Jump to content

Het grote 'Le Tour De France' topic.


Jon-asses

Recommended Posts

In ieder geval heeft hij straks voldoende begeleiding.

Lol, zou wel grappig zijn dat hij als enige van z'n team aan de start komt :*D

Maar die voldoende begeleiding, wie zouden dat dan worden? Ngo allemaal nieuwe namen van het team?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    22

  • demontventoux

    20

  • Ikkes

    9

  • SamShine

    6

hahahaha.....ja, dat bedoelde ik ook met genoeg begeleiding. 1 renner met 12 verzorgers, 10 volgwagens en heel, heel erg veel eten 's avonds :schater:. Volgens mij heeft dat team helemaal geen reserves meer (althans: niet dat ik weet), dus dat houdt dan een beetje op.....maar ik denk dat het team dan gewoon opgeeft en niet zal gaan :D

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom hebben ze dit gedaan :?

Ullrich, Basso, Mancebo, Sevilla

Misschien doordat dit gebeurt is, willen de mindere renners hun kan grijpen. Dus misschien toch nog een spannende tour? Het is voor discovery wel een meevaller. Hoewel misschien Savoldelli ook wordt weggehaald. (net gehoord op het NOS nieuws).

Misshien gaat Hincapie wel winnen. Ook Vino heeft een goeie kans nu de toppers weg zijn.

Landis en Mayo maken misschien ook kans om de gele trui te winnen.

Cunego bakt er niks van denk ik

Bewerkt: door evildirk
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, kleinere favorieten zoals Hincapie zullen zeker proberen hun slag te halen nu.

Kan dus nog spannend worden (hopelijk) zonder de grote toppers.

Misschien ook alberto Contador?

demont

Link to comment
Delen op andere websites

tsjonge, tsjonge.

Wat een aanfluiting voor de Tour. Bijna alle topfavorieten zijn er niet. Maar als er maar geruchten zijn over een renner is de ploef al genootzaakt om de renner te schorsen. Ook heeft Mancebo bekend gemaakt om maar helemaal te stopen na deze kwestie.

Het zal nu ongetwijfeld een tour worden waar de sub-toppers enorme kansen maken. En ik hoop ook dat hij zeer spannend word. Ik kijk er naar uit, ondanks dat de toppers er niet zijn.

Ikkes

Ps. Wat een onsamenhangend verhaal :duh: .

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste post is aangepast! Hopelijk heb ik geen fouten laten staan, anders PB ! :) I.v.m die Witte Trui, heb ik eigenlijk de weinig tijd voor de favo's samentestellen, dus als iemand het ziet zitten PB :D ! Waarom Vino niet mag meedoen? Simpel, gewoon omdat hij te weinig ploegmaten heeft, zeker is het niet maar wel al zo'n 80%.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het spijtig dat Vino niet mag meedoen, voor deze keer mogen ze van mij wel een uitzondering maken op de regel van het minimum deelnemers per team.

Vino moet nu eigenlijk boeten omdat andere epo hebben gepakt, maar daar kan hij toch niet aan doen. :bonk: Hij was een van mijn favorieten en zeker nu de topfavorieten weg zijn. Met maar 3 ploegmaats zal het natuurlijk moeilijk zijn om te winnen, maar toch vind ik dat hij mag meedoen.

Bewerkt: door maarte41
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag is het de eerste rit. Van Strasbourg naar Strasbourg. Het is een proloog van 7 km. lang. Het hoeven niet echt tijdrijders te zijn voor te winnen, er kan ook een explosieve renner (sprinter) winnen. Maar de tijdrijders zullen ook hun best doen. Dus deze rit is een beetje onduidelijk wie er gaat winnen, ikzelf gok op Zabriskie. :) Ik voel de sfeer van de Tour al :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Och och, wat jammer dat ze al deze dopingverdachten vandaag niet pas bekend maakten, dan had ik zeker weten Ploegleider gewonnen, aangezien ik als 1 van de weinigen een team met tijdrijders en klimmers had geformeerd, maar wel zonder Vinokoerov, Ullrich, Basso en Mancebo. Wat heb ik dat toch weer goed gezien... :puh:

