-knop op de Wiimote kun je Mario laten springen. Als je drie keer achter elkaar op deze knop drukt kun je, net als in Super Mario 64, een supersprong uitvoeren waarbij Mario ook deze keer weer zijn beroemde kreten uit.

Je gebruikt de Wiimote echter ook voor andere bewegingen. Als je de controller vast hebt en er snelle ronde bewegingen mee maakt, dan maakt Mario ook een draaiende beweging. Deze beweging, die je overigens ook met de Nunchuk kunt doen, ziet er niet alleen leuk uit maar heeft ook een belangrijke functie in het spel zelf. Diegenen die de video-impressie hebben gezien weten dat Mario van planeet naar planeet kan gaan. Met een simpele sprong lukt je dat niet, je zult een ster op moeten zoeken waardoor je naar het volgende hemellichaam kunt. Soms zitten deze sterren gewoon open en bloot aan de andere kant van zo’n kleine planeet, maar soms moet je er ook wat voor doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verslaan van één of meerdere vijanden, of het vinden van een bepaald voorwerp. Als je dan eenmaal de ster tot je beschikking hebt, spring je erin. Je blijft even hangen, en op dat moment is het de bedoeling dat je met één van beide controllers die ronde bewegingen gaat maken. Zodra je dit gedaan hebt, zweeft Mario naar de eerstvolgende planeet.

Deze planeten zul je dus vaak helemaal rond moeten lopen om verder te kunnen. De camera draait vaak met je mee, en dus zul je regelmatig ondersteboven een vijand moeten verslaan om progressie te boeken. In het begin is dat wellicht even wennen, maar het ziet er mooi uit en speelt eigenlijk alsof het heel normaal is. De structuur in de demo was zo, dat je spelenderwijs de verschillende functies van de Wii-controller kon proberen. Zo was er in het begin een pad van sterren dat je moest volgen. Op een normale manier kom je er niet, dus je zult het met je Wiimote op moeten lossen. Als je de actieknop ingedrukt houdt zie je een soort cursor in beeld verschijnen. Sommige elementen in de omgeving zijn interactief en daarvoor gebruik je de cursor. Denk hierbij aan sterren die je moet verzamelen of die andere sterren waar ik het eerder over had. Houd de actieknop ingedrukt, beweeg de cursor naar de ster, en je zweeft er naartoe. Je blijft dan even rondhangen, genoeg tijd dus om de volgende ster op te zoeken. Zo gaat het steeds om en om, totdat je je doel bereikt hebt.

Ook waren er verschillende bazen te zien in de demo. Zonder al te veel te verklappen, wil ik daarover zeggen dat ze beiden (de bazen in de demo) op een vrij inventieve manier verslagen moesten worden. Zeker met de octopus die je op een gegeven moment tegenkomt zul je de Wiimote goed onder controle moeten hebben. Denk hierbij aan snel reageren op de situatie, en het goed kunnen richten met de Wiimote. Ik heb beide bazen gezien, en de octopus uiteindelijk verslagen. Na het spelen van de demo en het verslaan van de baas moet ik concluderen dat de bediening vrij natuurlijk aanvoelt. Het is vooral in het begin even wennen aan de beide controllers maar het verslaan van vijanden en bazen, het heen en weer zweven naar planeten en sterren, en de rest van de gameplay: het is allemaal redelijk snel onder de knie te krijgen.

Nadat ik de demo had uitgespeeld, kreeg ik een vergelijkbaar gevoel als na mijn eerste ervaring met Super Mario 64. Voor zijn tijd was die revolutionair, als één van de eerste grote avonturen/platform-spellen met 3D-beelden en met het hoge niveau van vrijheid tijdens het spelen. Ook met Super Mario Galaxy zijn de ervaringen te omschrijven als positief. Naar mijn mening is het één van de mooiere Wii-titels, en ook de gameplay biedt volgens mij genoeg opties. Het is helaas nog even wachten op dit spel, want net als bij andere speelbare titels op de E3, zal ook dit geen lanceertitel worden. Als de volledige versie net zo interessant is als de demo, hebben alle Mario-fans waarschijnlijk heel wat om naar uit te kijken.

Bron: Inside Gamer

------------------------

Zelf lijkt me dit ook een must-have voor de Wii kopers, het zal weer net als op de N64 een prachtig spel worden zo te zien. :D

------------------------

Miyamoto gevleid na het zien van PS3 controller

Nieuws | 22 mei 2006 - In een interview met de Edmonton Sun liet Miyamoto weten dat hij gevleid was toen hij de PlayStation 3 controller zag. Volgens Miyamoto is de controller van de PlayStation 3 het bewijs dat Nintendo met de Wiimote een succes in zijn handen heeft.

