Jump to content

coursen


.Syfes

Recommended Posts

Wat vind jij van coursen zoals le tour de france zo van die dingen,ik vind het alvast heel erg saai het enigste wat je ziet is fietsen dat ze op hun traagste rijden echt geen actie :ch: ik wil liever iets anders zoals voetbal dat is spannend al in het begin :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Weet niet of je tijdens de WK Engeland tegen Paraquay heb zien voetballen? Saai saai en nog eens saai. En de Tour is echt niet saai hoor. Inderdaad: als je het niet gevolgd heb zie je 185 mensen die van A naar B fietsen. Niet spannend. Maar als je er een beetje inzit ken je de rijders, weet je hun achterstanden t.o.v. elkaar en ontdek je ook de afspraken tussen de ploegen, het mooie van het naar voren rijden van een kopman (en hoe zo'n heel team zich daarvoor opoffert), het afzien en stoppen van grote namen. Kortom: ik zit iedere dag met veel plezier te kijken :Y.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het leukste aan de tour de eindsprints, ze zijn meestal wel spannend

Hoe die mannen kracht uit hun kuiten halen is ongelofelijk (ik cours zelf soms ook, zie maar later ik pak de groene trui want ik kan goed sprinten :puh:)

Bewerkt: door Pitbull
Link to comment
Delen op andere websites

Je had het vandaag moeten zien. Als je vanaf half 5 of eerder keek, dan kreeg je echt spektakel. Die gele trui drager Landis (?) werd in de vernieling gereden, die ene gast die vorige week 29 minuten goed maakte staat nu weer eerste Rasmussen die een leuke aanval deed, Menshov deed het goed en maakte een actie. T-Mobile was sterk en domineerde in de kopgroep, het was echt wel een leuke etape. Die van gister ook en die ind e Pyraneën ook, je moet gewoon eens Studio Sportzomer kijken, ook erg leuk! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Weet niet of je tijdens de WK Engeland tegen Paraquay heb zien voetballen? Saai saai en nog eens saai. En de Tour is echt niet saai hoor. Inderdaad: als je het niet gevolgd heb zie je 185 mensen die van A naar B fietsen. Niet spannend. Maar als je er een beetje inzit ken je de rijders, weet je hun achterstanden t.o.v. elkaar en ontdek je ook de afspraken tussen de ploegen, het mooie van het naar voren rijden van een kopman (en hoe zo'n heel team zich daarvoor opoffert), het afzien en stoppen van grote namen. Kortom: ik zit iedere dag met veel plezier te kijken :Y.

Ja maar ik ben er niet zo voor coursen ze rijden hele match op hun gemiddelde snelheid en dan gaan ze nog maar pas op de finish begin ze snel te rijden en dat vind ik neit zo leuk bij voetbal is het ze hebben de bal passen ze en en dan de aanvaller schiet op het doel en begin ze roepen en vreugde dat ze hebben ,maar bij coursen is het altijd van het trage gedoe alleen bij de finish zijnze snle en dat vind ik echt wel sloom voor coursers is het wel moeilijk maar als je kijkt is het niets :ch:

Bewerkt: door Syfes
Link to comment
Delen op andere websites

Weet niet of je tijdens de WK Engeland tegen Paraquay heb zien voetballen? Saai saai en nog eens saai. En de Tour is echt niet saai hoor. Inderdaad: als je het niet gevolgd heb zie je 185 mensen die van A naar B fietsen. Niet spannend. Maar als je er een beetje inzit ken je de rijders, weet je hun achterstanden t.o.v. elkaar en ontdek je ook de afspraken tussen de ploegen, het mooie van het naar voren rijden van een kopman (en hoe zo'n heel team zich daarvoor opoffert), het afzien en stoppen van grote namen. Kortom: ik zit iedere dag met veel plezier te kijken :Y.

Ja maar ik ben er niet zo voor coursen ze rijden hele match op hun gemiddelde snelheid en dan gaan ze nog maar pas op de finish begin ze snel te rijden en dat vind ik neit zo leuk bij voetbal is het ze hebben de bal passen ze en en dan de aanvaller schiet op het doel en begin ze roepen en vreugde dat ze hebben ,maar bij coursen is het altijd van het trage gedoe alleen bij de finish zijnze snle en dat vind ik echt wel sloom voor coursers is het wel moeilijk maar als je kijkt is het niets :ch:

Jij hebt het over de vlakke ritten, die kunnen soms weleens wat tegenvallen, maar kijk naar de bergritten in eender wat koers. Spectakel verzekerd. Het is de enige sport die zo dicht is bij de mensen, je kan de renners zelfs een duwtje geven,....

