Jump to content

Het grote 'Le Tour De France' topic.


Jon-asses

Recommended Posts

Zo wat een geval met die Hushovd..

Ze arm half open gehaald door een kartonnen handschoen :bonk:

Volgens mij was het door één iemand die die handschoen uitstak, die zal nu wel hard weg gerend zijn..

Ik hoorde net wel op Studio Sport dat hij morgen wel met hechtingen morgen gewoon aan de start kan verschijnen. :)

Verschijnen, maar meedoen? :clown: Trouwens niemand die over Casper begint? Hij gaf al die sprinters wel mooi het nakijken! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    22

  • demontventoux

    20

  • Ikkes

    9

  • SamShine

    6

Nu is er bekendgemaakt dat de kartonnen handen van het PMU niet meer mogen bij de aankomst. Tja het is 'maar' van karton, maar als je er met 65 km/u tegen vlamt zul je wel ander piepen hoor. Hij is vandaag gestart en ik zie nu net dat hij even overlegt met de dokter, dus echt over is het blijkbaar nog niet. Casper verrast mij niet hoor, ik wist dat als die renner wat geluk heeft dat hij zeker kan doorbreken! :klap: Casper :klap:

Verder vind ik het ietwat spijtig dat Sportkenners nog niets heeft (Arjen :puh: ) maar ook is het goed, want anders ging iedereen Ullrich en Basso en Vino genomen hebben, terwijl ze niet meedoen. :N Er gaat wel degelijk een Tour De France voorspelling bij Sportkenners komen. Vertrouw Arjen nu maar :) .

Verder even men voorspelling

Groen: Robbie Mcewen

Geel: Landis

Bolletjes : Rujano :)

Maar nu ga ik even verderkijken naar de koers :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Het was vandaag weer een leuke etappe. Er zat 1 lange ontsnapping van bijna 200 km in van 2 spanjaarden. En op het eind een korte van een duitser. En toen een massa sprint met als winnaar Mc Ewen.

Het zat Thor weer niet mee: Hij schoot nu uit zijn pedaal tijdens de sprint, maar hij heeft wel weer het geel. Thom Boonen staat 2e op enkele seconden.

Morgen is dan eindelijk de etappe naar Valkenburg. Laten we hopen dat de nederlanders wat laten zien :) .

Ikkes.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je dat gezien van die gast die een reclame bord tegen zijn arm kreeg, heel zijn arm onder bloed!

Zo wat een geval met die Hushovd..

Ze arm half open gehaald door een kartonnen handschoen :bonk:

Volgens mij was het door één iemand die die handschoen uitstak, die zal nu wel hard weg gerend zijn..

Ik hoorde net wel op Studio Sport dat hij morgen wel met hechtingen morgen gewoon aan de start kan verschijnen. :)

Dat was geen handschoen,Dat was een reclame bord

:7

Srry voor dubbelpost,te laa gezien...

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je dat gezien van die gast die een reclame bord tegen zijn arm kreeg, heel zijn arm onder bloed!

Dat was Thor Hushovd. Het was geen reclame bord maar een "PMU Hand". Deze zijn hierdoor verboden bij de aankomst wat Jonn-Asses al zei ;) .

Ikkes

Link to comment
Delen op andere websites

Het was vandaag weer een leuke etappe. Er zat 1 lange ontsnapping van bijna 200 km in van 2 spanjaarden. En op het eind een korte van een duitser. En toen een massa sprint met als winnaar Mcewen

Het zat Thor weer niet mee: Hij schoot nu uit zijn pedaal tijdens de sprint, maar hij heeft wel weer het geel. Tom Boonen staat 2e op enkele seconden.

Morgen is dan eindelijk de etappe naar Valkenburg. Laten we hopen dat de nederlanders wat laten zien :) .

Ikkes.

