Jump to content

[MODEL] leer autos maken


Dr1fter

Recommended Posts

  • 2 maanden later...
  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Beagle

    8

  • iefen

    6

  • gta player

    5

  • Jorair

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 6 maanden later...
ok dat heb ik gedaan,

met wat hulp ook van een andere tutorial

en nu heb ik dit : http://members.lycos.nl/wimcomeyne/minicooper.z3d

(ik kon het niet in een bijlage plaatsen)

maar, wat nu?

moet ik het interior ook zo maken?

ik weet geen raad meer :N

dank bij voorbaat!

Als je die in gta wilt zetten, zul je wel een interior moeten maken.

Plus wielen, motor en een 3d onderkant.

Maar je kan wel die dingen uit SA rippen en die dan erin je wagen zetten.

Maar de wagen ziet er goed uit, alhoewel je een 3d stuur kan maken, met Zmodeler tools

lukt dat wel.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Dat hoeft helemaal niet. Wat je moet doen voor het cutten van blueprints: Je opent je blueprint in MS Paint (dat is het makkelijkste), hier selecteer je (met dat vierkantje bovenin links) bijvoorbeeld de voorkant(geen delen van andere stukken selecteren, dan kan je blueprint straks in verhouding met andere een verkeerde afmeting krijgen).

Je kijkt even welke grootte het is rechtsonderin(bijvoorbeeld 390 x 430), je drukt ctrl+c, opent een nieuw scherm van paint, en gaat bovenin naar afbeeldingen>kenmerken. Hier vul je nu bij breedte 512 in, en bij hoogte ook 512. Dit namelijk omdat 512 boven 390 het eerste getal is dat een macht van 2 is (ik neem aan dat je weet wat dat is!). Ook boven 430 is 512 het eerste getal dat een macht van 2 is. Als je dus bij zowel breedte als hoogte 512 hebt ingevult, druk je op ok. Nu druk je ctrl+v in en je zet (in dit geval) de voorkant in het midden van je plaatje (zorg dat hij goed in het midden staat, anders krijg je in Zmodeler problemen).

Nu sla je de voorkant op.

Dit doe je dus met alle 4 de views: voorkant, achterkant, zijkant en bovenkant.

Let op: Als je voorkant in hoogte 430 is, en je achterkant 520, klopt er iets niet, zoek dan andere blueprints, want dan passen ze niet bij elkaar(tenzij je zin hebt om bepaalde delen te gaan verkleinen ofzo, maar dan worden ze slordig en waarschijnlijk onduidelijk). De totale hoogte van de voorkant, achterkant, en zijkant moet hetzelfde zijn. De lengte van de auto op de zijkant en bovenkant moet ook hetzelfde zijn. De breedte van voorkant, achterkant en bovenkant moet óók hetzelfde zijn. (1 of 2 pixels verschil maakt niet echt uit, maar 10 wel).

Ik denk dat het wel logisch te beredeneren is waarom dat moet kloppen: Als je auto op het vooraanzicht ineens veel hoger is dan op het zijaanzicht, en je gaat modellen, dan stel je je verticles van bij het dak dus gelijk aan het zijaanzicht, en dan wil je die verticles daarna op het vooraanzicht ook goed zetten in verband met de breedte van de auto, en dan blijkt ineens dat je dak niet klopt met het vooraanzicht.

Ik hoop dat dit iets ophelderd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb een vraagje kan iemand blueprints van een honda mokey of jincheng singa vinden

ik zou deze namenlijk wel in gtaSA hebben maar er is nog geen mod van gemaakt (en dus moet ik die zelf Zmodelleren) maar k kan geen blueprints vinden

Alvast bedankt

en als hij af zou geraken zal ik heb hier posten voor de MINI4STROKE liefhebbers

is in orde

ik zal wat foto's nemen van mijn eigen singa :tu:

wil er iemand het anders ook eens proberen ik kan er geen ... van

hier vindt je alle info en alle foto's

http://www.freewebs.com/gtasajinchengsinga/index.htm

succes

Bewerkt: door roberekke
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...
  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...