Miyamoto zei verder dat Sony een standaard controller had genomen en daar een motion-sensing device in had gebouwd, vergelijkbaar met hetgeen Nintendo in de Game Boy Color had zitten. Miyamoto verklaarde verder zich niet druk te maken om deze stap. Hij zou wel zijn wenkbrauw hebben gefronst als Sony opeens met een remote en een nunchuk met twee motion sensors zou aankomen, maar dat is totaal niet het geval.

Bron: Inside Gamer

-------------------------

I rest my case. ^_^

------------------------

Shigeru Miyamoto heeft gesproken over de PlayStation 3 controller. De gemoederen lopen op dit moment tamelijk hoog op gezien de na-aperij die op dit moment zou plaatsvinden volgens hen. De motion-sensor is namelijk iets dat Nintendo verzonnen zou hebben, Sony zou echter in 1999 al plannen gehad hebben om een sensor in de controller te plaatsen, al wil niet iedereen dat op dit moment geloven. Miyamoto heeft ook zo z'n mening bekend weten te maken, maar kon niet al te positief oordelen over de besturingstechniek van de concurrent. Hij noemt het een verschijnsel dat wel eens vaker voor heeft gedaan en zelfs eventueel zou afstammen van de Game Boy Color.

"It's kind of what always seems to happen. But the fact that they looked at what we were doing and decided it was a good path is kind of flattering, it kind of reinforces in our minds that we're doing the right thing. What they've done is just take your standard controller and add in this motion-sensing device that's similar to what we did back on the Game Boy Color many years ago. Maybe if they were to completely copy and go with a remote and a nunchuk and two motion sensors, I might be a little more concerned. But I don't think they're anywhere close to that."

Daarnaast benadrukt Miyamoto de nieuwe manier van spelen die de Wii zal gaan introduceren. Sony brengt wat nieuwe graphics maar blijft de gameplay eigenlijk hetzelfde houden en voortdurend dezelfde game reeksen uitbrengen. Hij vindt het dan ook verre van origineel en lijkt dus verre van enthousiast te zijn over hetgeen dat Sony gebracht heeft tot dusver. Voorlopig lijkt het dan ook een concurrentiestrijd die Sony tegen de rest zal moeten gaan voeren.

Bron: Onbekend

------------------------

Genoeg leeswerk weer, veel plezier met lezen. :)

Edit:

Om even de gezworen fanboys te irriteren voeg ik ook nog even een leuk plaatje toe. (Neem het niet al te sirieus.. :cab:)

kutsoney3rn.th.jpg

Ik vondt hem iig wel leuk gemaakt. :puh:

Edit:

@ Hieronder (Big-Loser):

Misschien heb je er overheen gelezen: Neem het niet al te sirieus..

Het zou trouwens ook leuk zijn als je commentaar op de rest van de posting had ipv 1 zinnetje waarin ik je erop wijs dat je jezelf tegen spreek. (De reactie hieronder snap ik dus niet want je zegt praktisch weer hetzelfde maarja..) En dan een plaatje, zo wordt het een eindeloze discussie die uiteindelijk nergens toe leid. ;)

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Een beetje overdrijven mag ook wel... Sony-fanboys zijn de meeste gevallen gewoon helemaal verslaafd aan de PS exclusieve games en vinden de andere consoles flut. Die mening houden ze altijd, of Sony nou een goeie console uitbrengt of niet! Hetzelfde geldt voor Nintendo/Xbox fanboys! (Al waren de meeste Xbox-fanboys vroeger waarschijnlijk Sony/Nintendo fanboy).

Je spreekt jezelf tegen.. ^_^

Oke, de meeste Xbox-fanboys waren vroeger Sony/Nintendo of 'PC' fanboy... Maar volgensmij klopt het van de meeste kanten wel, fanboys trekken hun eigen console voor, ookal hebben ze de meest slechte argumenten!

En dat plaatje heb ik wel vaker gezien op andere sites, ik vind hem flauw. Sony stopt motion sensing erin als extratje (en omdat ze van het idee van Nintendo willen gebruiken voor eigen succes :sst: ), bij de Wii is motion sensing dé controller!

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt weer voor het nodige leesvoer Jowx... :Y

Ik ben ook laaiend enthausiast over de vernieuwing in platform games die Mario Galaxy gaat brengen... :klap:

De Wario games vind ik maar wat tegenvallen en ben dus ook niet dol enthausiast over de nieuwe aangekondigde Wario titel, wel vind het cool dat ie in Super Smash Brawl! dan eindelijk zijn debuut gaat maken dit was toch wel een character van Nintendo dat nog miste in dit dol dwaze spel!