Hehe, je bent me al voor zie ik. :)

Zo nu even hetzelfde verslag maar ietswat uitgebreider: Vandaag was het de 3de etappe (met de proloog erbij). Er waren in deze etappe veel tussensprints, dus een kans voor Hushovd voor zijn geel weer te bemachigen. Thor probeert het ook, maar kan bij de eerste tussensprint max. 2 sec. pakken omdat er 2 Spanjaarden, namelijk: De La Fuente(Saunier Duval) en Hernandez (Euskatel). Maar die twee seconden zijn genoeg voor de gele trui. Ook Tom Boonen sprint mee, en wint de tussensprint ook. De tweede tussensprint zijn er weer 2 sec. te grijpen, en deze keer wint Thor Hushovd gemakkelijk omdat Tom weer te vroeg op kop kwam. De derde tussensprint gaat om de 4- en 2 sec. omdat voorin La Fuente een aanval heeft geplaats vor de bergpunten en Hernandez al is ingelopen. De 4 sec. zijn voor Boonen, de 2 sec. zijn voor Hushovd. Dit was de laatste tussensprint, nu tijd voor de massasprint. Er proberen nog wat renners weg te komen maar dat lukt niet. Dus over naar het echte werk voor de spurters, een massasprint!! Mcewen is daarin duidelijk de baas want hij heef took geen krachten verspilt aan de tussensprint. Mcewen wijkt wel een beetje af van zijn lijn en daardoor schiet Hushovd zijn voet uit de pedaal, hij sprint verder met 1 voet. Maar dat ene voet(je) is niet genoeg voor nog tweedes te worden want Boonen wordt nog 2de. Hushovd 3de, en daarmee blijft hij in het geel. Mcewen heeft groen, en La Fuente heeft de bolletjes.

Ziezo hopelijk genieten jullie van men verslag :puh:

PS: Ikkes, ik heb de rennersnamen in je verslag verbeterd ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Matthias Kessler heeft de rit met aankomst in Valkenburg gewonnen. Hij ontsnaptte op de beruchte Cauberg op 2km van de meet. De jarige Belg Philipe Gilbert sprong nog even mee maar moest Kessler laten gaan.

De Duitser die gisteren nog op 150m van de meet gegrepen werd hield het nu wel vol en won met 5sec voorsprong op Rogers.

Tom Boonen mag morgen in eigen land vertrekken met de gele trui.

demont

Link to comment
Delen op andere websites

Matthias Kessler heeft de rit met aankomst in Valkenburg gewonnen. Hij ontsnaptte op de beruchte Cauberg op 2km van de meet. De jarige Belg Philipe Gilbert sprong nog even mee maar moest Kessler laten gaan.

De Duitser die gisteren nog op 150m van de meet gegrepen werd hield het nu wel vol en won met 5sec voorsprong op Rogers.

Tom Boonen mag morgen in eigen land vertrekken met de gele trui.

demont

Niet veel aan toe te voegen :) . Alleen is er nog iets héél belangrijk gebeurt vandaag. Namelijk: Valverde geeft op! Valverde valt in de laatste 25 km. en heeft een sleutelbeenbreuk, dit was misschien toch één van de grootste kanshebbers op het geel. Ook Erik Dekker en Fred Rodriquez zijn niet meer gestart. Boonen start morgen in het geel en in het groen. De bolletjes zijn voor Pineau en de witte trui voor Fothen. Ziezo dit is het Tournieuws ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad enorm jammer: de opgave van Valverde, nadat Basso, Ullrich en de andere grote favorieten verdwenen was Valverde toch zeker in staat om top 5 te rijden, en dan dit; stomme valpartij. Op een recht stuk een ploegmakker van hem moest uitwijken en daarbij het voorwiel van Valverde aangeraakt :bonk:

Erik Dekker toch met serieuze pijnlijke blessures afgevoerd heb ik gehoord.

Ja, wie blijft er nog over als favoriet?

-Hincapie?

-Contador?

-....

