Jump to content

Het Grote Oblivion Topic


Gunslinger

Recommended Posts

{ { The Elder Scrolls IV: } }



oblivionlogo1ek.jpg

{ { Oblivion } }

{Het Grote Oblivion Topic}

Het is de bedoeling dat dit een soort van centraal topic over Oblivion wordt. Ik weet dat Slimm al een topic heeft aangemaakt over deze game (namelijk dit), maar dat gaat voornamelijk over tweaks. Een echt topic was er dus nog niet.

Ik maak speciaal voor Oblivion dit topic aan omdat ik helemaal in de ban van dit spel ben, terwijl ik het pas even heb. Dit spel vind ik zo geweldig, dat het een eigen plekje op ons forum verdient. :)

{Algemene Gegevens}

Volledige naam: The Elder Scrolls IV: Oblivion ("The Elder Scrolls" is een serie, net als GTA. Oblivion is dus het vierde deel (IV)).

Genre: RPG (Role Playing Game)

PEGI-rating: 16+

ESRB-rating (VS): 17+ (tot voor kort 13+)

Releasedatum: 20 maart 2006

Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

Uitgever: 2K Games

{Systeemeisen}

Minimale Systeemeisen:

  • > Windows XP
    > 512MB RAM
    > 2 GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 128MB Direct3D ondersteunende videokaart
    > DirectX 9.0 ondersteunende videokaat-driver
    > 8x DVD-ROM station
    > 4.6 GB vrije ruimte op harde schijf
    > DirectX 9.0c (zit bij het spel)
    > DirectX 8.1 ondersteunende geluidskaart
    > Keyboard en muis

Aanbevolen Systeemeisen:

  • > 3GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 1GB RAM
    > ATI X800 serie-kaart, NVIDIA GeForce 6800 serie-kaart of hoger
    Rest van de aanbevolen systeemeisen is gelijk aan de minimale systeemeisen.

Ondersteunde Videokaarten:

  • > ATI X1900 series
    > ATI X1800 serie-kaarten
    > ATI X1600 serie-kaarten
    > ATI X1300 serie-kaarten
    > ATI X850 serie-kaarten
    > ATI x800 serie-kaarten
    > ATI x700 serie-kaarten
    > ATI x600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9800 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9700 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9500 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 7800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6600 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6200 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce FX serie-kaarten

{Tekst Op De Cover}

Nu het keizerrijk ineen dreigt te storten, gaan de poorten van Oblivion open en rukken de demonen op. Je moet de verloren troonopvolger zien te vinden en het duistere plot ontrafelen dat de neergang van heel Tamriel dreigt te worden.

  • > Leef een ander leven in een andere wereld: creëer en speel met een zelfbedacht personage, van een nobele ridder tot een duistere sluipmoordenaar.
    > Next-generation graphics: ongeëvenaarde beelden, van onder meer levensechte steden, kerkers en realistische bossen.
    > Gevechten en magie vanuit eerste persoon: het compleet nieuwe vecht- en magiesysteem zet de nieuwe standaard voor eerstepersoons RPG’s.

{Enkele Screenshots}

25wb.jpg

12pf.jpg

38ve.jpg

{Links}

Site Van The Elder Scrolls Serie

Het Tweak Topic Van Slimm

Modpack Met Mods Die Oblivion Beter Laten Lopen En Mooier Maken

Diepgaande Engelse Tweakguide Voor Oblivion

{Mini Tutorial: Screens zonder HUD maken}

De screenshots die Bethesda heeft gemaakt bevatten geen HUD (informatie op het scherm). Als je zelf een screen maakt, staat dat er normaal gesproken wel op. Zo kun je screens maken zonder HUD en zonder extra hulpmiddelen:

1} Oblivion heeft twee ini.-bestanden. Zoek deze op. De ene kun je vinden in Mijn documenten\My Games\Oblivion. De andere vind je in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion.

2} Zoek in beide bestanden naar de instelling bAllowScreenShot= (Dit gaat makkelijk door automatisch te zoeken met Ctrl+F). Als hier een 0 staat, moet je die veranderen in een 1.

3} Start Oblivion, en druk op de ~-knop. Deze zit onder de Escape-knop. Nu opent de console. Typ tm en druk op Enter. Sluit de console weer af met de ~-knop. Je zult zien dat alle metertjes en menu's verdwenen zijn, ook het pauze-menu.

4} Om een screenshot te maken, druk je op de Prt Scr-knop (Print Screen). Het beeld zal even stil blijven hangen. Nu wordt de screenshot gemaakt. Hoewel Windows normaal maar een enkele screenshot bewaard met Print Screen, slaat Oblivion ze meteen op. Je kunt er dus zoveel maken als je wilt.

5} Herhaal stap 3 om de metertjes en menu's weer terug te krijgen. Oblivion opnieuw opstarten is natuurlijk niet nodig.

6} Je kunt je screenshots nu bekijken in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion. De screenshots worden opgeslagen in BMP formaat. De grootte van het bestand ligt aan de resolutie waarin je Oblivion speelt, want de screenshot zal ook in die resolutie zijn.

Je kunt natuurlijk ook een programma zoals Fraps gebruiken. Dan hoef je alleen maar stap 3 te volgen.

{Eigen Mening}

Ik zei het al aan het begin van dit topic: Ik vind Oblivion echt geweldig. De vrijheid die je hebt, de graphics, het geluid, de afwisselende quests, de ongelooflijk overtuigende sfeer...

