Jump to content

Steken In Zij


Synchro

Recommended Posts

Steken in je zij worden inderdaad veroorzaakt door een gebrek aan conditie. Hoe beter je conditie is, hoe langer het duurt voordat je last krijgt van steken. Het wordt veroorzaakt door een gebrek aan zuurstof aan de milt, die daardoor gaat samentrekken. In Indonesie lopen de dragers van Riksja's daarom vrijwel allemaal zonder milt (operatief verwijderd). Het verkort je levenduur met 20 jaar :bonk:, maar steken heb je niet meer (dus kan je de hele dag doorrennen). Er helpt iets goeds tegen steken trouwens: zodra je hem voelt stoppen met rennen en net doen alsof je je veters strikt (dus wel zoveel mogelijk rechtop blijven staan)....

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb daar ook welleens last van, vooral na het lopen.

Maar ik heb nog iets anders: Als ik tijdens een voetbalwedstrijd na bijvoorbeeld een minuut of 10 een eerste snelle actie maak, krijg ik vaak erg last van m'n schouder. Als ik daarna nog even doorga, gaat het vanzelf voor de rest van de tijd weer over. Maar het doet welleens even heel zeer.

Dokter Sheep, weet jij waar het aan ligt? :D:puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik zit met het volgende, vervelden probleem;

Zoals vele zullen weten doe ik al jaren aan gewicht heffen, power training, ... . Wel de laatste maanden krijg ik steken in mijn nek, het komt omdat er een ader de druk niet aan kan van de vele kracht die ik uit oefen.

De dokter heeft me ten strengste het gewicht heffen verboden.

Jammer want ik deed het graag. Het was een soort onspanning.

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha, wees geen watje.. ik heb het vaak met L.O.

Dan denk ik even aan een Track van Eminem of dergelijke en begin harder te sprinten.

Gewoon even boos worden of even niet nadenken.

Maar gewoon alles geven, en niet aan denken.

Daarna kan je even uitrusten.. maar meestal als je erop duwt of sneller loopt mindert het.

Hey watje , je weet niet wat de pijn is. . , ff doordoen , gevolg => paar dagen last.

Rust , gevolg => Gaat niet over.

Aan eminem denken , gevolg => word erger.. ( :cab: )

Niet voor niks dat je gebanned bent maarja. Stoer doen , watje..

Het best is om op je Duim te pitsen ( je weet wel zo'n vuistbal maken met je hand met je duim erin.Hard Knijpen) ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hebben jullie dat ook eens steken aan de linkse of rechter zij? Ik in ieder geval wel. Meestal bij links , ook is rechts maar niet zoveel. De meeste dachten altijd dat de oorzaak door de milt ging, maar dat is niet zo. Het is een ophoping in de darmen. Ik ben al naar de dokter geweest , scannen.. Maar mijn milt is 2cm te groot. Daar ligt het niet aan , ze zagen niks. Ik heb al vele dingen geprobeerd tijdens de wedstrijden en trainingen. Niets werkt. Soms heb ik het en soms niet. Heeft iemand het probleem ook en heeft iemand iets dat echt helpt? Graag posten.. :engel:
dat is waarschijnlijk dat je niet genoegt ademt tijdens een inspanningje meot altijd heel goed inademen en dat je een zwakke conditie hebt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...