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad enorm jammer: de opgave van Valverde, nadat Basso, Ullrich en de andere grote favorieten verdwenen was Valverde toch zeker in staat om top 5 te rijden, en dan dit; stomme valpartij. Op een recht stuk een ploegmakker van hem moest uitwijken en daarbij het voorwiel van Valverde aangeraakt :bonk:

Erik Dekker toch met serieuze pijnlijke blessures afgevoerd heb ik gehoord.

Ja, wie blijft er nog over als favoriet?

-Hincapie?

-Contador?

-....

Hincapie: Zeker lijkt me dit jaar héél sterk.

Contador: Doet niet mee, want zijn ploeg Wurth doet niet mee ;) .

Verder nog:

Landis, Leipheimer, Evans, Mayo(?), Rujano (?), Rogers, Mazzoleni, Kloden, Sastre (?),... Er blijven dus nog genoeg renners over. Volgens mij gaat het tussen de Amerikanen, die hebben Landis, Hincapie en Leipheimer de twee sterkste in mijn ogen. :Y

Bewerkt: door Jon-asses
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad enorm jammer: de opgave van Valverde, nadat Basso, Ullrich en de andere grote favorieten verdwenen was Valverde toch zeker in staat om top 5 te rijden, en dan dit; stomme valpartij. Op een recht stuk een ploegmakker van hem moest uitwijken en daarbij het voorwiel van Valverde aangeraakt :bonk:

Erik Dekker toch met serieuze pijnlijke blessures afgevoerd heb ik gehoord.

Ja, wie blijft er nog over als favoriet?

-Hincapie?

-Contador?

-....

Hincapie: Zeker lijkt me dit jaar héél sterk.

Contador: Doet niet mee, want zijn ploeg Wurth doet niet mee ;) .

Verder nog:

Landis, Leipheimer, Evans, Mayo(?), Rujano (?), Rogers, Mazzoleni, Kloden, Sastre (?),... Er blijven dus nog genoeg renners over. Volgens mij gaat het tussen de Amerikanen, die hebben Landis, Hincapie en Leipheimer de twee sterkste in mijn ogen. :Y

Lol, ja Contador doet inderdaad niet mee ;)

Inderdaad, het zal waarschijnlijk, zoals je de favorieten opnoemt, voor het 8ste jaar op rij een Amerikaan worden.

------------------------

Robbie McEwen won vandaag met machtsvertoon de massaspurt. Hij werd enorm goed naar voren gebracht door ploegmakker Gert Steegmans. Gele trui Tom Boonen werd 5de.

De Spanjaarden werden 2 en 3, met respectievelijk Gálves en Freire. Hushovd werd 4de.

De Duitser Zabel kreeg een lekke band niet ver van het einde en werd dus uitgeschakeld voor de massaspurt.

Iban Mayo, een van de topfavorieten nu, kwam ten val vandaag maar gelukkig zonder erg.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad enorm jammer: de opgave van Valverde, nadat Basso, Ullrich en de andere grote favorieten verdwenen was Valverde toch zeker in staat om top 5 te rijden, en dan dit; stomme valpartij. Op een recht stuk een ploegmakker van hem moest uitwijken en daarbij het voorwiel van Valverde aangeraakt :bonk:

Erik Dekker toch met serieuze pijnlijke blessures afgevoerd heb ik gehoord.

Ja, wie blijft er nog over als favoriet?

-Hincapie?

-Contador?

-....

Hincapie: Zeker lijkt me dit jaar héél sterk.

Contador: Doet niet mee, want zijn ploeg Wurth doet niet mee ;) .

Verder nog:

Landis, Leipheimer, Evans, Mayo(?), Rujano (?), Rogers, Mazzoleni, Kloden, Sastre (?),... Er blijven dus nog genoeg renners over. Volgens mij gaat het tussen de Amerikanen, die hebben Landis, Hincapie en Leipheimer de twee sterkste in mijn ogen. :Y

Lol, ja Contador doet inderdaad niet mee ;)

Inderdaad, het zal waarschijnlijk, zoals je de favorieten opnoemt, voor het 8ste jaar op rij een Amerikaan worden.

