Jump to content

De Forumkronieken


Lantyz

Recommended Posts

post-536-1171034127.gif

Bij deze de officiële kronieken van GTAforum.nl. In deze lijst vind je de belangrijke gebeurtenissen op het forum vanaf de oprichting op 22 oktober 2003. Alhoewel we geprobeerd hebben zoveel mogelijk data terug te vinden. Maar ja: Sommige zaken die niet vergeten zouden moeten worden, raakten verloren. Geschiedenis werd legende, legende werd mythe, blablabla, en toen wisten we ineens geen van allen nog wie er nu eigenlijk waar moderator was. :puh: Excuses voor mogelijk ontbrekende info, dus.

De bijgewerkte kronieken vind je hier op WikiGTA.

Momenteel worden de volgende gebeurtenissen opgenomen:

  • Oprichting nieuwe fora.
  • Nieuwe crewleden
  • Aftreding crewleden
  • Registratiedata van de huidige crew
  • Bijzondere gebeurtenissen

2003

? januari - Joriz begint met het opzetten van de site.

10 augustus - De domeinnaam 'GTAgames.nl' wordt geregistreerd.

? oktober - De website wordt gelanceerd.

22 oktober - Joriz richt het forum op: Het eerste forum 'GTA Praatforum' (Later hernoemd naar 'Feedback') wordt aangemaakt. Hierna worden de Grand Theft Auto, GTA London, GTA2, GTA III en GTA VC fora aangemaakt.

27 oktober - Marius registreert

4 november - GTA III en GTA Vice City komen uit op de Xbox

5 november - djbob wordt moderator

11 november - MTA forum aangemaakt.

12 november - Marius wordt moderator

28 november - Jos2 wordt moderator

? december - De site krijgt de herkenbare oranje kleur.

6 december - Superledenforum aangemaakt.

2004

6 januari - Tim wordt moderator

16 februari - GTA SA fora opgericht.

21 februari - Modding forum aangemaakt.

2 maart - Blizard (Lunatic) wordt moderator

7 maart - v00 wordt moderator

2 april - Le Freak wordt moderator

11 april - 8-Ball wordt moderator van de GTA III Fora

19 april - Arjen wordt moderator

24 april - Siender wordt moderator.

28 april - Het maximum aantal waarschuwingen wordt verminderd van tien naar vijf stuks.

7 mei - Thabit wordt moderator

23 mei - Muziek-, Computer- en Onzin forum aangemaakt.

27 mei - Jarno wordt moderator

28 mei - Moderator- en godmoderator/admin forum opgericht

29 mei - Lantyz registreert

? mei - In het eind van de maand wordt GTAGames een door Rockstar Games erkende GTA-fansite

4 juni - Chi wordt moderator

5 juni - Thabit en Siender stoppen als moderator.

9 juni - djbob stopt als moderator

12 juni - Arjen wordt moderator van de MTA fora.

26 juni - jos2 stopt als moderator

27 juni - Leden worden niet langer automatisch superlid wanneer ze 100 berichten hebben gepost.

2 juli - Normale Leden forum opgericht, W1cked wordt moderator van de GTA VC fora.

4 juli - Ironfist wordt moderator

13 juli - Lantyz wordt moderator van de GTA Vice City fora, Blizard stopt als moderator.

14 juli - RTS registreert

25 juli - Manhunt-, Lemmings- en Max Payne fora aangemaakt.

27 juli - marco vercetti wordt moderator

2 augustus - Sport forum aangemaakt.

3 augustus - PatrickW registreert

5 augustus - Liltuner wordt moderator

11 augustus - Furi0uz wordt moderator

18 augustus - Blizard is moderator-af.

28 augustus - Trax wordt moderator

8 september - Regels forum aangemaakt

9 september - PatrickW wordt moderator, Manhunt-, Lemmings- en Max Payne fora verwijderd

10 september - De groep megaleden wordt opgericht. Superleden met 1000 posts worden automatisch megalid.

18 september - Mania-92 registreert

24 september - GTA Advance forum aangemaakt

25 september - Eclipse wordt godmoderator

26 september - Godmoderator forum opgericht

5 oktober - Majus registreert als het 1000ste lid.

6 oktober - Trigger wordt god moderator

9 oktober - Melchior wordt moderator van het Onzin forum

20 oktober - Chi stopt als God Moderator.

22 oktober - Het forum bestaat 1 jaar

26 oktober - GTA San Andreas komt uit op de PS2, en GTA Advance op de GameBoy Advance.

27 oktober - The Godfather wordt moderator.