Oke, er zitten ook nadelen aan. In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest doen, maar dat gaat snel over. Verder kan ik de geruchten over het vastlopen bevestigen: Heel soms krijg ik een foutmelding bij het saven, waardoor mijn savegame corrupt gaat. Maar omdat de game automatisch saved als je door een deur of poort gaat (en je gaat heel vaak daardoor), valt de schade altijd mee. Verder heb ik nog geen technische problemen gehad.

Wat de systeemeisen betreft: Die vallen reuze mee. Oke, om de game echt op high te spelen moet je wel een NASA-computer hebben, maar met mijn (gemiddele) opstelling (AMD 1.8 GHz, 1GB RAM, GeForce 6600 256MB) valt Oblivion makkelijk op medium te spelen, zelfs een stukje hoger.

Wat vinden jullie van deze game?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 416
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -->nick<--

    68

  • Verrity

    23

  • M4X

    19

  • Backsmash

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

De vrijheid is idd geweldig! :) Zelf ben ik pas LVL 2 en heb ik het een tijdje niet meer gespeeld omdat ik vastloop in ik geloof Kvatch (nadat je de eerste Oblivion gate hebt geclosed).

Zo ging ik bijvoorbeeld met een paar Soldaten van het Imperium naar binnen, hun sneuvelde en ik pakte hun mooie gear.

oblivi5pc.th.jpg

-Night elf

-Archer

-Me sterrenbeeld ben ik een beetje vergeten, ik kan iig onzichtbaar worden! ;)

Nu wil ik wel eens wat info over jou personage + screen! :)

BTW:

http://www.gamespot.com/features/6148788/index.html <- Handige mod :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jip,Oblivion heb ik ook.Ik dacht er iig zelf al aan om zo'n Topic te maken :) Zelf vind ik het een fantastische game ! Ik ben wel nog maar Lvl 4 maar ben volop aan het trainen.Ik ben een Redguard,en als sterrenbeeld The Shadow ; Dan kan je 1 Min onzichtbaar worden..Ik denk dat Slimm die ook heeft :) Heb al 1 Gate gesloten en heb ook "The Battle For Kvatch" gedaan. Maar dit is echt een veel betere Game dan dat Runescape !

@Slimm : Wat houdt die Mod precies in ? Als ie goed is down ik hem ;)

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

De screen spreekt voor zich. Niks bijzonders. Ik heb een beetje spijt van mijn sterrenbeeld (The Lord). Is echt niets bijzonders. The Shadow was vetter geweest, zou nog handig zijn voor inbreken ook. :)

character9dk.jpg

Verder heb ik het hele gedoe rond Kvatch af (@ Slimm: Waar kom je vast te zitten? Alles spreekt voorzich, soms is het een beetje zoeken, dat wel.), twee Gates to Oblivion gesloten (de eerste bij Kvatch en de tweede was de gate die je tegenkomt als je... (SPOILER!) ...op weg bent naar die oude vent die je moet doden om de Dark Brotherhood te joinen[/font]. In The Imperial City heb ik de quest Unfriendly Competition gedaan, en in de Main Quest ben ik bezig met The Path of Dawn.

Dat was het wel een beetje. :) Nog genoeg te doen, ben er nog lang niet op uitgekeken. Heb alleen nog The Imperial City, Kvatch, Chorrel en een tempel hoog in de bergen bezocht, en alleen maar omdat de Main Quest je daar heenbrengt.

Heeft trouwens iemand al de Dark Brotherhood of een andere guild gejoined? Is de Dark Brotherhood iets? Weet niet wat ik ervan moet denken. :puh:

EDIT: @ Slimm: Handig modpack. :) Ik heb hem toegevoegd bij de links.

Link to comment
Delen op andere websites

Die Mod lijkt me goed maar heb je een andere Link..De Downloadsnelheid is maar 24/KB Per seconde...

Die download is een modpack, dat samengesteld is door de crew van GameSpot. Ik denk dat het daarom alleen maar op GameSpot zelf te downloaden is. De downloadsnelheid ligt inderdaad erg laag, gisteren kwam ik ook niet boven de 35 kbps uit, terwijl ik een 1 mbps verbinding heb.

Link to comment
Delen op andere websites

Op gegeven moment kom je in die kerk bij Kvatch, dan moet een man vinden achterin de kerk.. Ik kom er gewoon niet voorbij, veels te moeilijk :-(

Er zit ergens bij de opties een schuifbalkje waar je de moeilijkheidsgraad in kan stellen. Volgens mij kun het vinden onder "Gameplay".

Is oblivion online?

Nee, Oblivion is offline. Er zit ook geen multiplayer in, het gaat puur om de singleplayer.

Zijn julie al grand champion in de arena, ik wel.

Nee, ik heb gehoord dat het niet echt leuk is om Grand Champion te worden met een laag level, dat zou te makkelijk zijn. Daarom wacht ik tot ik ongeveer over level 6 heen ben. :) De vijanden worden namelijk sterker als je een level omhoog gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Dubbel post, anders wordt die andere post zo lang. :)

Nog een paar screenshots. Deze heb ik zelf gemaakt, die uit mijn eerste post zijn screenshots van Bethesda. Er is wat kwaliteit verloren gegaan omdat ik al mijn screenshots moest aanpassen, ze waren te groot voor ImageShack, maar ze zien er nog steeds goed uit.

The Imperial City:

screenshot22ol.jpg

screenshot34hr.jpg

Cheyindal:

screenshot43lh.jpg

screenshot77yd.jpg

screenshot86vh.jpg

screenshot96ia.jpg

Tutorial over screens maken zonder HUD in 1e post.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...