Jump to content

Het Juve-schandaal


Goliat

Recommended Posts

Het zal julie vast niet ontgaan zijn dat de Algemeen Directeur van Juventus scheidsrechters heeft omgekocht en zich schuldig heeft gemaakt aan andere praktijken die je onder de term fraude mag plaatsen.

Juventus zal als, Directeur Moggi ook daadwerkelijk schuldig wordt bevonden terug geplaatst worden naar de

Serie B en worden de afgelopen 2 landtitels afgenomen.

Dit is trouwens neit de eerste keer dat Juventus negatieve publiciteit te verwerken krijgt, eerder zou de Champions Leauge finale tegen Ajax in '96 ook met omkoop praktijken gewonnen zijn.

Bewerkt: door Goliat
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het zeker gezien, alleen erg jammer voor de Juventus spelers. Afgelopen zaterdag was het ook al op het Sport Journaal. Buffon en nog een aantal spelers van Juventus deden mee, ze wedden op wedstrijden die ze zelf voetbalden. Ook heb ik een telefoonsprek afgeluisterd (jaja ik :puh: ), ook hadden de directeur en nog wat mensen afgesproken hebben dat de afgelopen keer in de Arena Ajax - Juventus door Meier werd begeleid. Dit was ook zo afgesproken. Ik vind het erg triest dat je zo moet winnen, de supporters, de eerlijke mensen lijden eronder.

Over de straf, opzich is de straf ontterecht. De meeste mensen zijn er niet bij betrokken, het zijn 3 spelers en één (technish) directeur. Het hele elftal word nu bestraft, oké. Één is schuldig, nu lijkt de straf wel terrecht. Verder vind ik de overplaatsen wwel iets te zwaar, maar eens moet de eerste keer zijn. Nu hoopt de Italiaanse bond wel dat ze het niet weer doen. Opzich wel goed, maar ze mogen ook al niet Champions Luegue voetballen en hun 2 landstitels zijn afgenomen. Erg jammer en triest, voor de club, fans en de spelers!

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad erg wat daar allemaal afspeeld. Maar iedereen zegt wel juventus maar er zijn nog een aantal clubs die er betrokken bij zijn denk aan AC-Milan.

Als Juve echt daadwerkelijk beschuldigd word, worden ze zeker gedegradeerd naar de Serie B of erger Serie C. Als ze niet gedegradeerd zullen worden zou ik het heel laf vinden. Een kleine club (florientina) durfde ze een aantal jaar geleden wel te degraderen en juve niet.

Maar het is inderdaad sneu voor de fans. Ik ben benieuwd hoeveel spelers en fans er nog overblijven na de degradatie. Zo kan je wel mooi zien wat de echte fans zijn.

Maar ik denk dat het beste is het onderzoek af te wachten zonder echte beschuldigingen te doen.

Ikkes

Bewerkt: door Ikkes
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen probleem met de straf, Juventus wint al sinds het bestaan van de club wedstrijden door omkoping van de mafia e.d. , zo ook in '96 :puh:

Voor sommige spelers is het jammer maar die gaan toch weg naar een andere grote club.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hele elftal straffen is zwak (vindt ik), straf alle mensen die daaraan mee hebben gedaan (schorsing bijvoorbeeld) en niet heel het team!

En terugplaatsen naar de Serie B heeft ook maar nut voor een seizoen! Daarna zullen ze wel weer promoveren! Het enige nadeel wat dit heeft is dat ze kansen op de Champions Leuge of Uefa Cup mislopen!

En wat is je bron Pitbull?

Link to comment
Delen op andere websites

Teletekst op één maar is ondertussen al weg(door de transfers enzo is daar geen plaats meer voor)

En ontopic: ik vind het hele elftal straffen ook maar zwak, straf dan de mensen die eraan mee hebben gedaan(ontslaan kan niet want ze zijn al opgestapt het hele bestuur(ook teletekst))

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind juventus soms wel zwak

(ook in nederland zijn er omkoopschandalen, FC utrecht (presteerde opvallend goed), ADO (presteerde ook opvallend goed voor hun doen) en Willem 2 (die speelden dan niet zo goed)

worden verdacht)

Link to comment
Delen op andere websites

Het hele elftal straffen is zwak (vindt ik), straf alle mensen die daaraan mee hebben gedaan (schorsing bijvoorbeeld) en niet heel het team!

En terugplaatsen naar de Serie B heeft ook maar nut voor een seizoen! Daarna zullen ze wel weer promoveren! Het enige nadeel wat dit heeft is dat ze kansen op de Champions Leuge of Uefa Cup mislopen!

En wat is je bron Pitbull?

Als het inderdaad tot degradatie komt vrees ik met grote vrezen voor Juve. Waarom?, Heel simpel, in denk niet dat Imbrahimovic en nog meer van die toppers zin hebben om in de Serie B te spelen dus die gaan lekker opzoek naar een andere top club.

Dus wat jij zegt dat ze binnen een jaar wel weer terug zullen zijn.

Ik ben benieuwd :N .

Link to comment
Delen op andere websites

TQM, dat komt door het gezeur van de Telegraaf, ze hebben daar maar gewoon wat verzonnen het is gewoon een sensatie krant waar 99% onzin van is!

Inderdaad, het komt uit de telegraaf,

ik hoorde ook dat daniel rijaard zijn EX, had gezegd, maar dit zijn meestal lulverhalen, vooral als het over een EX gaat

EDIT: ik kan niets vinden over gedegradeerd naar de serie B

Bewerkt: door TQM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het ook gezien op Studio Sport en ik vind het jammer dat hij dat deed. Daarom is Juve denk ik 2 keer kampioen geworden. Nou,lekker dan als je een speler bent. Ik ben het helemaal met Ruurd eens!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...