2 november - Mazzeltje registreert.

3 november - Wereld Nieuws forum (Later hernoemd naar 'Nieuws en Opinie') aangemaakt.

10 november - Robin2130 wordt moderator van Nieuws en Opinie

16 november - GTA Next forum (Later hernoemd naar 'GTA Upcoming']) opgericht.

20 november - BrokenTable wordt moderator van de GTA SA fora.

30 november - Games forum aangemaakt, RTS wordt moderator

11 december - Slimm en .Levi. registreren.

13 december - Tubs wordt moderator

26 december - Arjen stopt als crewlid

27 december - Lantyz en BrokenTable worden God Moderator.

2005

4 januari - The Outlaw wordt moderator

6 januari - Het forum is weer toegankelijk, na een servercrash van een aantal dagen. Het tijdelijke noodforum, dat in die paar dagen geheel ondergespamd werd, wordt ontmanteld.

7 januari - Le Freak en W1cked stoppen als crewlid.

17 januari - Superleden worden niet langer automatisch megalid wanneer ze 1000 berichten hebben gepost.

19 januari - The Outlaw stopt als moderator.

22 januari - Robin2130 stopt als moderator

30 januari - Chironu stopt als crewlid

18 februari - Esther wordt moderator van Muziek en Film

18 februari - Eclipse stopt als God Moderator, en gaat verder als moderator van de Modding fora. The Godfather neemt de God Moderator-functie over.

3 maart - Tim14 stopt als moderator.

8 maart - TubS stopt als God Moderator, en gaat verder als moderator.

22 maart - TubS stopt als moderator.

1 april - De crew verkondigt de komst van GTA: Sin City als aprilgrap. Veel leden, en daarmee veel andere fansites, tuimen erin.

15 april - GTA Advance komt uit.

28 april - Arjen wordt moderator in het Sportforum.

3 mei - Graphics fora opgericht.

7 mei - Melchior stopt als moderator. Arjen wordt godmoderator.

16 mei - Arjen stopt als crewlid.

17 mei - Wauzie wordt moderator in de Modding fora.

20 mei - De Gamesfora worden opgericht.

4 juni - Jowx registreert. .:Scott:. wordt moderator van het Algemeen Games - en Overige Genre's Forum.

7 juni - GTA San Andreas komt uit op de PC en Xbox.

10 juni - Ikkes registreert.

12 juni - SummerBase registreert.

18 juni - Lantyz wordt administrator.

20 juni - Ewoud wordt moderator van de GTA San Andreas fora.

21 juni - Het Nieuws & Opinie Forum wordt omgebouwd tot het Discussies forum.

21 juni - Ironfist wordt moderator van het Onzin - en Discussie's forum

22 juni - Alle God Moderators (The Godfather, BrokenTable en PatrickW) worden administrator. De God Moderator groep en het God Moderator Forum worden opgeheven.

23 juni - Azer registreert.

1 juli - Esther stopt als Moderator.

2 juli - Het forum bereikt een ledenaantal van 10.000. RTS stopt als moderator. Bling registreert. Het ledenforum (Het forum voor gewone leden, niet het leden subforum) wordt verwijderd.

6 juli - Mazzeltje word moderator van het Gamesforum. De gebruikersgroepen krijgen andere kleuren.

7 juli - Dizzee registreert.

8 juli - Froodooo registreert.

19 juli - .Levi. wordt Moderator van de GTA San Andreas fora.

23 juli - 8-Ball en Arjen stoppen als moderator.

24 juli - Slimm wordt moderator van het Sounds & Art Forum.

25 juli - De GTAforum Stamkroeg wordt opgericht, en zal uitlopen op een hopeloos fiasco.

4 augustus - Ironfist stopt als moderator. De Stamkroeg en het Onzin forum worden samengevoegd onder de naam Stamkroeg, en de postcount wordt in het gehele Zin en Onzin forum uitgeschakeld.

14 augustus - Trax en BrokenTable stoppen als crewlid

15 augustus - De godmoderators worden met Ewoud en Mazzeltje geherintroduceerd onder de naam 'Global Moderators'.

16 augustus - GTA-Sheep registreert

25 augustus - The Godfather stopt als crewlid

28 augustus - De Stamkroeg wordt weer hernoemd naar zijn oude naam 'Onzin forum', en de postcount wordt weer ingeschakeld.

27 augustus - BMW stopt als moderator, .:Scott:. wordt moderator van het onzinforum.

1 september - Wazuup registreert.

14 september - .:Scott:. stopt als moderator.