------------------------

Robbie McEwen won vandaag met machtsvertoon de massaspurt. Hij werd enorm goed naar voren gebracht door ploegmakker Gert Steegmans. Gele trui Tom Boonen werd 5de.

De Spanjaarden werden 2 en 3, met respectievelijk Gálves en Freire. Hushovd werd 4de.

De Duitser Zabel kreeg een lekke band niet ver van het einde en werd dus uitgeschakeld voor de massaspurt.

Iban Mayo, een van de topfavorieten nu, kwam ten val vandaag maar gelukkig zonder erg.

Maar Hushovd is geschrapt uit het klassement! Hij had volgens de jury Eisel tegen de dranghekkens geduwt. Nu is hij zijn 4de plaats kwijt, die is nu voor Boonen. Ook zijn punten voor het groen is em kwijt. Vorig jaar had Mcewen net hetzelfde voorval, hij duwde met zijn hoofd tegen O'Grady en was ook zijn 4de plaats kwijt.

Galvez viel op 15 km. van het einde, net zoals Mayo. Mayo werd direct met nog 6 ploegmakkers terug naar het peleton geleid. Galvez moest het met 1 ploegmakker doen. Maar hij werd toch nog 2de. :klap: En Mcewen was inderdaad oppermachtig, Steegmans heeft hem echt zéér goed naar voor geloodst, nu is het verlies van Rodriquez al bijna vergeten ;) .

Vandaag weer een nieuwe rit. Ik kijk er al naar uit :puh: .

PS: Het zijn altijd ik en demontventoux die in dit topic posten. Intresseert niemand anders zich in de Tour? :?

Link to comment
Delen op andere websites

PS: Het zijn altijd ik en demontventoux die in dit topic posten. Intresseert niemand anders zich in de Tour? :?

Ik ook hoor :Y . En ik post hier ook regelmatig ;) . Maar ik hoop dat er vandaag eens een kopgroep tot de finish weg blijft. Geen massasprint dus. Hebben we nu wel even genoeg gezien :Y .

Ikkes.

Link to comment
Delen op andere websites

PS: Het zijn altijd ik en demontventoux die in dit topic posten. Intresseert niemand anders zich in de Tour? :?

Ik ook hoor :Y . En ik post hier ook regelmatig ;) . Maar ik hoop dat er vandaag eens een kopgroep tot de finish weg blijft. Geen massasprint dus. Hebben we nu wel even genoeg gezien :Y .

Ikkes.

Ja jou was ik even vergeten Ikkes (sorry :puh: )! Inderdaad al veel massasprints gezien, maar ook al een nummertje van Kessler hé! Ik denk niet dat het voor vandaag zal zijn, er zijn maar 2 koplopers dus dat zijn er waarschijnlijk te weinig hoor :N . Vandaag zal het weer een massasprint worden waar Mcewen voor Hushovd en Galvez gaat eindigen :puh: . Boonen wordt 5de ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, Boonen niet 5de, maar ook niet gewonnen ;)

De massaspurt vandaag werd gewonnen door Oscar Freire, gele trui Boonen spurtte naar de 2de plaats. 3rde werd de verrassende Isasi. Ook de 4rde plaats was redelijk verrassend voor Kopp. Groene trui en winnaar van al 2 ritten McEwen werd 5de.

Vandaag een ontsnapping van meer dan 180km door 2 vluchters. Een man van Milram: Björn Schröder en de man van AG2R: Sébastien Dumoulin.

Hun lange vlucht werd beëindigd op 3km van de streep.

5de in de stand Egio Martinez (Discovery Channel) kwam ten val en reed meer dan 1min later dan Freire over de meet. Weg 5de plaats vor Martinez.

Tom Boonen blijft leider met 13sec voorsprong op Rogers.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...