En dat plaatje van die Ps3 met die remote is gewoon meesterlijk... :schater::puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En dat plaatje van die Ps3 met die remote is gewoon meesterlijk... :schater::puh:

Ik vind hem iets te overdreven, Sony kopieert wel maar zo erg ook weer niet! Dat ze willen profiteren van het goede idee van Nintendo is logisch (ik denk dat M$ hetzelfde had gedaan als zij later de 360 hadden gebracht).

En dat Wario spel is toch een meer een soort verzameling minigames? I.p.v Wario :?

Link to comment
Delen op andere websites

En dat plaatje van die Ps3 met die remote is gewoon meesterlijk... :schater::puh:

Ik vind hem iets te overdreven, Sony kopieert wel maar zo erg ook weer niet! Dat ze willen profiteren van het goede idee van Nintendo is logisch (ik denk dat M$ hetzelfde had gedaan als zij later de 360 hadden gebracht).

En dat Wario spel is toch een meer een soort verzameling minigames? I.p.v Wario :?

Het staat er nu al twee keer bij dat plaatje: Neem het niet al te sirieus.. :cab: Damn.. :cab:

In een Wario spelletje zitten meestal ook een lading mini-games, Wario Ware zijn idd een verzameling van mini-games. Dit is één van de spellen die erg veel gebruik maakt van de Wii controller, daarom ish te denk ik hilarisch om te spelen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

En dat plaatje van die Ps3 met die remote is gewoon meesterlijk... :schater::puh:

Ik vind hem iets te overdreven, Sony kopieert wel maar zo erg ook weer niet! Dat ze willen profiteren van het goede idee van Nintendo is logisch (ik denk dat M$ hetzelfde had gedaan als zij later de 360 hadden gebracht).

En dat Wario spel is toch een meer een soort verzameling minigames? I.p.v Wario :?

Het staat er nu al twee keer bij dat plaatje: Neem het niet al te sirieus.. :cab: Damn.. :cab:

In een Wario spelletje zitten meestal ook een lading mini-games, Wario Ware zijn idd een verzameling van mini-games. Dit is één van de spellen die erg veel gebruik maakt van de Wii controller, daarom ish te denk ik hilarisch om te spelen. :D

Ik geef alleen mijn mening over dat plaatje ;)

En ik vind Wario Ware (van wat ik er tot nu toe van heb gezien) meer een soort Eye-toy, maar dat kan ik mishebben...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geef alleen mijn mening over dat plaatje ;)

En ik vind Wario Ware (van wat ik er tot nu toe van heb gezien) meer een soort Eye-toy, maar dat kan ik mishebben...

Twee keer ja, het plaatje is niet als ''echt'' bedoeld, meer een ludieke actie over hoe SONY het aanpakt.. Om daar tot twee keer toe zo'n reactie op te geven komt een beetje in de buurt van ''fanboy''. ;)

De wario mini games waren er al ver voordat de eye-toy er was, dat ze nu de functies van de Wii controller daarop benutten is niets meer dan logisch. Op de NDS was dit hetzelfde met het touchscreen, daar haalden ze met Wario Ware het beste uit wat je kan doen met de stylus en het touchscreen. :)

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

«------------------------------------------------»

T3 lezers vooral geïnteresseerd in Wii en PS3

Nieuws | 23 mei 2006 - Het gadgetblad T3, wat word uitgegeven door dezelfde uitgever als EDGE, heeft aan haar lezers in Groot Brittannië gevraagd welke next-gen spelcomputer hun het meest interesseert. De PlayStation 3 haalt met moeite de eerste plaats met 578, aangezien de Nintendo Wii daar vlak achter zit met 523 stemmen. De Xbox 360 moet het slechts doen met 219 stemmen.

De PlayStation 3 is dus het meest in trek bij de lezer van T3. Als het goed is moet het uitgebreide pakket van de PlayStation 3 voor 425 Engelese ponden in november 2006 lanceren. Dat komt neer op ongeveer 622 euro.