30 september - Jorge_F wordt moderator van Muziek en Film. Silverwing wordt moderator in het Onzin forum.

1 oktober - Big Smoke wordt moderator in de GTA San Andreas fora.

2 oktober - De crew begint met het werken aan WikiGTA, de nieuwe walkthrough.

8 oktober - Jim registreert

8 oktober - DaBeast registreert

12 oktober - RTS wordt moderator van de MTA fora

21 oktober - WikiGTA wordt gelanceerd.

22 oktober - Het forum bestaat 2 jaar, en moet uitgerekend op deze dag herstellen van een hack. Het forum gaat over op IPB 2.1, waardoor er vele functies en mogelijkheden bijkomen, maar de oude vertrouwde skins onbruikbaar worden.

25 oktober - GTA Liberty City Stories komt uit op de PSP.

3 november - Publiek WikiGTA forum aangemaakt.

6 november - Furi0uz stopt als moderator.

10 november - VforV registreert.

16 november - Het Sounds, movies and Arts forum wordt opgesplitst in enkele fora, waaronder de Graphics fora, waarvan Slimm en .Levi. moderator worden. Het Gadget forum wordt aangemaakt.

18 november - RonaldVC registreert.

21 november - GTAforum Awards 2005 gaat van start.

24 november - Jorge_F stopt als moderator

26 november - Dizzee wordt moderator van de GTA LCS fora

5 december - De Caliskin is dankzij PatrickW aangepast aan de nieuwe forumversie, en wordt opnieuw ingevoerd.

19 december - Club Elmo opent haar deuren, en zal later de opzet naar Gangs & Corporations worden.

29 december - De uitslag van de GTAforum Awards wordt bekend gemaakt, en GTA-Sheep wordt global moderator.

2006

5 januari - Gangs & Corporations wordt opgericht.

19 januari - Het forum telt 25.000 leden. Dutchy3010 registreert.

20 januari - GTA III fora.

29 januari - Forumleden krijgen beschikking over een respectlist in hun profiel.

9 februari - Het spelletjes forum wordt opgericht

14 februari - Jarno en Gunslinger worden moderator in Computer Talk, kort nadat het forum een uitgebreide renovatie heeft ondergaan.

6 maart - .Levi. wordt Global Moderator

11 maart - Bradley H., Wauzie en Eclipse stoppen als Moderator.

13 maart - Het Global Moderator forum wordt opnieuw opgericht.

20 maart - The Gunslingers worden de eerste corporation van het forum.

23 maart - HerrieM registreert zich.

24 maart - Modding Fora

25 maart - NandroDavids wordt moderator van het Sportforum. Het forum haalt een onverwacht record van 332 bezoekers tegelijk.

1 april - Het forum telt 30.000 leden. De postcount van de leden wordt op 0 gezet als aprilgrap, wat de crew ongeveer 50 PB's oplevert.

9 mei - Jarno stopt als moderator.

15 mei - Dizzee stopt als moderator.

23 mei - Ewoud stopt als crewlid.

31 mei - Matiscus krijgt tevens de LCS fora, Dizzee wordt opnieuw moderator van de GTA SA- en de LCS-fora.

6 juni - GTA Liberty City Stories komt uit op de PS2.

19 juni - NandroDavids stopt als crewlid

20 juni - Arjen wordt weer moderator van het Sportforum

21 juli - Preddy registreert.

23 juli - NandroDavids, die de taak van moderator in het Sportforum weer overneemt.

24 juli - Slimm stopt na exact een jaar als moderator. RonaldVC neemt zijn taak in de Graphics fora over, maar het Muziek en film forum blijft nog onbemand.

28 juli - De eerste editie van Oceans Weekly News komt uit.

5 augustus - Jorge_F stopt als mod van de Modding Fora en JGuntherSneemt zijn taak over.

8 september - Het forum verwelkomt haar 40.000ste lid.

24 september - De 500.000ste post wordt gezet.

21 oktober - GTA Vice City Stories fora opgericht, met Dizzee en Matiscus als moderator. GTA Upcoming omgebouwd tot het GTA IV forum, maar het GTA IV Missie Hulpforum en een mod ontbreken nog. Dutchy3010 wordt moderator van GTA San Andreas, en VforV van GTA Liberty City Stories. NandroDavids vervangt Lantyz in de GTA Vice City fora. Dizzee en Gunslinger nemen het Muziek en Film forum onder hun hoede, dat hernoemd wordt naar Beeld en Geluid. Alle media-fora worden samengevoegd met de General-fora.

