Jump to content

Het grote 'Le Tour De France' topic.


Jon-asses

Recommended Posts

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    22

  • demontventoux

    20

  • Ikkes

    9

  • SamShine

    6

Als hij de eindzege kwijtspeelt, wie heeft er dan wel die eindzege??

Dat wordt dan natuurlijk de nummer 2 van de afgelopen Tour de France: Oscar Pereiro Sio :Y

Tja en dat wordt hij door één aanval die bijna 30 min. kreeg. Sorry maar dat vind ik eigenlijk wat oneerlijk. Pereiro is niet de man die een normale tour kan winnen. Zijn klimmerscapaciteiten en tijdrijderscapaciteiten zijn maar matig tegenover Landis, Kloden, Sastre, Evans,... Maarja je moet ook een beetje geluk hebben in zo'n tour.

Mijn mening over Landis :

Het was eigenlijk wel te denken. Als je eens goed nadenkt dan weet je toch ook wat hij doet daar die 17de etappe, dat dat bijna onmenselijk is. De 16de etappe wordt hij losgereden en krijgt hij een pandoering van meer dan 8 min. De dag erna gaat hij van in het begin in de aanval, niemand kan hem volgen en hij geeft de andere klassementsrijders een pandoering van 5 min.! Ok, de dag ervoor zou misschien zijn slechte dag geweest zijn. Maar dat hij de dag erna weer iedereen losrijdt, dat is ook teveel van het goede.

Nouja eigenlijk was het maar een prutstour. Waar de outsiders hun kans konden grijpen omdat de Topklimmers ook positief zijn. Dan is de winnaar ook nog eens positief, wat dus wil zeggen dat er een matige renner de tour wint! Oscar Pereiro Sio, vorig jaar ook een sterke tour gereden maar een echte komende tourwinnaar, daar geloofde niemand in. De eerste bergrit krijgt hij 24 min. achterstand naar zijn broek geslingerd. Dan gaat hij mee met een aanval die 29 min. krijgt. Dan opeens wordt hij maar op 2 min. gereden in zware bergetappe's en eindigd hij vierde in een tijdrit! Ik zeg dat er maar 20 zuivere renners de tour hebben uitgereden. Alle andere nemen doping, je moet gewoon geluk hebben dat ze er jou niet op betrappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het was iets te opvallend hoe hij terugkwam. Ik dacht er dan nog aan , maar ik had zoiets van:"nah, landis doet dat niet". Maar toch, zo zie je hoe een tour kan dalen.

Dat je Pereiro onverdiend winnaar noemt snap ik niet echt, hij is tenslotte toch 2de ge-eindigd. En dat is wel verdiend, al had Sastre de tour ook mogen winnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg dat er maar 20 zuivere renners de tour hebben uitgereden. Alle andere nemen doping, je moet gewoon geluk hebben dat ze er jou niet op betrappen.

Hier ben ik het mee eens. Als je er goed over nadenkt, dan besef je dat Lance Armstrong ook verboden middelen heeft genomen en dat "hij" op het juiste moment is gestopt. Ik bekeek gisteren het nieuws, en ik zag dat Ullrich vorig jaar al heel wat geld heeft uitgegeven aan verboden middelen. Nu denk ik in mezelf, wat voor een 3 personen stonden vorig jaar op het podium. Je kan eigenlijk niemand meer vertrouwen. Maar ik blijf gewoon achter één renner staan, waarvan ik denk dat die nog nooit doping genomen heeft, of gaat pakken: Tom Boonen. :)

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik vond het eigenlijks een supermooie toer. Ik kan niet wachten op die van volgend jaar. De spanning, de acties en Floyd Landis met zijn flikker actie.

Tja, het was inderdaad wel een fantastische tour de france. Met mooie dingen in de Alpen, de top-3 binnen de halve minuut op het eind...

Maar ja, dan is de vraag weer hoe? En in dit geval dus Landis positief :-(

Maar wat ik dan niet snap van Landis: Het is de Tour de France! Je weet toch van jezelf dat je meteen grondig gecontroleerd wordt als je zo een machtsvertoon neerzet?

En ja, Pereiro Sio nu eindwinnaar. Dat is, zoals Jon-asses al zei, oneerlijk.

Dan moeten ze hem maar niet laten rijden he...:D

Maar nu gaan weer vele mensen zeggen over Pereiro dat ie de tour cadeau gekregen heeft.

Nochatns heeft hij toch ook wel 3 weken lang moeten strijden, dus verdiend hij het dan weer wel....

Bewerkt: door demontventoux
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou meneer Sio de tour niet 'verdient' hebben gewonnen? Hij is in alle Alpen ettappes met de top mee naar boven gereden, en ook uiteindelijk aan de finish verschenen. Daarnaast heeft hij ook een monsterontsnapping gehad, en dat zonder doping te gebruiken (die Landis wel nodig had). Persoonlijk had ik liever gezien dat Boogie de tour zou hebben gewonnen... Maar daarvoor moeten er wel hele rare dingen gebeuren...

Link to comment
Delen op andere websites

en dat zonder doping te gebruiken

Daar kan je je niet over uitspreken, ik vermoed zelfs (mag ik me egenlijk ook niet over uitspreken) dat alle toprenners "pakken"...

Hij verdiend het wel, maar toch gaat er altijd gezegd worden met een cadeau he, hij heeft een halfuur "gekregen". Maar ja, moeten ze hem maar niet laten rijden he ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...