Bron: InsideGamer

«------------------------------------------------»

Dit is zeker niet slecht voor de Wii! :D Dat de PS3 eerste had gestaan had ik wel verwacht, maar dat de Wii er zo vlak achter zat is toch heel speciaal. Zeker voor de Engelsen die niet veel voor Nintendo geven. ^_^

(@ hierboven: Ik weet dat jij een link er naar hebt geplaatst, maar ik heb even het hele bericht hierheen gehaalt. :puh:)

«------------------------------------------------»

E3: Super Monkey Ball: Banana Blitz

Gespeeld | 24 mei 2006 - Beter één aap in de bal, dan tien in de lucht. Dat is het spreekwoord van de dag, want de apen uit Super Monkey Ball zijn weer terug, en ditmaal op de Nintendo Wii. Super Monkey Ball was in 2001 een lanceertitel voor de Nintendo GameCube, en zoals het er nu naar uitziet zal ook deze nieuwe versie bij de lancering van de Wii aanwezig zijn. Maar hoe ziet het spel eruit, en nog belangrijker: hoe soepel (of juist niet) zijn de apen te besturen met de Wii-controller?

Voor diegenen die niet bekend zijn met het concept van Super Monkey Ball, zal ik dat nog even uitleggen, want op de Wii is dat hetzelfde gebleven. Je kunt kiezen uit vier verschillende apen. Die aap gaat dan in een bal zitten, en die zul je over het uitgezette parcours moeten bewegen. Dat klinkt makkelijker dan het klinkt, want Sega heeft hier een mooie draai aan gegeven. Je bestuurt namelijk niet de aap zelf, maar de omgeving. Je zult de omgeving of de baan dus zo moeten kantelen dat de aap op de juiste manier langs alle hindernissen en bochten rolt. Ook de welbekende mini-spellen uit de eerste paar delen zijn weer aanwezig. In het eerste deel op de GameCube begon het met zes mini-spellen, in deel twee waren het er al meer, en op de Wii zijn het er enkele tientallen. Kort samengevat: er zijn twee speelopties in Super Monkey Ball Banana Blitz. Aan de ene kant heb je de Main Mode, waarbij je je aap over verschillende banen moet rollen, en aan de andere kant zijn er de vele mini-spellen. Ik heb op de afgelopen E3 beide delen van het spel mogen spelen.

In de demo die ik speelde waren er enkele verschillende parkoersen te spelen, met als afsluiter een soort eindbaas. De parkoersen waren allemaal nieuw, maar als je de vorige delen al kent krijg je toch een gevoel van herkenning. Het waren allemaal banen die waren uitgekozen om je kennis te laten maken met de gameplay van het spel, het begon dus ook bij redelijk makkelijk en eindigde bij vrij lastig. Nadat ik de reguliere parkoersen had gehaald, kreeg ik een baas voor mijn kiezen. Hierbij moest ik ervoor zorgen dat ik met de aap onder de achterkant van de baas terecht kwam, en vervolgens moest ik springen. Redelijk simpel zou je zeggen, ware het niet dat de baas ronddraait en mij regelmatig van het plateau afstootte. Als je in de voorgaande delen al regelmatig van de baan afviel, zal dit bij de Wii-versie misschien nog wel vaker gebeuren. De besturing is namelijk ontzettend wennen, omdat het in het begin vrij lastig is aan te voelen hoever je de Wiimote precies moet kantelen.

Daarna ging ik aan de gang met enkele mini-spellen, die je zo nu en dan overigens met beide controllers moet spelen. Ik heb er een paar geprobeerd, die ik even kort zal proberen te beschrijven. Ik begon met het hordenlopen. Dit is één van de wat meer simpele spelletjes, want je moet hier alleen maar met de Nunchuck en de Wiimote zo snel mogelijk op en neer bewegen. Hoe sneller je dit doet, hoe sneller je aap over de baan gaat. Het horden-springen zelf hoef je niet aan te denken, dit gebeurt vanzelf. Daarna speelde ik een minigame waarbij ik in een voertuig zat dat over een soort ijsbaan heen gleed. Hierbij was het de bedoeling om een bepaalde hoeveelheid vlaggen te verzamelen. Zoals gezegd, je bevindt je op een ijsbaan, dus manoeuvreren gaat niet heel soepel. Je hoeft bij deze game alleen één van beide controllers omhoog te houden. Als je bijvoorbeeld naar links wilt houd je de Wiimote omhoog, wil je naar rechts dan houdt je de nunchuk omhoog.

Daarnaast zag ik ook een minispel dat mensen wat bekender in de oren zal klinken. Het staat bekend als Whack-A-Mole, oftewel het snel neermeppen van mollen die uit een gat naar boven komen. Als je je Wiimote heen en weer beweegt zie je een soort rode cursor in beeld, die aangeeft waar je op dat moment heen richt. Zodra er een mol naar boven komt, beweeg je je Wiimote op de juiste manier, en sla je de mol bovenop zijn hoofd. Dit is overigens maar een klein voorproefje van de minispellen, verwacht er een stuk meer in de volledige versie.