22 oktober - Het forum bestaat drie jaar. Om dit te vieren wordt GTAforum en GTAgames samengevoegd tot één samenwerkend geheel, met nieuwe functies als blogs en een galerij. Het forum gaat over op de Orange Valley skin, en de overige skins (dit maal PopOrange en CaliRed) raken wederom tijdelijk onbruikbaar.

31 oktober - GTA Vice City Stories komt uit.

5 november - Silverwing en RonaldVC stoppen als moderator. Slimm wordt weer mod van het Graphics forum.

27 November - _KoE_Mzungu registreert.

28 december - NandroDavids wordt moderator van het Onzin forum

30 december - De uitslag van de GTAForum Awards 2006 wordt bekend gemaakt. SummerBase wordt moderator van het GTA Vice City Stories forum, Matiscus ruilt het GTA Vice City Stories forum in voor het GTA IV forum, VforV krijgt het GTA IV forum erbij en Dutchy3010 wordt global moderator.

2007

1 januari - Het GTAForum.nl Jaarboek wordt onthuld.

8 januari - RonaldVC wordt weer moderator in de GFX fora. Bling wordt moderator in de GTA San Andreas fora.

15 januari - Het forum haalt onverwacht een recordaantal van 426 online bezoekers.

17 januari - Jowx wordt moderator in de Games fora.

1 februari - Mazzeltje en Dizzee stoppen beide als crewlid

2 februari - NandroDavids wordt global moderator

3 februari - VforV stopt als moderator.

7 februari - Mark B. stopt als moderator, en Bling neemt zijn taak als GTA III mod over. SummerBase wordt moderator van de GTA Liberty City Stories fora. Mazzeltje wordt weer moderator van het GTA IV forum. NandroDavids en GTA-Sheep worden mod van alle Zin en Onzin fora.

25 februari - Upgrade van het forum introduceert vriendenlijsten en nieuwe profielen met commentaar-optie

2 maart - Gunslinger stopt als moderator en Preddy neemt zijn plaats als moderator in Computer Talk in.

20 maart - Reorganisatie van Zin en Onzin Fora, de nieuwe naam voor dit deel is Lifestyle. Gadgets heet voortaan luxuries, en wordt daarmee een stuk breder. Het Onzin forum is omgedoopt tot None of the Above. Het Discussie forum (SL en hoger) is tijdelijk offline gezet.

23 maart - Het Discussie forum wordt hernoemd naar Opinie en wordt beschikbaar voor alle leden. Het openbare WikiGTA-forum wordt van het Hosted Sites & Projects subforum verplaatst naar het Mededelingen en Feedback subforum.

27 maart - Slimm stopt als moderator.

30 maart - Vlak na de release van de eerste GTAIV trailer, haalt het forum een recordaantal van 778 online bezoekers.

12 april - Mazzeltje stopt als moderator in het GTA IV forum, en Dutchy3010 vervangt hem.

17 april - Het 50.000ste lid registreert.

1 mei - Matiscus stopt als moderator in het GTA IV forum, en PatrickW vervangt hem.

4 mei - Superleden en megaleden worden niet langer in de ledenfora gekozen, maar in het crewforum.

14 mei - Wazuup volgt JGuntherS op als Moderator van de Modding Fora.

17 mei - GTA Vice City fora over aan HerrieM.

20 mei - De Engelse versie van WikiGTA.org gaat online met 1294 pagina's

4 juli - Matiscus treed af als moderator van de Modding Fora.

25 juli - DaBeast wordt moderator naast Wazuup op de Modding Fora.

15 augustus - Flame^ treedt af als moderator van het SA:MP-forum en het Overige Multi-Player Mods-forum.

15 augustus - Azer wordt moderator en neemt Flame's fora over.

18 augustus - _KoE_Mzungu wordt moderator in de GTA:SA fora en neemt daar .levi.'s plek over.

26 september - NandroDavids treedt af als global moderator.

4 oktober - RonaldVC wordt ook moderator van Computer Talk. Froodooo wordt moderator van Games. Mania-92 en Ikkes worden moderator van Lifestyle. Dizzee wordt weer moderator van de GTA Liberty City Stories en GTA Vice City Stories fora.

12 oktober - Het School & Studie wordt toegevoegd in Lifestyle.

22 oktober - GTAForum bestaat 4 jaar en een nieuwe groene skin wordt gelanceerd, genaamd KiwiGTA.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Lantyz

    5

  • Ruurd31

    5

  • PatrickW

    4

  • TheGuardian

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 maand later...

