Jump to content

[MODEL] Werken met "Hinge From Edge"


Big-Bear

Recommended Posts

Hey,

In deze korte Tutorial laat ik jullie kennis maken met Hinge from edge, een hele simpele functies, met een zeer handig effect. Ik wil van een Box, een Cilinder gaan maken d.m.v Hinge From Edge.

Oké laten we beginnen:

1. Maak een Box aan, eventueel met je eigen parameters, de parameters die ik heb gebruikt staan hieronder:

Length: 80,0



Width: 20,0

Height: 10,0

Lenght Segs: 1

Width Segs: 1

Height Segs: 1

Nadat je de Box heb gemaakt, ga je naar Modify --> Editble Poly je kies dan de Poly's (rode vierkantje onder Selection) dan ga je naar Hinge From Edge:

tutpic001an9.jpg

Als het goed is, word er een nieuw scherm geopend, het plaatje hieronder geeft je verder uitleg wat je moet doen (je moet ook dezelfde Polygon als in het plaatje selecteren!!):

tutpic002ig5.jpg

Als het goed is krijg je nu het volgende:

tutpic003jr4.jpg

Oke, je hebt nu 1 deel af, nu is het verder heel simpel, je Clone je het 1e deel, je gaat naar Mirror en je Mirror hem over de XY-As:

tutpic004as9.jpg

Oke, nu moet we hem alleen nog op zijn plaats zetten d.m.v van Move, Move 1 van de 2 delen over de Y-As naar de juiste plek, zodat het een cilinder word:

tutpic005je8.jpg

Nu ben je klaar, maak er een simpele Clay Render van als je wilt, en als het goed is heb je als uitkomst dit:

tutpic006bs6.jpg

Je kan het voor vele dingen gebruiken, ook voor gebouwen:

building001lj8.png

De Halve Cilinder die je daar ziet is ook gemaakt d.m.v "Hinge From Edge". Ik hoop dat je van deze tutorial weer wat hebt geleerd, en veel Suc6 ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
leuke tut alleen is de functie zelf volgens mij beetje overbodig kende hem nog niet trouwens

edit: oeps zie nu pas dat het oude topic is kwam er via mtl :puh:

Hoe ik het nu gebruikt is het heel overnodig ja, maar ik gebruik hem zelf best vaak, ik vind het namelijk heel handig, je kan er zo veel Detail mee creeren ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...