Maar goed, hoe speelt het spel nou met de Wii-controller? De minispellen zijn wat lastiger uit te leggen, omdat alle spellen op een andere manier gespeeld dienen te worden. Buiten de korte uitleg van de minispellen hierboven, zal ik het bij de Main Mode houden. Voor het reguliere spel heb je alleen de Wiimote nodig. Door de Wiimote de betreffende richting op de kantelen, rol je die kant op. Stel dat je bijvoorbeeld naar links wilt, dan kantel je de controller naar links. Wil je sneller naar voren gaan, dan kantel je de controller wat naar voren. Let hierbij goed op versmallingen en hellingen, want je zult anders regelmatig van de baan af rollen. Verder kun je springen met de A-knop. Wil je bijvoorbeeld een banaan pakken, of over een hindernis springen, één druk op de knop is genoeg.

De manier van besturen brengt overigens nog wel een probleem met zich mee. Het lijkt simpel om te doen, het besturen met één hand. Je maakt echter constant bewegingen met je pols. Je zult constant naar links, rechts, achter en voor bewegen met de Wiimote in je hand. Nu had ik er zelf niet bijzonder veel last van, maar er zullen hoogstwaarschijnlijk wel mensen zijn die last van hun pols kunnen krijgen. Voor deze mensen is het dan waarschijnlijk raadzaam om zo nu en dan een korte pauze in te lassen. Nogmaals, zelf had ik er geen last van, dus dit hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn.

Ik bleef na het spelen van de demo wederom met een goed gevoel achter, net als mijn eerdere ervaringen met de Wii-controller. Het spel lijkt vooralsnog veel uitgebreider dan zijn voorgangers, in ieder geval wat betreft de mini-spellen. Ook de gameplay is erg goed, hoewel het zeker in het begin even wennen is met het kantelen van je controller. Naarmate je enige ervaring krijgt zal dit waarschijnlijk steeds beter gaan, simpelweg een kwestie van vallen en weer opstaan.

Bron: InsideGamer

«-------------------------------------------------»

Tja.. Ik ben nooit echt fan van Monkey Ball geweest, maar dit lijkt - met name dankzij de Wii controller - een erg leuke game te worden. :Y

«-------------------------------------------------»

Wii bevat geen Dolby Digital ondersteuning

Nieuws | 24 mei 2006 - Op de officiële Wii documenten die aan ontwikkelaars zijn toegestuurd staat dat de nieuwe spelcomputer van Nintendo niet over de mogelijkheid zal beschikken om Dolby Digital surround sound te produceren. Op de Electronic Entertainment Expo 2006 werden de Wii games echter gespeeld met Dolby Pro Logic II ondersteuning. Het missen van deze optie heeft niets te maken met de kracht van de Wii, maar zou komen door het ontbreken van een optische output (de digitale verbinding die meerdere geluidskanalen kan omzetten).

Natuurlijk is de Wii nog steeds in ontwikkeling en is het heel goed mogelijk dat men (ondanks het missen in de officiële papieren) de optie nog gaat toevoegen.

Bron: InsideGamer

«-------------------------------------------------»

Dat is natuurlijk weer erg triest, maar ik heb er vertrouwen in dat het nog steeds in ontwikkeling is en dat ze het alsnog gaan toevoegen. Dolby Digital is in deze tijd standaart voor een console. :N

«-------------------------------------------------»

Rayman voor de Wii

De nieuwe Rayman game voor de Wii gaat uitgebreid gebruik maken van de draadloze controller.

Dat vertelt Michel Ancel, de maker van de Raymanserie. Het nieuwe avontuur van het arm en beenloze wezen gaat Rayman: Raving Rabbids heten. De bediening van de game gebeurt zowel door de ‘afstandsbediening’ als de uitbreiding eraan, de nunchuck. Stomp je met de nunchuck dan zal ook Rayman stompen en als je de controller schud dan maakt hij kungfu moves. Rayman kan ook een aardbeving veroorzaken door wanneer hij in de lucht hangt beide controllers snel naar beneden te bewegen.

Met deze twee in de hand ben jij de baas over Rayman

Verder heeft de game volgens Ancel volledige vrijheid. Je mag zelf gaan bepalen waar je de invasie van konijnen gaat afslaan.

Bron: GameZ

«-------------------------------------------------»

Dit lijkt me een erg leuk spel, zeker als het veel gebruik gaat maken wan de spaciale Wii controller functies. :D

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...