Als je hier niet op reageren vergeef me dan :puh: , maar als je hier wel op mag reageren dan doe ik dat.

Van alle mods staat er wanneer ze geregistreerd zijn behalve mij, en ik ben ook mod geweest :puh:_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil hier ook even reageren, ik moet zeggen dat dit een heel erg leuk topic is! En erg intressant ik zoek vaak oud mods+ op en lees dan hun topics/posts door en dat is heel erg intressant.

Bedankt Lantyz!

Link to comment
Delen op andere websites

Ha ha echt leuk gedaan hoor! :tu:

Ik heb er ook nog een header voor de kronieken gemaakt:

naamloos25rp.png

(Met het lettertype van 'The cronicles of Narnia' :puh:)

[IMG=http://img135.imageshack.us/img135/8968/naamloos25rp.png]

>>> Door Lantyz: Top! :tu: Hij staat bovenaan de lijst!<<<

Haha! Leuk dat ik ook nog iets bijgedragen heb aan de kronieken! ;)

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Pietje II mijn complimenten voor het mooie logo. Ik had gister dit topic al een aantal keren doorgelezen, en ik blijf het leuk vinden om naar de gebeurtenissen van het GTAForum te kijken. Dat jullie dit allemaal bijgehouden hebben. Nu kun je zoiezo de kwaliteiten van het forum meten. Niet om te slijmen, maar er zijn veel forum's die niet eens dit soort dingen noteren. Niet eens waneer iemand moderator werd.

Ik kan nog maar twee dingen zeggen: Ik heb en ga nog veel genieten van dit topic en zeer bedankt Lantyz en natuurlijk de Crew. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Hee jullie zijn mij vergeten.

16 April 205 .Tales. registreert

Nee grapje ... Ik vind het heel goed dat zo iets bijgehouden wordt.

Het zal ook wel een tijdje gekost hebben om dit te maken.

Of het topic is al een tijdje oud. niet op gelet :puh:

Dat dus niet .... Zal ook wel veel moeite zijn geweest om dit allemaal de Herinneren !

Bewerkt: door .Tales.
Link to comment
Delen op andere websites

Grand tani islands? :)

Was tog een aardig belangrijk onderdeel van het forum geweest, kan er ook wel bij.

Zet Martineza er dan ook maar meteen bij =P

Btw erg goed idee lantyz of wie et verzonnen heeft, handig voor nieuwe leden.

Het zal vast een rotwerk geweest zijn alles op te zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, je bent mij vergeten er tussen te zetten :puh:

Nee, geintje, 't is natuurlijk lol als er een lijst staat waar alle gebeurtenissen in staan

En als je van iedereen er neer ziet die registreert op datum ben je nog wel even bezig met research :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En ik dan? :-( Ik heb ook nog wel een ideetje. Elke keer als er iets gebeurt, iets speciaals van het forum, dan komt er een mededeing. Misschien is het wel leuk om die mededeling achter de gebeurtenis te zetten. Bijvoorbeeld zo:

2006

24 Maart - Matiscus wordt moderator van de Modding Fora

25 Maart - Jorge_F wordt moderator van de Modding Fora, en NandroDavids van het Sportforum.

1 april - Het forum telt 30.000 leden. De postcount van de leden wordt op 0 gezet als aprilgrap, wat ongeveer de crew ongeveer 50 PB's oplevert.

9 mei - Jarno stopt als moderator.

15 mei - Dizzee stopt als moderator.

23 mei - http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=28367.

Vergeten jullie niet:

18 mei - Nieuwe LCS avatars

3 Mei - Slimm neemt de moderator taken in het Muziek/Film forum over.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt héél mooi gemaakt Lantyz!

Mooi idee!

Maar ik denk dat je iets vergeten bent, vergeef me als het niet zo is.

*Datum weet ik niet exact*: Familia Di Corleone is de tweede corporation geworden.

Misschien als iemand de datum wel weet dan kun je het hier melden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt héél mooi gemaakt Lantyz!

Mooi idee!

Maar ik denk dat je iets vergeten bent, vergeef me als het niet zo is.

*Datum weet ik niet exact*: Familia Di Corleone is de tweede corporation geworden.

Misschien als iemand de datum wel weet dan kun je het hier melden.

19 April :)

>>> Door GTA-Sheep: Eigenlijk 30 april, want toen heeft PatrickW de uitslag bekend gemaakt. Maar op 19 april begonnen de stemrondes inderdaad :)<<<

[Ferre: Kijk altijd verder dan je neus lang is ;) ]

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...