Maar ja, uiteraard, ieder z'n sport natuurlijk. Voetbal is ook leuk, maar bij sommige matchen heb ik ook zoiets van: kom op, speel die bal nu es naar voor, altijd maar in de verdeding blijven hangen,....

Link to comment
Delen op andere websites

Dat vind jij Syfes, ik zelf doe aan wielrennen en vind voetbal dan weer hartstikke saai, maar daarom ga ik dat ook niet echt afbreken.

Jij ziet het als enkel traag fietsen.

Ik zie voetbal dan als enkel achter een bal trappen.

Ik ben het ook helemaal eens met GTA-Sheep

Wielrennen kun je op een aangename manier naar kijken op tv, live meemaken of zelf meedoen is natuurlijk nog leuker.Ik zelf doe soms mee aan wedstrijden en dat geeft je wel een enorme kick dat je zo snel rijd, dat je zelfs autos in een wijk ofzo met hun snelheid dan voorbij zou steken. (Gelukkig rijden er geen autos tijdens wedstrijden :puh:)

Ik zie wielrennen ook niet als alleen fietsen.Je ziet er prachtige landschappen, dus niet steeds hetzelfde veldje zoals voetbal.Soms zie je de ene sneller rijden dan de andere, en word het maar spannender en spannender wie de finish gaat halen.

Dan gebeuren er soms ongelukjes die altijd wel echt erg zijn.Heb zelf ook eens ongelukje gehad met wielrennen en dat is echt geen lachertje.

Ook als ze bergen opgaan ofzo, dan zie je ook hun tempo veranderen, kortom, je ziet dat het dus niet gewoon fietsen is, maar dat er ook van die spannende, leuke en gewone momenten inzitten.Net als voetbal dus ;)

Ik zelf haat nu voetbal, want ik zie het alleen als achter een bal rennen, ook al is dat niet zo.

Dat hebben veel mensen met wielrennen ook, die denken dat ze enkel fietsen..

Naja, ik zelf heb je nu proberen te laten inzien wat wielrennen precies inhoud.Ik zelf doe mee aan wielrennen en dat is toch nog altijd wat anders dan het te zien.Als je er zelf inzit, wil je alleen maar winnen en eerstes zijn.Je hebt dan geen tijd echt om van de rit te genieten.

Het geeft altijd wel een kick hoeveel toeschouwers er naar je kijken.Ik zelf ben nog niet zo'n expert, maar als ik met wedstrijden meedoe dan geeft het telkens keer op keer een kick.

Al het publiek dat er staat en juicht, en jij die door die straten zo hard mag fietsen als je wilt.

Door de juichende mensen ga je ook sneller fietsen dan dat je zo stil rijd zonder wat ruggesteuntjes :)

In 1 woord, ik vind coursen/wielrennen/fietsen een superhobby en sport :)

TheGuardian :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen is anders en dus zijn de interesses en meningen ook anders.

Zelf kijk ik graag naar wielercoursen en ook naar voetbal. Ik ben sowieso een sport-fanaat dus ik kijk meestal van alles wel wat. Maar het spannende aan wielercoursen is dat het elk moment kan veranderen, en de berg etappe's zijn altijd zo mooi om te zien. Maar ook in coursen zitten soms saaie etappes. Maar kijk dan naar voetbal. Je heb prachtige wedstrijden en ook super saaie wedstrijden.

Sport is altijd zo verschillend en dat is denk ik wat het zo leuk maakt. En soms is de veelzeidigheid wat minder maar dan komt er vanzelf wel weer wat leuks.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf rijd ik ook veel wielerwedstrijden en daarom vind ik het ook leuk om naar te kijken je kan er enorm veel van leren en ik begrijp ook wat de bedoeling is, en als je er niet zo veel verstand van het kan ik inderdaat begrijpen dat je het maar saai vind en dat het pas bij de finish begint maar vergeet dan niet dat die gasten al 200 km hebben gereden! en dan nog ff een sprintje er uit trekken van over de 60 KM/H daar heb ik dus echt respect voor en vind het echt mooi om te zien en idd sommige koersen zijn gewoon saai maar dat heb je ook bij voetbal of bij tennis enz...

Maar iedereen moet natuurlijk gewoon kijken wat hij leuk vind.

Groeten

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...