Maar nu even serieus: Het lijkt er toch meer en meer op dat bijna iedereen in de wielerwereld gebruikt, en dat moet je tegen proberen te houden, dus ik sta volledig achter deze schorsingen. Dit wordt dan eindelijk een Tour de France die niet volledig door één ploeg wordt gecontroleerd, zoals de afgelopen jaren met de US Postal/Discovery Channel-ploeg het geval was en dit jaar had ik eigenlijk hetzelfde verwacht van Basso en zijn CSC-ploeg. Kortom: De Tour zal waarschijnlijk een stuk spannender worden, en ik kan dan ook niet wachten totdat we de bergen ingaan. Wat hebben ze de Tour trouwens schitterend gepland: Tot aan de WK-Finale allemaal redelijk vlakke etappes, en direct daarna gaan we de Pyreneën en de Alpen in. Heerlijk, aan één stuk door sport kijken. Na de Tour zal ik waarschijnlijk wel in een zwart gat vallen, zo zonder sportevenementen, maar goed, dan ga ik ook maar 's een keer naar buiten... :clown:

Arjen, waarom gaan we niks voorspellen bij Sportkenners...? Lijkt me juist leuk, maar vooruit, er is hier natuurlijk maar 1 de baas... ;)

Toch maar even mijn voorspellingen dan:

Gele trui: Yaroslav Popovitsj

Groene trui: Robbie McEwen

Bolletjestrui: Denis Mentsjov

Link to comment
Delen op andere websites

En de tour is alweer een tijdje begonnen! Sebastain Lang (Duitsland) staat op het moment eerste, O'grady zit op 0 seconden daarna, dus het verschil tussen de twee zit in de 100'ste seconden! :puh:

Ook wil ik even zeggen dat je wat er op dit moment op Nederland 2 wordt uitgezonden van de Tour ook op het internet kunt zien. Dit kun je hier doen: Klik!

Iedereen nog heel veel plezier in deze tour! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Toch nog iets over het dopinggeval :).

Ik kan bijna niet geloven dat Ullrich en Basso doping nemen.

Ik blijf in hun onschuld geloven tot het tegengestelde bewijst word ;). (omg laatste stuk klopt niet :bonk: )

Vino mag toch wel naar de tour?^

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.a...icleID=GEGU3E0F

Haha, je bedoel iets van: "Ik blijf in ze geloven tot het tegendeel is bewezen".

Hier nog even een tussenklassement, het is nu afgelopen:

Stand Algemeen Klassement

1. Thor Hushovd 8'17"

2. George Hincapie 8'17'

3. David Zabriskie 8'21"

4. Sebastian Lang 8'21"

5. Alejandro Valverde 8'21"

6. Stuart O'Grady 8'21"

7. Michael Rogers 8'23"

8. Paolo Savoldelli 8'25"

9. Floyd Landis 8'26"

10. Vladimir Karpets 8'27"

11. Serhiy Honchar 8'27"

12. Tom Boonen 8'28"

[Edit:] Dit is trouwens ook een handige site voor de Tour: Sport.be

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Arjen, waarom gaan we niks voorspellen bij Sportkenners...? Lijkt me juist leuk, maar vooruit, er is hier natuurlijk maar 1 de baas... ;)

Idd :@ ARJEN :@ .

Ik ben zeer teleurgesteld.

Nee hoor :puh: . Maar het kan altijd nog :engel: (moet je wel snel zijn :puh: ).

Ontopic:

Het leukste gedeelte moet nog komen.....De bergritten.....Dat vind ik echt zo machtig om te zien maar in deze tour zie je wie daar echt de sterkste is. Want deze is Clean (hopen we nu dan :duh: ). Maar nogmaals ik kijk er naar uit en ik ben blij dat we los zijn.

Ikkes

Ps. wel jammer dat het samen valt met Wimbledon en het WK :ch: .

Link to comment
Delen op andere websites

Ps. wel jammer dat het samen valt met Wimbledon en het WK :ch: .

De WK wedstrijden zijn Laat in de middag/´s Avonds, en de Tour is ´s Middags! Volgensmij is wimbledon ook ´s Middags... Maar die volg ik niet dus weet ik dat ook niet zeker. En trouwens, Wielrennen is niet altijd boeiend... Dus een beetje zappen om niks leuks te missen is niet zo moeilijk! Ik wens je in elk geval veel succes!

En trouwens, Casper won, en Hushovd geraakt door een kartonnen handschoen, ik hoop dat hij nog mee kan doen!

---

Jammer genoeg is het WK nu bijna afgelopen, nog vier wedstrijden... (en de beste _O_ ).

Link to comment
Delen op andere websites

Zo wat een geval met die Hushovd..

Ze arm half open gehaald door een kartonnen handschoen :bonk:

Volgens mij was het door één iemand die die handschoen uitstak, die zal nu wel hard weg gerend zijn..

Ik hoorde net wel op Studio Sport dat hij morgen wel met hechtingen morgen gewoon aan de start kan verschijnen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...